Mobily a spol.
V tomto trende panuje zhoda naprieč jednotlivým webom a kontinentom. Počet návštev a nákupov z mobilu rastie každým rokom a bude pokračovať – podľa správy o stave českej e‑commerce cez mobil alebo tablet nakupuje pravidelne 35 % užívateľov internetu. Oplatí sa teda investovať do responzivneho webu alebo mobilných aplikácií (u nás má vlastnú mobilnú aplikáciu nápríklad Heureka, Glami, Alza alebo CZC.cz). Budúcnosť majú tiež platby cez mobil. Zaujímavý nastupujúcí trend popisuje americký magazín Business 2 Community – píše o tom, že väčšina ľudí bežne používa viac zariadení pripojených na internet (mobil, tablet, domáci počítač, pracovný počítač) a je preto dôležité umožniť zobrazovanie podobného obsahu na všetkých formátoch – alebo ešte lepšie, naštudovať správanie zákazníka pri nákupe vzhľadom k používaným prístrojom a tomu prispôsobiť obsah (napríklad na mobile vyhľadáva vždy prvýkrát, keď príde nejaký impulz, samotný nákup potom uskutočňuje skôr na notebooku alebo tablete).
Video a live video
Obľuba a dosah videoobsahu tiež nie sú nič nové. Stačí sa pozrieť na štatistiky Facebooku, ktorý video zobrazuje v porovnaní s textovým príspevkom viacerým ľuďom. Zvážte teda možnosť rozšíriť váš blog o videosekciu alebo natáčať živé videá z vašich akcií či konferencií, tutoriály a iné formy pohyblivých obrázkov – majú väčšiu šancu upútať pozornosť (v porovnaní s prostým textom).
Logistika a doprava
Zrychľujúci sa svet kladie väčšie nároky aj na logistiku – dodanie do týždňa už znamená skôr „v nedohľadne“ a niektoré weby prorokují vzostup záujmu o doručenie v deň objednávky. Spolu s videom a nástrojom virtuálnej reality sa tak návšteva kamennej predajne stáva takmer zbytočnou, keďže prichádza o výhodu okamžitej kúpy. Je na ňu nachystaný aj váš e‑shop? Ako nastaviť v Mergade rôznu cenu dopravy pre jednotlivé výbery produktov z vášho XML feedu si môžete prezrieť napríklad v tomto článku.
Príbehy
Schválne – kto z nás si spomenie, kedy vládla grófka Alžbeta Báthory? Málokto presne. Ale legendu o jej praktikách by väčšina z nás prerozprávala. Ľudia majú tendenciu pamätať si príbehy. Dejová linka i hodnoty v príbehu obsiahnuté nám pomáhajú orientovať sa vo svete. Aký je váš príbeh? Presvedčte svojich zákazníkov príbehom, vašu webovku alebo e‑shop už potom iste sami nájdu.
Dáta a ich vizualizácie
Keď už dáta, tak s peknou grafikou ktorá aspoň čiastočne doplní kontext. Nenechávajte svojich zákazníkov ani klientov napospas tabuľkám – s dnešnou ponukou špecializovaného software nemusí byť tvorba atraktivnych grafov finančne ani technicky náročná.
Personalizácia
Znalosť individuálnych potrieb zákazníkov a nakupujúcich sa každým rokom posúva ďalej. Podľa analýzy PayU je potrebné sledovať históriu zákazníka, miesta, na ktorých sa pohybuje, informácie, ktoré vyhľadáva a ponúknuť mu produkt ešte skôr ako ho začne sám hľadať. Vedľa grafického spracovania dát sa teda otvára ďalší priestor pre využitie dát.
Články uvedené v zdrojoch ponúkajú ešte oveľa viac inšpirácie, odporúčame na prečítanie a budeme se tešiť na vaše reakcie!