1) Príprava marketingových akcií trvá dlho
Len si to spočítajte.
- Dnes začnem vymýšľať marketingové akcie na Vianočnú sezónu. Zistím, čo pripravujú dodávatelia, skonzultujem všetko so šéfom a s kolegami. Keď budem veľmi rýchly, tak si všetko ujasním za týždeň až dva.
- Ak budem potrebovať niečo na e‑shope vylepšiť, skontaktujem dodávateľa e‑shopu. Dohadovanie o tom, ako to má vyzerať, handrkovanie o cene, programovanie, nachádzanie chýb a ich oprava, nachádzanie ďalších chýb… Hotoví môžeme byť najskôr za mesiac, pravdepodobne ale až za šesť týždňov. A to v prípade, že sa na dodávateľa e‑shopu obrátim medzi prvými a nepredbehnú ma náhodou jeho ďalší zákazníci. A to už je koniec septembra!
- Zaškoliť kolegov, naskladniť nový tovar, zadať prácu marketingovej agentúre… postupný rast tržieb by pritom mohol nastať na prelome septembra a októbra. Dokonca ani s vypätím všetkých síl to nie je možné stihnúť.
2) Vyhľadávače tovaru budú zahltené
Všetky veľké vyhľadávače tovaru na Slovensku v určitej miere využívajú pri párovaní ponúk e‑shopov ľudskú prácu. A tak sa pravidelne stáva, že akonáhle e‑shopy napr. do Heureky nahrnú pred Vianocami tisícky nových položiek svojho tovaru, zavalia ich administrátorov tak, že veľké množstvo tovaru nebude spárované i za niekoľko týždňov. A vďaka tomu nebude na vyhľadávači váš tovar viditeľný, čo môže byť pred Vianocami mimoriadne citeľné.
Je teda výhodné začať s vianočnými prípravami čo najskôr!
PS.: u nás v Mergade začína Vianočná sezóna tradične pár dní po júnovej nekonferencii. Vďaka tomu môžete už teraz skúšať nové aplikácie Pricing Monitor a Heureka Watchdog, ktoré Vám tento rok na Vianoce pomôžu zarobiť viac než vlani. Vyskúšajte si ich!