eMAG

eMAG je najväčšie trhovisko v Rumunsku, ktoré ponúka produkty z kategórií elektronika, kozmetika, športové vybavenie, knihy, hudba, filmy, dom a záhrada a mnoho ďalších. Pôsobí na 4 trhoch a má viac ako 16 tisíc partnerských e‑shopov. V roku 2020 spustila vlastný online supermarket v spolupráci s rumunským reťazcom supermarketov. eMAG v súčasnosti vykazuje medziročný rast 50 %.

Okrem zaujatia domácej pozície eMAG v posledných rokoch úspešne vstúpil na bulharský maďarský trh. Svoje služby rozšíril aj do Poľska, kde sa spojil s jedným z najväčších miestnych e‑shopov Agito.

Podporované formáty eMAG

eMAG CSV
eMAG XML

Ako vám Mergado pomáha s reklamou na eMAG?

Mergado je marketingový nástroj, ktorý možno použiť na nastavenie hromadnej a automatizovanej reklamy pre viaceré významné stránky na porovnávanie produktov vrátane eMAG.

  • Mergado ponúka úplnú podporu formátu eMAG.
  • Používate alebo chcete pre inzerciu na eMAG používať nejaké e‑shopove platformy? Pohodlne ich prepojte s aplikáciou Mergado pomocou bezplatného modulu Mergado Pack.
  • V aplikácii Feed Image Editor môžete hromadne upravovať obrázky, ktoré sú centrálne pre eMAG.

Ako inzerovať na eMAG?

1

AKÉ FORMÁTY FEEDU AKCEPTUJE EMAG

Zdrojmi údajov sú tradičné importy XML CSV. Produkty môžete nahrávať jeden po druhom.

2

AKO NAHRAŤ FEED NA EMAG

  1. Zadajte názov kanála (ľubovoľný).
  2. Vyberte typ feedu:
  • XML
  • CSV — podporované oddeľovače “,” a “;” a TSV.
  1. Model nahrávania feedu:
  • Nahrávanie produktov — na nahrávanie nových produktov, vždy sa obnoví každá hodnota z feedu.
  • Aktualizovať cenovú ponuku — na aktualizáciu existujúcej ceny výrobku a hodnoty zásob
  1. Adresa URL feedu (napr.: http://vendorrurl.hu/feeds/feedemag.xml)
  • Feed musí byť dostupný na adrese URL, súbor nemožno nahrať z počítača
  1. (Predvolená DPH): hodnota DPH pre nahrané produkty
  • vyberte zo zoznamu, možnosti: 0, 5, 18, 27 %
  1. (Predvolený čas spracovania (v dňoch)):
  • Čas spracovania objednávky v dňoch
  • povolené hodnoty sú: 0, 1, 2, 6, 9, čo znamená: 1, 2, 3, 7, 10 dní
  • predvolená hodnota je: 0 — ak chcete použiť inú hodnotu ako 0, informujte o tom kontaktnú osobu v systéme eMAG, pretože to musí byť najprv schválené
  • čas spracovania je potom možné upraviť pre konkrétne výrobky pomocou prvku vo feede
  1. Po nahratí feedov je ďalším krokom namapovanie prvkov z feedu na prvky emag.
  2. POZOR: Po nahratí feedu nie je možné feed vymazať. Nahraný feed môžete iba pozastaviť alebo deaktivovať.
  3. Aktualizáciu feedu môžete nastaviť v administrácii v časti Feed frissítés ütemezése (Plán aktualizácie feedu). Regeneráciu môžete nastaviť maximálne na každé 4 hodiny.

* Prvky označené hviezdičkou sú povinné.

