Na čo by ste mali myslieť pri spravovaní rozpočtov na cenových porovnávačoch pred Vianocami

Daniel Czetner
14. 12. 2015
1 minúta čítania

Áno, je špička predajnej sezóny e‑shopov a marketéri nevedia kam skôr skočiť. Napriek tomu si myslím, že je dobré sa na chvíľu zastaviť a zopakovať si kľúčové fakty pri stanovení cien za prekliky na cenových porovnávačoch ale aj v ďalších systémoch. Preklikov je totiž teraz veľa a stoja veľa peňazí.

Tipy na správu inzertných rozpočtov

  • Náklady na inzerciu rastú, ale rastie aj konverzný pomer. Kampane, ktoré by sa po zvyšok roka nemuseli vyplatiť, zarábajú pred Vianocami veľké peniaze.
  • Kampane, ktoré sú ziskové pred Vianocami, môžu byť po Vianociach stratové. Urobte si plán ako postupovať po 22. decembri a zrealizujte ho.
  • Pred Vianocami môže byť veľký limit na výdavky za inzerciu v poriadku. Pozor ale po Vianociach. Upravte ho zase na hodnoty zodpovedajúce nasledujúcemu obdobiu. Pokiaľ by Vám týždenný limit z decembra vyklikal napr. v januári hacker za jediný deň, nebudete radi.
  • Minimálne ceny preklikov v kategóriách Heureky sú vyššie, než po zvyšok roka.
  • Heureka má v administrácii nastavenie rozpočtu. Po jeho vyčerpaní vám pošle e‑mail. Ale inzerciu nezastaví.
  • Vypnúť inzerciu a šetriť peniaze skrytím všetkých produktov z XML feedu nie je dobrý nápad. Nemuseli by sa následne správne spárovať do produktových kariet. Radšej znížte ceny za prekliky.
  • Predajná sezóna Štedrým dňom nekončí. Medzi TOP mesiace patrí často tiež január.

Daniel Czetner

Daniela ste poznali zo slovenskej podpory Mergada. Pomáhal riešiť problémy, písal návody v nápovede a testoval nové funkcie v Mergade. Mal jednoznačne najdlhšie dredy v tíme a jeho drsnému humoru sa vyrovnal snáď len jeho spolupracovník Přemek.