Nákup oblečenia na internete má svoje úskalia. Pokiaľ nakupujeme u neznámeho predajcu, nemôžeme si byť istý kvalitou látky, či veľkosťou oblečenia. Preto GLAMI prišlo s automatickým riešením, GLAMI piXel, ktoré je zadarmo. Vďaka nemu sa zákazníkom budú prednostne ponúkať e‑shopy, v ktorých už nakúpili, alebo ich aspoň navštívili.
Čo je GLAMI piXel
GLAMI piXel je riešenie, vďaka ktorému sa budú zákazníkovi prispôsobovať výpisy produktov podľa jeho preferencií. Produkty sa teda budú radiť podľa obchodu, ceny, farby, štýlu, či veľkosti. Pokiaľ už zákazník má skúsenosť s obchodom, je až 7krát väčšia pravdepodobnosť, že v ňom znovu nakúpi. Podľa zákazníckych preferencií sa mu budú zobrazovať obchody s podobným sortimentom a tým do obchodu GLAMI privedie aj nových zákazníkov.
GLAMI piXel svojim užívateľom prinesie zvýšenie konverzie a tržieb, minimalizuje náklady na objednávku (PNO). Zabezpečí väčšiu viditeľnosť obchodu a lepšie cieli na potencionálneho zákazníka. Naopak nebude zobrazovať produkty, ktoré majú veľa klikov, ale málo konverzií. Cieli na podobných zákazníkov, ako sú tí, ktorí u vás už nakúpili.
Ako GLAMI piXel funguje a ako ho nasadiť
GLAMI piXel funguje podobne ako Facebook pixel (kód, ktorý načíta vaše ID. Pokiaľ ste v prehliadači prihlásený na Facebooku a v inom okne si prezeráte tovar, Facebook pixel dokáže trekovať, čo si pozeráte a či ste to kúpil. Na základe toho Vám potom na svojich stránkach zobrazuje reklamu). Ide o jednoduchý kód, ktorý vložíte na stránku vášho obchodu. Vďaka nemu potom GLAMI rozporná zákazníka, ktorý u vás už nakúpil, alebo vás aspoň navštívil. Systém takémuto užívateľovi pri jeho ďalšej návšteve na GLAMI prednostne ponúkne produkty z vášho obchodu. Zároveň systém dokáže cieliť na podobných nových zákazníkov a priviesť ich k vám.
Pokiaľ váš e‑shop funguje v neplatenom režime, musíte si GLAMI piXel povinne nasadiť do 1. októbra 2017. Pokiaľ tak do vtedy neurobíte, Váš e‑shop bude na GLAMI pozastavený. V prednostnej verzii túto povinnosť e‑shopy nemajú, no pre lepšie výsledky z predaja, by túto možnosť mali zvážiť. Mnoho klientov už GLAMI piXel nasadený majú. Pre jeho správnu funkčnosť je potrebné ho mať nasadený na všetkých stránkach e‑shopu, vrátane poslednej stránky tzv. chcekoutu. Pri implementácii sa uistite, že zasielate unikátny item ID v GlAMI feede a zároveň, rovnaké item ID zasielate cez GLAMI piXel.
E‑shopy, ktoré majú prednostnú verziu po novom môžu biddovať cez GLAMI feed priamo na konkrétne produkty. Pre zvýšenie viditeľnosti konkrétneho produktu stačí zasielať čiastku za preklik priamo v tagu <GLAMI_CPC>. Špecifikáciu na GLAMI feed nájdete tu. GLAMI taktiež sezónne mení cenu za preklik. V období od 20. októbra do 20. decembra sa minimálna cena za preklik navýši o 25 %. GLAMI momentálne figuruje v ôsmich zemiach Európy, no čoskoro pribudne deviata a to je Maďarsko. Mergado preto taktiež pripravuje zaradenie maďarských formátov.
Náš tip
Pokiaľ s biddovaním ešte nemáte žiadne skúsenosti, môže Vám pomôcť tento náš článok. O GLAMI sme na našom blogu písali napríklad aj tu. V článku nájdete zopár užitočných informácií o viditeľnej dostupnosti tovaru.