Prečo je výhodné inzerovať vo vyhľadávačoch tovaru pri vstupu do zahraničia
Účinok nastupuje rýchlo
Inzercia vo vyhľadávačoch tovaru sa rozvíja omnoho rýchlejšie než SEO a často rýchlejšie než bežná PPC reklama. Je to tak ideálne jednak k získaniu prvých zákazníkov, a jednak k otestovaniu trhu. Od reakcií zákazníkov cez konkurenciu až po problémy formálneho rázu.
Konkurencia je nekompromisná
Pre vstup na trh má váš e‑shop isto pripravené konkurenčné výhody, pre ktoré by si ho zákazníci mali vybrať. Budú tu však tiež nevýhody. Intenzívne porovnanie vašich ponúk s konkurenciou vám potvrdí alebo vyvráti, či budú vaše výhody dostatočné.
Príprava inzercie je lacná
Spustenie inzercie vo vyhľadávačoch tovaru je rýchle a pomerne lacné. To podtrhuje vhodnosť pre „prieskum bojom“. Pokiaľ nebude inzercia fungovať efektívne, je treba príčiny preskúmať do hĺbky a vyriešiť. Stále je lacnejšie zaplatiť tento „prieskum bojom“ a z trhu ustúpiť späť, než sa dlhé mesiace snažiť na mnohých marketingových frontách a nakoniec aj tak odísť.
Ako sa pripraviť na vstup e‑shopu do zahraničia
Nerád by som vo vás vyvolal pocit, že vstup do zahraničia je vďaka vyhľadávačom tovaru hračka. Ani náhodou. Tento dej potrebuje dôkladný výskum a plánovanie. Chýbať by vám nemal:
- business plán, vrátane konkurenčných výhod, nevýhod, správneho zloženia ponuky tovaru…
- procesy nastavené na obslúženie daného trhu, od logistiky, cez platobné metódy až po zákaznícku podporu
- jazyková mutácia e‑shopu vrátane cien v miestnej mene
Ako pomáha vstupu do zahraničia Mergado
Mergado pomáha v prvej rade pri konverzii dát. Ak vytvára váš e‑shop XML pre Heureku, pomôže vám podpora pána Mergada „naklonovať“ tieto XML i pre iné vyhľadávače tovaru. V súčasnej dobe tak činí pre všetky české vyhľadávače tovaru a nemecké Idealo a Billiger.
Vyskúšajte si to!