Štatistiky z porovnávačov obsahujú množstvo užitočných informácií, ktoré vám môžu pomôcť lepšie nastaviť a riadiť vašu inzerciu — môžete z nich získať informácie o počte preklikov u obľúbených produktov, najvyššej alebo najnižšej cene v kategórii a mnohé ďalšie. Data Owl vám prináša významné rozšírenie výberov, ktoré môžete v Mergade vytvárať. Bez aplikácie môžete filtrovať produkty podľa vašich vlastných elementov — teda na základe predpokladov o tom, čo bude na zákazníkov fungovať, zatiaľ čo s Data Owlom môžete jednoducho pracovať so skutočným postavením vašich produktov na trhu.
Ako to funguje?
Aplikácia Dáta Owl využíva štatistiky, ktoré Mergado pravidelne (raz za deň) sťahuje z Heureky a Google Analytics, a ponúka vám z nich vytvorenie výberov. Vybrať si pritom môžete z dvoch desiatok nových elementov.
Ako s aplikáciou pracovať?
Na úplnom začiatku je potrebné aplikáciu zapnúť v Mergado Store, na 10 dní ju máte na skúšku zadarmo. Ešte pred jej spustením sa ale oplatí premyslieť, čo presne od nej chcete, aby ste sa v množstve štatistík nestratili. Nižšie vám predstavíme niektoré úvahy a cesty, ktoré môžete s pomocou aplikácie realizovať.
Prakticky ale po zapnutí aplikácie stačí otvoriť jej stránku a na nej zaškrtnúť, ktoré elementy si prajete v Mergade vytvoriť. S týmito potom môžete na stránke Produkty a potom aj Pravidlá pracovať ako obvykle — vytvárať výbery, nastavovať bidding, meniť cenu dopravy alebo pridávať darčeky.
Príklady využitia Data Owl
Pri vytváraní výberov nezabudnite, že je potrebné mať zvolené, že ide o dáta na výstupe.
Vysoká popularita, žiadne prekliky
Produkty s popularitou väčšou ako 90, ale nulovými preklikmi môžu byť podozrivé a napr. zistíte, že vám niekde vypadol bidding. Pomocou takto vytvoreného výberu potom môžete tieto produkty odhaliť a opraviť.
H_POPULARITY_1> 90 AND H_CLICKS_1 = 0
Bidding pre produkty s vysokým konverzným pomerom
Vďaka Data Owlu máte prehľad o tom, ktoré produkty si zákazníci nakupujú práve u vás — môžete ich teda nabiddovať viac.
GA_CONVERSION_RATE_1 > X
Bidding pre úzku časť sortimentu
Predstavme si, že máte v e‑shope kategóriu Obuv, však Reklama existujú kategórie Dámska, Pánska a Detská obuv zvlášť. Pomocou Data Owlu môžete nabiddovat napr. Len dámsku obuv, ktorá vám prináša najväčší zisk — výhodu tu vidíme v jednoduchosti a presnosti nastavenia.
Ďalšie príklady a využitie Dáta Owlu budeme postupne pridávať sem na blog, môžete sa začať tešiť!
Tip od nás
Dáta z Heureky nemusíte využívať znova len pre Heureku — cenné informácie o predajnosti vášho tovaru môžete využiť aj pre inzerciu na ďalších porovnávačoch, napríklad pre nastavenie biddingu. Stačí si Data Owl nastaviť na karte Zoznam exportov aj pre ďalšie porovnávače.
Ak by ste si nevedeli rady s Data Owlom alebo čímkoľvek iným, obráťte sa na fórum alebo našu podporu.