Elektro je jedným z najdynamickejších odvetví e‑komercie a náklady na inzerciu predstavujú veľkú časť rozpočtu. Aj preto kladú klienti veľký dôraz na jeho starostlivé dodržiavanie a doložiteľné výsledky. Množstvo položiek v takýchto e‑shopoch sa pohybuje medzi desiatkami až stovkami tisíc produktov a nastaviť bidding tak, aby prinášal tržby nie je jednoduché. V tak veľkom rozpočte a množstve položiek je kľúčové udržať si prehľad o tom, ktoré kategórie sú pre inzerciu ziskové a ktoré stratové. S týmto problémom sa stretávala aj marketingová agentúra Besteto, ktorá spravuje inzerciu pre jedného z najväčších hráčov na slovenskom on-line trhu s elektro tovarom. „Od klienta sme dostali veľký rozpočet na inzerciu, ktorý bolo nutné presne prerozdeliť,“ popisuje požiadavky na efektívnu správu inzercie Vladimír Trevisan z Besteta. V minulosti riešili bidding pomocou výberu v Mergade, v ich silách ale bolo nabiddovať iba obmedzené množstvo produktových výberov a navyše bol takýto postup veľmi pracný. „V odbore je naviac dosť veľká konkurencia – a týka sa to mnoho kategórií, o čo bol bidding zložitejší,“ dodáva Vladimír. Vývoj inzercie na Heureka.sk za aktuálnych 30 dní pri pokračovaní používania biddingového automatu Bidding Fox Biddingový automat Bidding Fox zapínali s cieľom zlepšiť kontrolu nad rozpočtom a jeho riadením a zároveň maximalizovať tržby, čo, ako Vladimír priznáva, sú rovnaké ciele ako pri používaní manuálneho biddingu. Rozdiel vidí hlavne v jednoduchosti nastavenia a následnej úspore času. „Pri predchádzajúcej práci s biddingom sme takmer neustále museli strážiť a prenastavovať jeho hodnoty. Teraz nám stačí na začiatku starostlivo nastaviť pravidlá a potom len občas skontrolovať ich úspešnosť, a to vďaka výberom a jednoduchému nastaveniu v Bidding Fox,“ vysvetľuje Vladimír. Bestetu sa v tomto prípade osvedčila stratégia biddovania podľa PNO, ktoré chceli udržať medzi 5 a 10%. Bidding Fox pre nich stráži ceny za preklik tak, aby sa podarilo rozpočet presne vyčerpať. Ďalším cieľom bolo zvýšenie tržieb – aktuálne teda biddujú v najdôležitejších kategóriách, ktoré pre klienta predstavujú kľúčový sortiment – napríklad kvôli drobným maržiam na tento tovar. Ukážka z nastavenia aplikácie Bidding Fox A ako sa zmenil výkon inzercie po aktivácii Bidding Foxu? Zjavnými úspechmi sú zvýšenie návštevnosti e‑shopu (trojnásobné oproti roku 2015) aj výrazne vyššiu konverziu pomeru pri niektorom type tovaru, čo klient kvituje s vďakou. Došlo aj k medziročnému zvýšeniu tržieb (o 43%) a agentúra naviac ušetrila množstvo času, ktoré teraz namiesto nastavovania biddingu venuje koncepčnému riešeniu. Porovnanie výkonu inzercie na Heureka.sk s biddingovým automatom (október 2016) a bez (október 2015) Bidding Fox sa teda osvedčil aj pri správe skutočne veľkého množstva položiek, ktorých bidding inak vyžaduje príliš veľa času. Spolu s efektivitou sa naviac podarilo zvýšiť tržby – v niektorých kategóriách až niekoľkonásobne. Využívanie biddovacieho automatu sa v tomto prípade klientovi rozhodne oplatilo. Ak o niečom podobnom tiež uvažujete, ozvite sa na besteto@besteto.sk.
Porovnanie návštevnosti z Heureka.sk v októbri 2016 a 2015
Zdroj: https://www.bidding-fox.cz/lednicky-pocitace-televize-aneb-uspesny-biddi…
*/
*/