Akokoľvek by sa mohlo zdať, že ide o totožné operácie, jedná sa o dva rôzne úkony s rôznymi dôsledkami. Poďme sa teda pozrieť na konkrétne situácie:
- Momentálne nechcem e‑shop v Mergade využívať (nemôžem si dovoliť ho platiť, utlmujú jeho činnosť, predávam sezónny tovar,…), ale je pravdepodobné, že sa k nemu v budúcnosti budem chcieť vrátiť.
Potom je lepšou voľbou e‑shop iba vypnúť. S takým požiadavkom sa obráťte na technickú podporu Mergada – napíšte e‑mail o aký e‑shop sa jedná. Neskôr bude možné všetky exporty z vášho e‑shopu obnoviť, vrátane pravidiel a elementov, ktoré u nich boli nastavené.
- Spravujete e ‑shop pre klienta a ten prechádza k inej agentúre. Nie je isté, či aj tam budú Mergado využívať.
V takom prípade sa oplatí podniknúť dva kroky – jedným je previesť práva vlastníka na klienta (pokiaľ to tak nebolo) a následne požiadať o vypnutie e‑shopu. Klient s novou agentúrou potom môžu v budúcnosti nastavenie obnoviť.
- Ruším e‑shop
V tejto situácii je vhodné e‑shop zmazať a to na karte Nastavenie. Vo všetkých prípadoch vám zostane bezplatný užívateľský účet, pokiaľ teda budete chcieť s Mergadom v budúcnosti pracovať, môžete ho bez problémov využiť. Pri užívateľských účtoch rozlišujeme v Mergade niekoľko oprávnení. Viete, ktoré to sú?