Tipy a triky pre prácu s aplikáciou Data Owl — 1. diel

Daniel Czetner
17. 1. 2017
2 minúty čítania

Aplikácia, vďaka ktorej dokážete efektívne využiť štatistiky z porovnávačov, sme vám predstavili len nedávno. A víkend je ideálny čas na preskúmanie toho, čo všetko môžet s dátovou sovou vylepšiť. Prinášame preto prvých pár tipov na prácu s ňou.

Na úvod si pripomeňme, ako Data Owl funguje: Dáta zo štatistík porovnávačov (Heureky a Google Analytics) sťahuje Mergado pravidelne. A sovia aplikácia vám k nim dáva prístup — skrz nové elementy, ktoré z dát vychádzajú (napríklad najobľúbenejší tovar alebo počet preklikov) môžete svoju inzerciu nastaviť presnejšie.

Podrobnejšie predstavenie nájdete v tomto článku.

Znie to pekne, hovoríte si, ale čo konkrétne s tým môžem robiť? Máme pár tipov, kde môže byť Data Owl všeobecne prospešný, a o tie sa s vami radi podelíme. Do budúcnosti potom veríme, že budú nápady na ďalšie použitie chodiť už priamo od vás.

Nechcem biddovať položky, ktoré sú vidieť bez biddingu

Vďaka nastaveniu v Data Owle môžete ušetriť na biddingu položiek, ktoré sa v produktovom detaile zobrazujú vysoko vďaka svojej cene. Nájdete ich najhoršie na piatom mieste a pre ich zobrazenie nie je nutné klikať na tlačidlo “Ďalšie ponuky obchodov”.

V Data Owle teda zaškrtnite vytvorenie elementu H_PRICE_POSITION_1.

Data Owl elementy

Následne v Mergade vytvorte výber s týmto elementom, ktorý vyberie produkty s požadovaným umiestnením.

Výber

Na karte Pravidlá potom upravte bidding podľa potreby.

Data Owl pravidlo

Tu niečo nesedí

Múdra sova vám pomôže odhaliť problémy v inzercii, ktoré by ste inak identifikovali len ťažko. Predstavte si napríklad situáciu, kedy váš produkt patrí medzi obľúbené (má vysokú popularitu), ale napriek tomu nemá žiadne prekliky. Potom je asi niečo zle — možno vypadol bidding. Vyfiltrovaním takýchto produktov a ich následnou kontrolou môžete predísť stratám.

Začnite teda zistením, aké je rozloženie popularity u produktov z vašej ponuky. Na karte Pravidlá → Upraviť elementy → element H_POPULARITY uvidíte, ako populárne vaše produkty sú (čím väčšie číslo, tým populárnejšie). V našom prípade majú najobľúbenejšie produkty hodnotu 10.

Popularita produktov

Následne túto hodnotu zadáme do výberu produktov a podľa výsledkov skontrolujeme alebo upravíme konkrétne položky.

Hodnoty elementov

Toto je len začiatok trikov s Data Owlom, ešte tento týždeň sa môžete tešiť na ďalšie tipy. Ak by ste mali akékoľvek otázky alebo nápady k aplikácii, ozvite sa nám do fóra!

 

Daniel Czetner

Daniela ste poznali zo slovenskej podpory Mergada. Pomáhal riešiť problémy, písal návody v nápovede a testoval nové funkcie v Mergade. Mal jednoznačne najdlhšie dredy v tíme a jeho drsnému humoru sa vyrovnal snáď len jeho spolupracovník Přemek.