Zatiaľ čo doteraz sa radenie riadilo počtom preklikov, od včera je dané skutočným predajom.
Najobľúbenejšie prvky v kategórií sa na Heureke donedávna zobrazovali na základe CTR z detailov produktu – pokiaľ teda na mobil od Huawei v detaile kliklo 1000 ľudí za deň a kúpilo si ho 15 ľudí, potom sa v kategórií zobrazoval vyššie ako mobil od Sony, ktorý zaznamenal za deň 500 klikov, ale 50 nákupov.
Od štvrtka 23. marca je to ale inak – o umiestnení rozhoduje skutočný počet nákupov. Sony by bol za rovnakých podmienok vo vyhľadávaní vyššie.
Ostatné „signály“ sa i naďalej spolupodieľajú na zobrazovaní, ale majú menšiu váhu.
To zároveň mení zdroj dát pre popularitu (a teda i v aplikácií Data Owl a v elemente H_POPULARITY — tá sa najnovšie stanovuje tiež podľa predajov).
Ako s touto zmenou naložiť? Môže byť zaujímavé zistiť, či máte vo svojom sortimente skutočne to, čo sa dobre predáva. Takú informáciu zistíte zo Sortiment Reportu a csv. svojich produktov. Celý návod na analýzu nájdete v tomto článku (a práce s Excelom sa určite nebojte).
Heureka zmenila spôsob radenia produktov v kategóriach
Inzerujete na českej alebo slovenskej Heureke? Potom by vám nemala uniknúť informácia o zmene spôsobu radenia produktov v kategóriach.
Renáta Hrúziková
Slovenská kamarátka pána Mergada pomáhala zákazníkom na Slovensku pochopiť jeho správanie a porozumieť jeho reči.