Prečo inzerovať vo vyhľadávačoch tovaru
Zvyčajne prinášajú dobrý pomer ceny a prínosu. A navyše základné spravovanie inzercie nestojí skoro žiadny čas. Je potrebné e‑shop do vyhľadávača tovaru zaregistrovať, vykonať základné nastavenia, a ak Vám stačia priemerné výsledky, môžete menšie vyhľadávače tovaru nechať len tak bežať a oni Vám budú prinášať konverzie. A aj keď ich nemusia byť práve stovky denne, v dlhšom časovom horizonte by mala byť inzercia rozumne zisková.
Prečo inzerovať vo všetkých dobrých vyhľadávačoch tovaru
Vyskúšanie všetkých, aj menších, vyhľadávačov tovaru môže priniesť Vášmu e‑shopu tržby navyše.
Ako vám pomôže Mergadova nová automatická konverzia dát
Aplikácia Mergado vie po novom prevádzať rôzne typy XML súborov medzi sebou. Uveďme si to na príklade: máme e‑shop s XML pre Heureka.sk. Pre slovenský trh má e‑shop aj ďalšie XML súbory, ale tie nie sú kvalitné — chýbajú niektoré elementy. Radi by sme pritom vyskúšali inzerciu na NajNakup.sk a Pricemania.sk. Po novom stačí, keď v Mergade založíte nový export. V sprievodcovi zakladaním exportu zadáte na vstupe formát XML “Heureka.sk” a na výstupe “NajNakup.sk”. Všetko ostatné urobí Mergado sám. Výstupné XML môžete použiť pre inzerciu na Najnákup. Pre Pricemaniu si potom vytvorte druhý export podobným spôsobom. Len ako formát vyberiete “Pricemania.sk”.
Ilustrácia princípu prevodu rôznych formátov XML feedov.
Prevádzajte, podľa chuti
Tento “prevodník” je všeobecný. Možno ho využiť ako v ČR či na Slovensku, tak pre poľské i nemecké vyhľadávače tovaru. Ich zoznam budem postupne ďalej dopĺňať.
Ako funguje prevod XML
Ešte doplním, že prevodník zmení štruktúru XML súboru, upraví názvy elementov, ale do ich hodnôt nezasahuje. Napr. cenu tovaru tak musíte mať pre príklad v mene EUR. Príčina je tá, že napr. slovenská Heureka rovnako vyžaduje uvedenie ceny v EUR na stránkach e‑shopu povinne a bez toho Vašu inzerciu neschváli.