Google Ads je služba spoločnosti Google, v ktorej za pomoci základných dôležitých kľúčových slov poskytnete väčší význam vášmu webu vo vyhľadávaní Google. Nie len že tak prilákate viac zákazníkov, s Google Ads zaujmete tiež správne publikum, ktoré môže byť z vášho okolia, či akéhokoľvek kútu sveta.
Prečo využívať Google Ads
Služba Google Ads poskytuje možnosť reklamy vo vyhľadávači Google, jeho Vyhľadávacej, Obsahovej sieti, či partnerských weboch. Reklamu spúšťajú kľúčové slová – to znamená, že sa ľuďom na Google objavujú práve vtedy, keď hľadajú veci, ktoré ponúka váš e‑shop. Vaše kampane môžete cieliť rôznym spôsobom (napr. privedenie nových návštevníkov na web, či zvýšenie online predaja) a na rôzne oblasti (štáty, regióny, mestá alebo v konkrétnej vzdialenosti od sídla firmy).
Platíte za výsledky
Prihlásenie do Google Ads je bezplatné. Platby sa účtujú, až keď užívateľ klikne na reklamu a prejde na váš web. Výška rozpočtu je celkom na vás.
Typy kampaní Google Ads
Reklama vo Vyhľadávacej sieti
Reklamy vo Vyhľadávacej sieti Google sú textové reklamy, ktoré sa nachádzajú nad (občas tiež pod) neplatenými výsledkami vyhľadávania a sú označené štítkom „REKLAMA“. Vďaka tomu, že sa spúšťa zadaním kľúčových slov, oslovujete rovno zákazníkov, ktorí majú o vami ponúkaný tovar skutočný záujem. Výsledky týchto kampaní zaznamenáte prakticky hneď.
Ak ponúkate niečo nešpecifické, je potrebné vymyslieť spôsob, ako zákazníka zaujať – s vašou reklamou sa často zobrazí tiež reklama konkurencie. Ak je naopak váš tovar veľmi unikátny alebo sa jedná o novinku na trhu, musíte byť pri výbere kľúčových slov kreatívny. Miesto inzercie na názov produktu vyberajte radšej ako kľúčové slová tie všeobecné, ktoré definujú problém, ktorý váš produkt rieši. Aj touto cestou sa k vášmu produktu môžu zákazníci dostať.
Určite sa pre začiatok oplatí testovať väčšie množstvo reklamných zostáv a kľúčových slov. Podľa výsledkov jednotlivých inzerátov sa potom rozhodnete, ktoré reklamy má zmysel nechať bežať a ktoré nie.