Heureka kraľuje, ale nie je na to sama
Rovnako ako na Slovensku, aj v Čechách je najväčším vyhľadávačom produktov Heureka. Na druhom mieste je Zboží.cz. Rozdiel mezi jedničkou a dvojkou na trhu ale nie je vôbec tak priepastný, ako u nás. Nakoniec pozrite sa sami.
Návštevy českých TOP vyhľadávačov tovaru v roku 2014, zdroj: české zhrnutie výsledků vyhledávačů zboží za rok 2014
Vyhľadávače produktov prinášajú e‑shopom väčšie tržby
Dohromady prinášajú vyhľadávače produktov v ČR e‑shopom viac než dvojnásobok objednávok, než u nás na Slovensku. Na druhú stranu sa o tieto objednávky delí viac e‑shopov. Rozhodne však platí, že sú vyhľadávače kľúčové napríklad ku vstupu e‑shopu do ČR.
Existujú taktiež malé vyhľadávače produktov
Len sú iné, než na Slovensku. Slovenská Pricemania síce spustila českú mutáciu Pricemania.cz, ale napríklad Hledejceny.cz, Srovnáme.cz sú zatiaľ oveľa väčšie. Za zmienku stojí tiež HyperZboží.cz či Produktové kampane v Google AdWords. K Pricemania.cz len doplním, že inzercia je pre e‑shopy zatiaľ zadarmo.
Čo čakať v roku 2015
- Popri raste trhovej sily Heureky by to mohlo byť zápolenie medzi Heurekou a Zboží.cz. Zboží.cz totiž prevádzkuje Seznam.cz, o ktorom se predtým hovorilo ako o miestnej internetovej jedničke. Tradične vytvára zisk okolo jednej miliardy korún a v minulom roku výrazne investoval napr. práve do nového Zboží.cz. Pokiaľ má niekto v ČR silu sa k dominujúcej Heureke priblížiť, je to práve on.
- Ďalej očakávam dôraz na produktové kampane, ako v Google AdWords, tak na Facebooku.
- Do tretice se teším na prácu s menšími vyhľadávačmi. Vedľa tých tradičných vystrkují rožky napríklad české Domodi.cz, nemecký ShopAlike, ktorí sa špecializujú na módu a doplnky. A možu prinášať inzerujúcím e‑shopom zaujímavé tržby.
Ak nemáte eště XML feedy pre české vyhľadávače, vyskúšajte aplikáciu Mergado. Pomôže Vám s XML napr. pre Heureku, urobiť XML feedy pre Zboží.cz a ďalšie české vyhľadávače tovaru!