Zvýšte šancu e‑shopu ako uspieť medzi konkurenčnými značkami už pri jeho prvom nastavovaní. Pokračovanie tipov na úspešné zapojenie obchodu na WooCommerce vás prevedie prípravou fakturácie, objednávok či e‑mailingu. Poďme si ich bližšie predstaviť.
Všetko, čo potrebujete vedieť o spustení e‑shopu na WooCommerce: Základné nastavenie
Zvýšte šancu e‑shopu ako uspieť medzi konkurenčnými značkami už pri jeho prvom nastavovaní. Pokračovanie tipov na úspešné zapojenie obchodu na WooCommerce vás prevedie prípravou fakturácie, objednávok či e‑mailingu. Poďme si ich bližšie predstaviť.
Využite všetky možnosti modulu naplno
Napojenie e‑shopu na WooCommerce obnáša nielen povinné kroky nastavenia, ale aj rozšírenia, ktoré pri jeho následnej správe ocení každý užívateľ. Prejdite si s našimi tipmi, na čo všetko sa máte zamerať.
1. Číslovanie objednávky
WooCommerce modul využíva pri číslovaní objednávky vytvorené ID číslo. Ak však potrebujete pre chod e‑shopu vlastný systém, nasaďte naň pluginy. Či už preferujete náhodné priradenie alebo štandardnú sériu čísel, ich bohaté balíky vám umožnia nastaviť akúkoľvek kombináciu. Vyhnite sa však číslovaniu podľa faktúr v prípade, ak nevyužívate ani jeden z pluginov.
2. Generovanie faktúr
Pri generovaní faktúr môže e‑shopár využiť interné generovanie priamo vo WooCommerce. Nenáročný plugin vytvorí základnú faktúru, s ktorou užívateľ naplno pracuje. Následne však musí raz za mesiac stiahnuť objednávky do externého účetného systému. Druhou možnosťou je napojenie na externý účetný systém, ktorý vám vygeneruje faktúry k objednávkam priamo vo WooCommerce.
3. Informačné e‑maily
Základný balík WooCommerce poskytuje aktuálne niekoľko variantov mailingu ku každému stavu objednávky. Nastavenie odosielania mailov môžete ovládať na jednoduchej úrovni — upravovať šablóny či vypnúť ich zaslanie. Nadstavbu predstavujú pluginy, s ktorými si vytvoríte aj vlastný stav či prepojíte e‑mail s platobnou bránou.
4. Pole pre IČ a DIČ údaje
Dôležitým krokom je doplnenie poľa pre IČ a DIČ údaje, s ktorými ďalej pracujete pri fakturácii. WooCommerce ich klasicky v module neposkytuje. V ponuke je však množstvo voľných pluginov, napr. od Karolíny Vyskočilovej. Ten vám automaticky doplní údaje z Ares, EU databáz a je kompatibilný aj s pluginom PDF Invoices & Packing Slips.
5. Evidovanie EET
Ak ako e‑shop vlastníte aj kamennú predajňu, prijímate peniaze v hotovosti a zároveň využívate e‑shopové riešenie (aktualizácia skladu, jednotná administrácia), musíte využívať systém EET. Rovnako aj pri predaji na dobierku či platbe zákazníka doručovacej spoločnosti v hotovosti. Rozhoduje preto vždy forma, akou získa peniaze samotný obchodník.
6. Doprava
Nevyhnutným krokom pri štartovaní e‑shopu je správna voľba spôsobu dopravy. V module WooCommerce si primárne vyberiete medzi vyzdvihnutím na pobočke a doručením poštou. Špecifické pluginy, akými je aj možnosť Česká služba, vám pomôžu s jednoduchou implementáciou Zásielkovne či Českej pošty. Alternatívou sú aj pluginy a konektory, pomocou ktorých sa prenesú objednávky automaticky priamo do systému dopravcu.
Pri nastavení dopravy môže e‑shopár využiť aj možnosť zón a tried. Ak distribuujete tovar za hranice Európy alebo váš sortiment obsahuje nadrozmerné produkty, k jednotlivým častiam priradíte unikátne ceny za dopravu.
7. Platba
Modul ponúka pre e‑shopárov štyri základné možnosti platby — službou PayPal, šekom, prevodom na účet a hotovosťou po doručení tovaru. Pre rozšírenie, akým je aj platobná brána, využite ponuku pluginov. S ich pomocou navýšite počet platobných metód a zákazníkom tak poskytnete pri nákupe viac alternatív.
Využite tipy na nastavenie e‑shopu ešte pred jeho spustením a zaujmite zákazníka s bezchybne fungujúcim webom. Vedľa modulu pre WooCommerce podporuje Mergado aj Opencart a Prestashop. Zjednodušte si tak inzerciu aj na týchto platformách a objavte výhody Mergado Packu, ktorý obsahuje užitočné funkcie pre viaceré reklamné systémy.
Mohlo by vás zaujímať:
Petra Marková
Slovenský trh a ľubozvučnú slovenčinu má v Mergade na starosti content špecialistka Petra. Textuje, bloguje, prekladá a s vášňou tvorí obsah na sociálne siete. A keď práve nehľadá tie správne slová, venuje svoj čas bytovej džungli, pečeniu, kaviarňam alebo cestovaniu.