Slovenský ecommerce rybník sa hemží rybami. Konkurencia sa predháňa v skvalitňovaní služieb. Management e‑shopov čím ďalej, tým viac kladie dôraz na získavanie nových znalostí a optimalizácií. Východné štáty však v on-line obchodovaní stále ponúkajú veľké množstvo príležitostí. Medzi tie, ktoré ich ponúkajú najviac, patrí Maďarsko.
Podmienky na trhu
Aj keď počty maďarských e‑shopov rastú, pre rozvinutejšie zahraničné e‑shopy je expanzia do Maďarska stále veľmi atraktívna. Jeho populácia činí necelých 10 miliónov obyvateľov, pritom tu existuje okolo 6 tisíc e‑shopov. Aj keď 4,1% podiel e‑commerce na celkovom retaile je veľmi nízky, jej minuloročný nárast o 20 % svedčí o zaujímavom vývoji, ktorý v maďarskom on-line marketingu práve prebieha. Prieskum agentúry Expandeco ukazuje, že v minulom roku v Maďarsku nakupovalo cez Internet zhruba 4,2 miliónov ľudí.
Okrem nízkej konkurencie a menších skúseností hrajú expandujúcim obchodom do kariet aj pomerne nízke náklady na prevádzku. Aj keď už do Maďarska rozšírilo svoje pole pôsobnosti množstvo zahraničných e‑shopov, hlavný nárast e‑commerce sa len očakáva. Nezmeškajte ideálny čas na vstup na maďarský trh. Používajte Mergado aj tu. Vie vám pomôcť vhodne nastaviť dátové súbory a uľahčí vám veľa práce.
Vyhľadávače a porovnávače
Najbežnejší vyhľadávač v Maďarsku je Google. To spôsobuje, že jeho služba AdWords je tiež najpoužívanejšiou reklamnou platformou. Maďari veľa inzerujú aj na sociálnych sieťach. Okrem Facebooku začína rásť obľuba Instagramu a LinkedInu. Pre inzerciu na Facebooku pre vás má Mergado skvelého pomocníka. Feed Image Editor je aplikácia pre editáciu obrázkov do produktových reklám na Facebooku a tým pomáha zvyšovať preklikovosť reklám.
Najväčší maďarský porovnávač cien Árukereső je v rebríčku najnavštevovanejších webov na druhom mieste za C2C kanálom Jofogas. Podľa článku agentúry Visibility majú miestne porovnávače veľký význam pre inzerciu produktov, ktorých cena sa dá ľahko porovnať. O cenovo citlivé produkty nie je na porovnávačoch veľký záujem.
Pri väčšine kategórií na maďarských porovnávačoch je cena za preklik nižšia než v Slovenskej republike. Zároveň je tu oproti ČR výrazne nižšia návštevnosť. Je to spôsobené tým, že maďarskí zákazníci nie sú toľko orientovaní na cenu ako Slováci a málo rozvinutou maďarskou e‑commerce.
Najväčšie cenové porovnávače v Maďarsku
- Árukereső.hu — najznámejší porovnávač cien, autorita pri udeľovaní certifikátov dôveryhodnosti e‑shopu, cena za preklik je lacná (cca od 3 do 9 centov), ak váš e‑shop nemá maďarský právny subjekt a informácie o ňom na svojom webe, Árukereső ho oštítkuje vlajkou domovského štátu (ponuka vašich produktov sa tak zobrazí až pod ponukou maďarských subjektov), bidding sa nevzťahuje na ostatné tuzemské e‑shopy (funguje iba na zahraničnej konkurencii), košík nie je zavedený pre každú kategóriu (v súčasnosti nie je podporovaná kategória fashion)
- Olcsóbbat.hu — dvojka medzi porovnávačmi, patrí medzi členy Central Media Group Portfolio, dostane sa tak až k 70 % maďarských spotrebiteľov (e‑shop sa vďaka tomu zobrazí na stránkach ako napr. Startlap.hu, Vezess.hu, či nlc.hu), je tu zaregistrovaných 4677 e‑shopov, môžu sa tu zaregistrovať aj zahraničné e‑shopy, cena za preklik je podľa toho, o ktorú kategóriu sa jedná, od 13 do 16 kreditov (1kredit = 1Ft), presný zoznam nájdete tu: https://partnerportal.olcsobbat.hu/landing/pricelist, účtujú si iba sumu za prekliky
- Depo.hu
- Kirakat.hu
- Shopmania.hu
- ShopAlike.hu
- Árcédula.hu
- Edigital.hu
- Olcsó.hu
A to je pre dnešok všetko. Na druhú časť článku sa môžete tešiť zajtra. Povieme si v nej, aké maďarské formáty môžete v Mergade využiť. Urobíme si prehľad najpoužívanejších dopravcov a druhov platieb a najpredávanejšieho tovaru. A hlavne vám dáme niekoľko dôležitých tipov, ktoré vám podnikanie v Maďarsku uľahčia. Zatiaľ si skráťte čakanie naším článkom, ako správne expandovať do Českej republiky.