3

ŠPECIFIKÁCIA EMAG FEEDU

Povinné elementy

  • Kategórie (CATEGORY)
    • Mal by obsahovať kategórie e‑shopu. Nesmú byť špeciálne kategórie pre zľavnené produkty.: “Akciós”, “Leárazás”, “Szezonális”, atď.
    • Po nahratí feedu je nutné požiadať eMag o kategórie, v ktorých chcete svoje produkty inzerovať.
    • Mapovanie produktov do jednotlivých kategórií eMagu prebieha po nahratí feedu z administrácii v sekcii Kategórie.
  • Názov produktu (NAME)
    • Povolené je iba veľké písmeno u prvého slova, ostatné musia byť malé, okrem oficiálnych skratiek ako je napr.: RAM, HDMI
    • V prípade duplicitných názvov je možné rozlíšiť produkty doplnením parametrov (napr. veľkosť, farba atď.) pomocou pravidla Prepísať.
    • Názov produktu má jasne danú štruktúru. Musí obsahovať Značku, Model, Typ výrobku, a Parametre (farba, veľkosť, kapacita, odporúčaný vek atď.) a ďalšie reprezentatívne alebo jedinečné vlastnosti (rôzne kódy, skratky). Jednotlivé elementy treba oddeliť čiarkou. Neuvádzajte informácie o ponuke alebo vašej spoločnosti, ako je názov spoločnosti, cena alebo podrobnosti o dodaní.
    • Tip: Názov produktu v Mergade jednoducho opravíte pomocou pravidla.
    • Nepoužívajte prídavné mená popisujúce skvelosť produktu, ako je super, jedinečný, limitovaná edícia, posledná.
  • Výrobca (MANUFACTURER)
    • Pokiaľ produkt vyrábate sami, zadajte názov spoločnosti (bez s.r.o).
    • Pokiaľ nemáte vo feede element MANUFACTURER, pomocou pravidla môžete previesť výrobcu z elementu BRAND.
  • ID produktu (PRODUCT_ID)
    • Musí byť unikátny, môže obsahovať len číselné hodnoty, a prvé číslo nemôže byť 0. Potom čo nahráte produkty na eMag, ID produktu nie je možné editovať.
  • Kód produktu (PRODUCT_NUMBER)
    • Obvykle obsahuje číslo výrobku, môže obsahovať alfanumerické a špeciálne znaky.
  • URL produktu (PRODUCT_URL)
    • URL nesmie obsahovať diakritiku a niektoré špeciálne znaky, napr. znak Celzia.
  • URL obrázku (IMAGE_URL)
    • Obrázok nesmie obsahovať inú grafiku ako fotku daného produktu (iné produkty, logá, vodoznaky, zrkadlenie, koláže atď.). Samotný produkt ale môže obsahovať logo brandu (v prípade zamietnutia interným auditom eMagu kontaktujte support porovnávača).
    • Povolený formát obrázkov je JPG, PNG alebo GIF. Pre dôkladnú kontrolu si spustite audit obrázkov: https://image-validator.com/hu.
    • URL nesmie obsahovať diakritiku a niektoré špeciálne znaky, napr. znak Celzia.
  • Predajná cena (PRICE_SPECIAL)
    • Element s konečnou cenou (zľavnenou či obvyklou) bez DPH!
    • Predajná cena nesmie obsahovať DPH, musí to byť číselná hodnota a jeho hodnota nemôže byť záporná. Pokiaľ je produkt zľavnený, v elemente SALE_PRICE sa uvedie konečná zľavnená cena. Pôvodnú cenu sa odporúča uviesť v nepovinnom elemente RECOMMENDED_PRICE.
  • Stock (STOCK)
    • Len číselné hodnoty (bez ks).
  • EAN (EAN)
    • EAN je povinný u väčšiny kategórií. Skontrolujte, či je u vašich produktov nie je EAN vyžadovaný. (Kategória bez EAN kódu: Náhradné diely pre automobily, Motorový olej, Automobily, Licencia na elektronické hry, ATV a UTV, Kancelársky a stolný softvér, Pulzné oxymetre, Lekárske chirurgické masky, Svadobné šaty, Vstupenky na akcie).

 

Odporúčané elementy

  • Odporúčaná cena (PRICE)
    • Pôvodná cena. Pokiaľ je produkt zľavnený (bez DPH!), cena po zľave sa uvádza v povinnom elemente SALE_PRICE.
  • DPH (VAT)
    • Musí byť číselná hodnota.
  • Handling time (HANDLING_TIME)
    • Doba dodania v dňoch.
    • Povolené hodnoty sú 0, 1, 2, 3, 6 ‚9. Význam: 0 — do 2 dní; 1 — do 3 dní; 2 — do 4 dní; 3 — do 5 dní; 6 — do 8 dní; 9– do 11 dní.
    • Mergado tento element vytvára automaticky, hodnoty treba doplniť pomocou pravidiel ručne.
  • Garancia (GARANCIA)
    • Hodnoty sa uvádzajú v mesiacoch (napr. 24). Ak na produkt sa nevzťahuje záruka zadajte hodnotu 0.
  • Popis produktu (DESCRIPTION)
    • Neuvádzajte odkazy na iné stránky, kde je váš produkt tiež na zakúpenie. Nesmie obsahovať slová: akció, szállítás, garancia, atď.
4

NAJČASTEJŠIE CHYBY V EMAG FEEDE

  • Chýbajúce povinné elementy
    • Povinné elementy môžete doplniť viacerými spôsobmi, napr. pravidlami Prepísať, Hromadne prepísať podľa výberov, Hromadne prepísať podľa hodnôt.
  • Chybové hlásenie Unmapped category
    • Zle namapovaná kategória. Musíte požiadať eMag o pridelenie novej kategórii.
  • Produkty s rovnakým menom/​Duplicitné hodnoty v názve produktu
    • NA eMagu nesmiete nahrávať produkty s rovnakým menom. Pomocou pravidla Prepísať môžete doplniť Názov produktu napr. s atributom. Tým sa názov produktu zmení na unikátny názov.
  • Duplicitné alebo nevalidné hodnoty elementu EAN
    • Skontrolujte si EAN u produktov. Pomocou operátora “je dlhšia ako” môžete skontrolovať, či niektoré hodnoty EAN nie sú dlhšie ako je povolené.
  • Hodnota Handling Timu nie je validná
    • Hodnota elementu obsahuje čas dodania od objednávky. Môže obsahovať len niektoré hodnoty: 0, 1, 2, 3, 6, 9.

Odborné články o eMAG