V e‑commerce priestore je pojem vendor známy pre obchodníka alebo dovozdcu tovaru. O čo presne ide a aký význam má pre váš e‑shop? Poďme sa pozrieť na základné informácie o vendoroch.

V e‑commerce priestore je pojem vendor známy pre obchodníka alebo dovozdcu tovaru. O čo presne ide a aký význam má pre váš e‑shop? Poďme sa pozrieť na základné informácie o vendoroch.

Kto je Vendor

Slovíčko vendor pochádza z angličtiny. Označuje predajcu, podobne ako slovíčka vender, salesman, seller a pod. V kontexte slovenských vyhľadávačov tovaru ide o výrobcu, alebo výhradného dovozcu – teda subjekt, ktorý zastrešuje predaj určitej značky tovaru v danom štáte.

Prečo sú Vendori dôležití

  • ovplyvňujú viditeľnosť tovaru rôznych značiek na HeurekeZboží.cz
  • dodávajú údaje, podľa ktorých je tvorený katalóg Zboží.cz
  • práve Vendori môžu mať na Heureke Kútik značky

Kto sa môže stať vendorom

Každý reklamný systém má svoje vlastné kritériá. Zjednodušene povedané, vendor by mal zastupovať vlastnú značku tovaru, ktorá má aspoň 4 položky tovaru a ktorú predávajú aspoň 3 ďalší predajcovia.

Prečo uvažovať o tom, či sa stať vendorom

Pretože budete mať možnosť ovplyvniť predajné výsledky svojej značky.

Podrobnejšie si o možnostiach vendorov hovoríme v článku Heureka ProductADS, čo prinesú e‑shopom a vendorom značiek a takisto na našom fóre vo vlákne Výhody napojení maloobchodníků k datům velkoobchodu přes Symlink Stork.

Tipy na Heureku

1. Správne uvedený brand značky

Skontrolujte si feed, či je v elemente <MANUFACTURER> správne uvedená značka vendora. Napr. pri pracom prášku Perwoll je výrobcom spoločnosti Henkel a do elementu <MANUFACTURER> musíte uviesť Palmex. A známy výrobca Coca-Cola má značky ako Fanta, Sprite, ale aj Coca-Cola.

2. Produktové karty

Karty značiek môžete editovať, napr.:

  • doplniť parametre produktov
  • vybrať hlavný obrázok produktu a obrázky do galérie – je možné nahrať aj vlastné obrázky
  • nahrať produktové videá
  • úpraviť textový popis produktu
  • pridať PDF dokumenty na stiahnutie (napr. návody na obsluhu)

Pre udelenie prístupu do kariet je nutné kontaktovať Heureku.

3. Registrácia značky v Productads

Čo jedna značka, to jeden účet, prípadne zaregistrujte agentúrny účet – môžete tak spravovať viac značiek a nastavovať týmto produktom ďalšiu platenú formu reklamy na Heureke vo vyhľadávaní aj v kategórii Heureky.

4. Bannerová reklama

Je možné využiť až 6 fomátov bannerov na Heureke. Cenník reklamy nájdete na stránke Heureky.

5. Kútik značky

Kútik značky prebieha po dohode s Heurekou na e‑maily obchod@heureka.sk.

6. Autorizovaný predajca

Pokiaľ značka v rámci spolupráce Kútik značky neoznačí svojich výhradných distribútorov a predajcov ako autorizovaných, je možné si toto označenie zapnúť aj samostatne. Je k tomu nutné potvrdenie priamo od danej značky.

7. Partner sekcie

Môžete si vybrať aj viac kategórií, kde Heureka ešte nemá partnera a pripraviť užitočné a relevantné informácie pre zákazníkov, prípadne zodpovedať ich otázky v reálnom čase.

8. Heureka Insights a dátové prehľady

Využite dáta od Heureky až z 9 krajín Európy a pripravte sa tak na expanziu do zahraničia. HI a predaje produktov v e‑commmerce sú platené, ale napríklad hľadané frázy na Heureke sú zadarmo.

Tipy pre Zboží.cz

1.<MANUFACTURER> vs. <BRAND>

Zboží.cz používa 2 elementy na rozlíšenie brandu a výrobcu. Napríklad výrobca Henkel bude uvedený v elemente <MANUFACTURER> a jeho prací prášok Persil bude uvedený v elemente <BRAND>.

2. Značky – ekvivalent koutek značky na Heureke

Pre Zboží.cz si pripravte tieto podklady:

  • logo značky
  • banner
  • popis značky

A následne ich kontaktujte na e‑maily zbozi@firma.seznam.cz.

Pre bezchybný štart na porovnávačoch Heureka a Zboží.cz potrebujete XML súbor v požadovanom formáte. Nie ste si istý, či by splnil požiadavky danej platformy? Skontrolujte si jeho stav s bezplatným auditom feedu. Získate technickú analýzu a odporúčania, ako ho s Mergadom opraviť.

Článok vznikol v spolupráci s Vladimírom Trevisanom z firmy Rigoro.

Mohlo by vás zaujímať:

Daniel Czetner

Daniela ste poznali zo slovenskej podpory Mergada. Pomáhal riešiť problémy, písal návody v nápovede a testoval nové funkcie v Mergade. Mal jednoznačne najdlhšie dredy v tíme a jeho drsnému humoru sa vyrovnal snáď len jeho spolupracovník Přemek.