Príklady chýb XML feedu pre Heureku a Zboží.cz
Uvediem vždy náhľad príkladu chyby tak, ako ju uvidíte v mojom audite XML pre Heureku a Zboží.cz. Následne stručne popíšem podstatu problému.
1) Nesprávna kategória CATEGORYTEXT
Kategória CATEGORYTEXT by mala byť bohatá na slová, ktoré vystihujú o čo ide. To sa týka hlavne XML pre Heureku, u XML pre Zboží.cz to má minimálny význam. Každopádne texty “Výpredaj”, “Príslušenstvo” apod. sú k ničomu. Viac príkladov nájdete v článku s príklady chybných CATEGORYTEXT.
2) Chybný textový popis DESCRIPTION
Textový popis DESCRIPTION by mal byť pekný, obchodne účinný, bohatý na kľúčové slová. Pamätajte, že na Heureke sa zobrazuje používateľom vo výsledkoch vyhľadávania. Heureka aj Zboží.cz v DESCRIPTION vyhľadávajú. Úlohu hrá tiež to, že DESCRIPTION je zvyčajne vytváraný z textového popisu tovaru na webe a ak nie je kvalitný text v XML, nemusí byť ani na webe.
3) HTML značky vnútri XML elementov
HTML značky nemajú vnútri elementov čo hľadať. Môžu spôsobovať problémy pri spracovaní porovnávačom tovaru. Pokiaľ vo svojom XML tieto značky objavíte, môžete využiť moje nové pravidlo pre čistenie HTML značiek z XML.
4) Preklep v elemente ITEM_TYPE
Býva to častá otázka aj na školeniach (naposledy minulý štvrtok :) — áno, správne se píše “bazaar”, teda s dvoma A. Text s jedným A je chybný.
5) Príliš strohý názov produktu
Všeobecné názvy tovaru je potrebné chápať v širšom kontexte. Teda napríklad tovar “Srdce” by mohol byť dekoráciou, strieborným príveskom, kusom perníku … Takéto všeobecné názvy môžu robiť problémy pri párovaní tovaru do produktových kariet. Je vhodné byť v názvoch viac konkrétny.
A čo Vaše XML pre Heureku alebo Zboží.cz? Viete ako si stojí? Urobte si zadarmo jeho Audit a zistite viac!