Poľská e‑commerce je najrýchlejšie rastúcim trhom elektronického obchodu v Európe. Rovnako ako ostatné trhy, aj ten poľský je ovplyvnený situáciou v čase pandémie Covid-19. Urobte si prehľad o tom, čo sa u našich severných susedov momentálne deje. V náročnom období tak ľahšie zacielite svoju inzerciu a oslovíte viac zákazníkov.
Aktuálne informácie sa vám budú hodiť
- Poľský elektronický obchod medziročne rastie o 18%.
- Jeho aktuálna trhová hodnota je okolo 51 miliárd PLN.
- Užívateľov miesteneho elektronického obchodu je viac ako 28 miliónov.
Zmeny v poľskej e‑commerce počas pandémie
- 38% miestnych používateľov internetu dalo počas krízy prednosť nákupom online
- 37% poľských spotrebiteľov volí elektronický obchod pred maloobchodom, pretože sa zdá byť bezpečnejšou voľbou
- nakupovanie prostredníctvom internetu častejšie využívajú obyvatelia menších miest a dedín
O aké produkty je v Poľsku v období karantény najväčší záujem??
- Poliaci online najviac nakupujú potraviny, čistiace prostriedky, oblečenie, obuv a zdravotnícke výrobky
- všeobecne prevláda skepsa voči produktom súvisiacim s koronavírusom — bývajú zle popísané, sú v ponuke, hoci sú vypredané, často sú pochybného pôvodu či kvality