Zmeny v dotazníkoch spokojnosti na Heureke i Zboží.cz

Určite sa zhodneme, že pre nákupy na internete je pre e‑shop dôležitá jeho reputácia a teda dobré meno. Keďže ľudia radi hodnotia, Heureka, Zboží.cz ale aj Mergado majú zavedené spôsoby na to, ako zákazník môže ďalej predať svoju skúsenosť so službou, nákupom a samotným e‑shopom. V prípade Heureky i Zboží.cz nastali malé zmeny. Viete aké?

Určite sa zhodneme, že pre nákupy na internete je pre e‑shop dôležitá jeho reputácia a teda dobré meno. Keďže ľudia radi hodnotia, Heureka, Zboží.cz ale aj Mergado majú zavedené spôsoby na to, ako zákazník môže ďalej predať svoju skúsenosť so službou, nákupom a samotným e‑shopom. V prípade HeurekyZboží.cz nastali malé zmeny. Viete aké?

Heureka a ich 10 %

Nedávno sme písali o tom, že Heureka zaviedla zmeny v dotazníku Overené zákazníkmi. Pribudlo napríklad ohodnotenie dopravcu alebo výdajného miesta. Viac sa o týchto novinkách dočítate tu. Čo je ale nové tentokrát? Heureka mení hranicu minimálneho hodnotenia zákazníkom z 0 na 10 %, čo predstavuje pol hviezdičky.

Hodnotenie 10 % tu však už raz bolo. „Od zavedenia nových dotazníkov priebežne vyhodnocujeme všetky štatistiky a pripomienky. Minimálne možné hodnotenie sa zvyšuje z 0 % na pôvodných 10 %. Nič sa ale nemení na tom, že kľúčovým prvkom hodnotení zostávajú tlačidlá Odporúčam/​Neodporúčam,“ vysvetľuje Product Owner služby Overené zákazníkmi.

Všetky dotazníky, kde je ohodnotenie 0 % sa spätne prepočítajú na 10 % hodnotu. Na základe toho môže dôjsť k úprave hviezdičkového ohodnotenia. Hviezdičkové hodnoty, kde prebieha táto zmena nemajú vplyv na získanie, udržanie, či stratu certifikátu Overené zákazníkmi. Pokiaľ ste neoverený užívateľ, vaše hodnotenie sa nepočítajú do štatistík a preto nemajú vplyv na získanie tohto certifikátu.

Zboží.cz má nové hodnotenie e‑shopov

Zákazníci, ktorí nakúpia na Zboží.cz majú možnosť ohodnotiť nie len samotný e‑shop, ale aj jeho servis a skutočnosť, či by v obchode boli ochotní znovu nakúpiť. Výsledné hodnotenie predstavuje pomer medzi spokojnými a nespokojnými zákazníkmi. „Pokiaľ deväť z desať zákazníkov bude s nákupom spokojných, je výsledné hodnotenie pre e‑shop 90 %,” vysvetľuje Karel Votruba, produktový manažér Zboži.cz.

Dotazník neobsahuje číselnú stupnicu, ale snaží sa byť čo najkonkrétnejší. Všetky otázky sa odvíjajú od prvej a to, či by zákazník v danom obchode ešte nakúpil. V dotazníku nájdete aj otázky na to, čo by ste pochválili a čo vás naopak sklamalo, alebo aj či obchod dodržal termín dodania. E‑shopy tak získavajú dobrú predstavu o tom, na čom by mali ešte zapracovať a čo robia dobre. Ľudia majú zároveň možnosť slovného ohodnotenia, ktoré sú na Zboží.cz uprednostňované.

zdroj: zbozi.seznamblog.cz

Hodnotenie aplikácií v Mergado Store

Mergado má tiež rado spätnú väzbu a preto u nás môžete ohodnotiť aplikácie, ktoré používate. Notifikácia vás upozorní na možnosť ohodnotenia po 21 dňoch od zapnutia aplikácie, alebo pri jej vypnutí. Hodnotiť môžete pomocou hviezdičiek. „V Mergade sa snažíme sprístupniť spätnú väzbu vývojárom aplikácií a preto aplikácie, ktoré si užívateľ zapne, môže ohodnotiť hviezdičkami vrátane slovného popisu. Hodnotenie sa potom zobrazí pri aplikácii v Mergado Store,“ vysvetľuje Jaroslav Hutař, developer Mergada.

Natália Saganová

V Mergade začínala Natálka ako copywriterka a preto môžete naraziť na jej staršie články. Teraz ju najčastejšie uvidíte pred hľadáčikom kamery a pod jej rukami vzniká aj každoročný MergadoFest. Šéfka nášho tímu nepohrdne dobrým jedlom a cestovaním, najlepšie dohromady. Je milovníčka jógy, dobrej knihy a tancovania.