Na prevedenie tohto tak trochu vešteckého kúzla budete potrebovať URL adresu kategórie, pri ktorej chcete predajné trendy zisťovať. Napríklad https://mobilne-telefony.heureka.sk/. A tiež nasledujúci dokument, ktorý obsahuje aktuálny zoznam TOP produktov jednotlivých kategórií.
Z neho si vytvorte kópiu. Do poľa B1 potom zadajte URL adresu kategórie a v dokumente sa vám zobrazí 50 TOP produktov s URL adresami.
Tie si skopírujte do schránky. V Mergade potom porovnáte tieto adresy s adresami spárovaných produktov vo vašom e‑shope. Na karte Produkty budeme vyhľadávať v elemente H_HEUREKA_URL_1 (kvôli preklepu na stránke aktuálne H_HUREKA_URL_1) na základe príkazu “je obsiahnutý vo výpise” skopírovanej adresy.
Výsledok vám potom dáva informáciu o tom, akú veľkú časť zo zákaznícky atraktívneho sortimentu v danej kategórii váš e‑shop ponúka. S takým zistením potom môžete ďalej pracovať — upraviť sortiment alebo začať viac biddovať položky, ktoré sa nachádzajú medzi TOP produktami.
Napadajú vás ďalšie kroky alebo využitie Data Owlu? Dajte nám vedieť do fóra!
Má váš tovar úspech? Tipy a triky pre Data Owl — 2. diel
Predávať klasické žiarovky v dobe keď frčia úsporné? Alebo špicaté topánky v sezóne okrúhlych špičiek? Nezmysel. Ale… máte prehľad o tom, čo sa práve predáva vo vašom odvetví? S pomocou aplikácie Data Owl ľahko zistíte, ktoré z TOP produktov máte vo svojej ponuke vy!
Daniel Czetner
Daniela ste poznali zo slovenskej podpory Mergada. Pomáhal riešiť problémy, písal návody v nápovede a testoval nové funkcie v Mergade. Mal jednoznačne najdlhšie dredy v tíme a jeho drsnému humoru sa vyrovnal snáď len jeho spolupracovník Přemek.