Jakub Gombár: Vďaka Mergadu vieme oveľa efektívnejšie pracovať s feedmi

Natália Saganová
31. 7. 2017
2 minúty čítania

V júni sa v priestoroch Nekavárni konalo školenie optimalizácie vyhľadávačov tovaru. Zúčastnil sa ho aj Jakub Gombár zo slovenskej agentúry Visibility. My sme si ho odchytili a porozprávali sme sa s ním o tom, ako v agentúre Mergado používajú.

Predstavíš mi Visibility?
Visibility je online marketingová agentúra, ktorá bude už tento august oslavovať svoje 8. narodeniny. Je nás viac ako 50 zamestnancov v 2 krajinách, konkrétne pôsobíme na Slovensku a v Česku. Sme Google Premium Partner a zároveň najaktívnejšia slovenská online agentúra v oblasti vzdelávania trhu v online marketingu.

Čo obnáša byť Google Premium Partner? Koľko slovenských agentúr je takýmto partnerom?
Je to označenie agentúr, ktoré spĺňajú kvalitatívne parametre spolu s určitou výškou preinzerovanej sumy v Adwords. Vďaka takémuto statusu máme prístup k nástrojom, reklamným formátom, či novým typom cielenia ešte pred oficiálnym uvedením. Prípadne dostávame z Google pre našich klientov lepšiu podporu a vieme tak byť efektívnejší. Momentálne je na Slovensku s týmto statusom 5 – 7 agentúr.

Aká je tvojá pozícia vo Visibility?
Vo Visibility sa špecializujem na platené online kampane. Starám sa o ich návrh, stratégiu a tiež o optimalizáciu, tak aby spĺňali podľa možností ciele stanovené spoločne s klientami.

Pre klienta spravuješ teda aj PPC aj cenové porovnávače? Ktorá časť zaberie viac času? 
Áno, pre jedného klienta väčšinou spravujem všetky platené kanály, teda naraz aj PPC aj cenové porovnávače. Väčšinou viac času zaberie správa PPC, no všetko záleží od každého klienta.

Ako plánujete s klientmi stratégiu inzercie? Nechávajú to celkom na vás?
Klienti sa na nás obracajú ako na odborníkov. K vytvoreniu stratégie potrebujeme veľa kvalitných podkladov priamo zo strany klienta, následne navrhneme stratégiu, ktorú testujeme a vyhodnocujeme.

Rozprávaš sa s klientmi hneď na začiatku o tom, že budeš používať Mergado?
Áno, klientom, ktorým spravujeme kampane na cenových porovnávačoch, hneď na začiatku vysvetľujeme, že optimalizovať feedy budeme v aplikácii Mergado, čo ušetrí čas ako nám tak aj im, alebo ich programátorom.

Ako dlho už používate Mergado?
S Mergadom sme začali pracovať iba tento rok. V súčasnosti ho používame už pri všetkých klientoch, ktorí inzerujú na cenových porovnávačoch.

Prečo ste sa rozhodli Mergado používať?
Zaujali nás jeho možnosti a jednoduchosť používania. Vďaka Mergadu vieme oveľa efektívnejšie pracovať s feedmi pre rôzne typy kampaní, pretože nepotrebujeme feedy upravovať programátorom. To šetrí čas a naša práca je tak omnoho viac efektívnejšia a rýchlejšia.

K čomu najčastejšie ho používate?
Používame ho hlavne na správu feedov pre cenové porovnávače. Momentálne nasadzujeme a testujeme aj feedy pre Google DSA kampane a tešíme sa, keď budeme môcť využívať aj export pre AdWords Custom Business Data.

Používate aj doplňkové aplikácie v Megrade?
Momentálne nie, ale v tomto kvartáli plánujeme začať s testovaním. Zaujala nás aplikácia Data Owl, či Bidding Fox.

Na akých cenových porovnávačoch inzerujete vašich klientov?
Hlavne na Heureke. Preferujeme ju vzhľadom na jej postavenie na trhu.

Ďakujeme Jakubovi za rozhovor.

Natália Saganová

V Mergade začínala Natálka ako copywriterka a preto môžete naraziť na jej staršie články. Teraz ju najčastejšie uvidíte pred hľadáčikom kamery a pod jej rukami vzniká aj každoročný MergadoFest. Šéfka nášho tímu nepohrdne dobrým jedlom a cestovaním, najlepšie dohromady. Je milovníčka jógy, dobrej knihy a tancovania.