Vážne, Vianočná predajná sezóna už začala. Teda aspoň na strane e‑shopov, ktoré sa pripravujú na vrchol predajnej sezóny poctivo. Pokiaľ o tom pochybujete, mám pre vás hneď dva argumenty, prečo by ste mali začať s prípravami čo najskôr.

1) Príprava marketingových akcií trvá dlho 

Len si to spočítajte.

  • Dnes začnem vymýšľať marketingové akcie na Vianočnú sezónu. Zistím, čo pripravujú dodávatelia, skonzultujem všetko so šéfom a s kolegami. Keď budem veľmi rýchly, tak si všetko ujasním za týždeň až dva.
  • Ak budem potrebovať niečo na e‑shope vylepšiť, skontaktujem dodávateľa e‑shopu. Dohadovanie o tom, ako to má vyzerať, handrkovanie o cene, programovanie, nachádzanie chýb a ich oprava, nachádzanie ďalších chýb… Hotoví môžeme byť najskôr za mesiac, pravdepodobne ale až za šesť týždňov. A to v prípade, že sa na dodávateľa e‑shopu obrátim medzi prvými a nepredbehnú ma náhodou jeho ďalší zákazníci. A to už je koniec septembra!
  • Zaškoliť kolegov, naskladniť nový tovar, zadať prácu marketingovej agentúre… postupný rast tržieb by pritom mohol nastať na prelome septembraoktóbra. Dokonca ani s vypätím všetkých síl to nie je možné stihnúť. 

2) Vyhľadávače tovaru budú zahltené

Všetky veľké vyhľadávače tovaru na Slovensku v určitej miere využívajú pri párovaní ponúk e‑shopov ľudskú prácu. A tak sa pravidelne stáva, že akonáhle e‑shopy napr. do Heureky nahrnú pred Vianocami tisícky nových položiek svojho tovaru, zavalia ich administrátorov tak, že veľké množstvo tovaru nebude spárované i za niekoľko týždňov. A vďaka tomu nebude na vyhľadávači váš tovar viditeľný, čo môže byť pred Vianocami mimoriadne citeľné.

Je teda výhodné začať s vianočnými prípravami čo najskôr!

PS.: u nás v Mergade začína Vianočná sezóna tradične pár dní po júnovej nekonferencii. Vďaka tomu môžete už teraz skúšať nové aplikácie Pricing MonitorHeureka Watchdog, ktoré Vám tento rok na Vianoce pomôžu zarobiť viac než vlani. Vyskúšajte si ich!

Pan Mergado

Pán Mergado bol najtvrdším pracovníkom v našom tíme. Pracoval vo dne v noci, aby udržal údaje elektronického obchodu v najlepšom poriadku a poskytoval hodnotu. Písal návody, správy a vlastné názory tu na blogu. No áno, bol to virtuálny charakter, ale mali sme ho radi. Naozaj.