Variantné položky sú vo väčšine prípadov užitočnú vecičkou, vaši zákazníci sa vďaka nim dostanú priamo tam, kam chcú. U reklám na Facebooku je ale zbytočné zobrazovať varianty viackrát a hodí sa je preto vo feedu skryť. Ako na to?

Téma článku vychádza z otázok na fóre a otázok adresovaných technickej podpore Mergada. Zboží.cz a Heureka štandartne pracujú s variantnými výrobkami (teda tými s rôznou veľkosťou alebo farbou) a ich prítomnosť vo feedu je potom žiaduce. Naopak pre produktové kampane na Facebooku stačí produkt bez variantov, nepotrebuje 5x promovať rovnaké tričko, len raz vo veľkosti XS a druhýkrát XXL. Tu sa odobratie variantov hodí. Na začiatok by som rada spomenula, že popísané riešenie nepovažujeme za elegantné ani ideálne, ide skôr o taký Mergado hack. Vo vývojovom tíme teraz premýšľame nad zjednodušením, ktoré pôjde v Mergadu ľahko nastaviť. Ale už k veci. Pri importe feedu do Mergada možné nastaviť (v rozšírenom nastavení) tzv. párovací elementy. Tie by mali byť vždy unikátne a ak nie sú (tj. vo feedu sú hodnoty v párovacom elementu duplicitné), Mergado duplicity odstráni. Duplicity je preto možné odstrániť pri vstupe dát do Mergada a ak také dáta neprúdi priamo z e‑shopu, je možné v Mergade vytvoriť dva exporty, kedy výstup prvého (kde máme všetky pravidlá a pod.) napojíme ako vstup do druhého exportu, kde sa na vstupe odstráni duplicity. Výstup tohto druhého (pomocného) exportu bude očistený od duplicít a môžete ho použiť všade tam, kde varianty nechcete (napríklad pre tvorbu produktových reklám na Facebooku, kde by vám varianty vytvárali ďalšie rovnaké inzeráty / obrázky).  Mergado teda vie na vstupe odstrániť duplicity v tzv. párovacom elementu a ak sa ako párovací element nastaví taký element, ktorý bude predstavovať duplicitnú hodnotu pre varianty produktov (napr. názov produktu), potom sa varianty odstránia. Malá komplikácia je, že Mergado nevezme pre párovanie akýkoľvek element, ktorý mu napíšeme, ale má určitý zoznam možných párovacích elementov (pozri nižšie). Medzi ne nepatrí napr. názov produktu, ktorý by sa v našom prípade zrejme hodil. Možno to však obísť využitím pomocného elementu NAME, ktorý ako párovací byť môže. Vo feedu možno tento pomocný element pridať a naplniť rovnakými hodnotami, ako je napr. duplicitné názov produktu a element NAME potom nastaviť ako párovací. 

Kde sa nastavuje párovací element na vstupe do Mergada

 Nevýhoda tohto riešenia je, že musí existovať v Mergadu dva exporty, Což ale z technického hľadiska ničomu nevadí. 

Videonávod na skrytie variantných položiek

 

Elementy, ktoré môžu byť párovací

  • PRODUCTNO
  • PRODUCT_ID
  • ID
  • ITEM_ID
  • ITEMID
  • IDENTIFIER
  • PRODUCT_ID
  • ARTIKELNUMMER
  • AID
  • G:ID
  • CODE
  • MERCHANT_SKU
  • URL
  • PRODUCT_URL
  • PRODUKTURL
  • ITEM_URL
  • LINK
  • G:LINK
  • PRODUCT_DEEPLINK
  • DEEPLINK
  • BUYURL
  • EAN
  • EAN_CODE
  • CODUL_EAN
  • BARCODE
  • G:GTIN
  • PRODUCTNAME
  • PRODUCTNAMEEXT
  • NAME_EXACT
  • NAME

 

Kateřina Šmajzrová

Katka sa postarala o české texty pre pána Mergada, aby boli zrozumiteľné a zábavné. Taktiež pripravila videá a webináre pre tých, ktorí si viac potrpia na obrázky ako na texty.