V prvom diele článku o používaní služby Google Ads sme si povedali, že ich pomocou prilákate viac zákazníkov a dokážete zaujať to publikum, ktoré si zvolíte. Dnes si ukážeme, ako na Google Ads pomocou Mergada. Mergado umožňuje tvorbu niekoľko typov Google Ads kampaní. Jeho užívatelia tak môžu svoju inzerciu na Google spravovať pohodlne z jedného miesta. Poďme si založenie jednotlivých kampaní predstaviť.
S Mergadom ľahko vytvoríte niekoľko typov Google Ads kampaní
V spolupráci s Mergadom môžete v Google Ads vytvoriť:
- DSA kampaň
- kampaň pre dynamický remarketing
- produktovú kampaň v Google Nákupoch
DSA kampaň v Google Ads
Dynamické reklamy vo vyhľadávaní k cieleniu reklám využívajú weby svojich užívateľov. Cieli na zákazníkov, ktorých neoslovili kampane využívajúce kľúčové slová. Ak užívateľ na Google vyhľadáva výrazy, ktoré úzko súvisia s názvami, či často používanými slovnými spojeniami na vašom webe, služba Google Ads na ich základe vyberie vstupnú stránku a vygeneruje pre reklamu odpovedajúci nadpis.
Špecifikácia feedu pre DSA
Dáta medzi vašim webom a službou DSA sú prenášané pomocou CSV súborov. Pri výbere informačného kanálu stránok, ktoré budete pri cielení reklám využívať, máte u DSA dve možnosti:
- URL stránky: cielenie na webovú stránku
- vlastný štítok: možnosť upravovať cenovú ponuku pre jednotlivé štítky
Postup v Mergade
Aby ste mohli inzerovať pomocou DSA, je potrebné vytvoriť si feed (a to pokojne prevodom z nejakého iného, napr. z Google nákupov alebo z Heureky) v špecifikácii „Google Ads DSA“ a tento feed potom použiť v Google Ads (postup pridania viď. odkazy vyššie).
O tom, ako vytvárať DSA kampane pomocou mergada sme nedávno písali v článku Zacieľte na správnych zákazníkov z Google pomocou Mergada.
Dynamické remarketing v Google Ads
Pomocou kampaní v Nákupoch Google môžete propagovať váš tovar, zvýšiť návštevnosť vášho webu, či predajne a prilákať zákazníkov, ktorí u vás naozaj nakúpia. Reklamy v Nákupoch Google užívateľom zobrazujú obrázok a názov produktu, názov predajne a ďalšie informácie. A to ešte predtým, ako vôbec kliknú na vašu reklamu.
Špecifikácie feedu pre produktové kampane v Nákupoch Google
V prípade reklám v Nákupoch Google sa jedná o XML súbor. Špecifikáciu, ako naofmátovať produktové dáta, nájdete na tomto odkaze. Feed v tejto špecifikácii je možné použiť aj pre vytváranie produktových reklám na Facebooku.
Postup v Mergade
Opäť si vytvorte feed, tentokrát v špecifikácii „Google Nákupy“ a tento feed potom použite v Google Merchant Centre. Samotné reklamy sa potom vytvárajú a nastavujú v Google Ads. Postup prepojenia Merchant Centra a Google Ads nájdete v článku Propagujte svoj tovar online pomocou Google Shopping – 1. a 2. diel.
Google je globálny vyhľadávač číslo jedna. Prevádzkovateľom e‑shopov tak ponúka nespočetne veľa možností, ako sa presadiť. Vyberte si tie najvhodnejšie z jeho služieb, kombinujte ich medzi sebou, testujte a optimalizujte feed pomocou Mergada. Vďaka nemu dokážete prehľadne spravovať inzerciu z jedného miesta online. Chcete poznať fígle, ktoré využívajú odborníci pracujúci s Mergadom? Sledujte naše fórum.