Tak, ako minulý rok, aj tento sa účastníci Nekonferencie zišli na známom mieste v priestoroch klubu Leitnerka. To je tam kde sa “zastavil čas”, len pre pripomenutie :)
Kto už na Nekonferencii bol ten vie, že ide o neformálne stretnutie odborníkov a eshopárov z rovnakého odboru, PPC špecialistov a ďalších odborníkov na produktové reklamné kampane e‑shopov.
Neformálne zoznámenie sa všetkých účastníkov medzi sebou :-)
Po privítaní a úvode, Michala Janíka, nasledovali bez zbytočných prieťahov samotné prednášky vystupujúcich.
1. Vladimír Přichystal — Besteto
Začal zhrnutím toho najpodstatnejšieho, čo sa udialo v rámci odboru na tuzemskom trhu za uplynulý rok. Na to postupne nadviazal zhodnotením tržieb klientov Besteta za rok 2015/16. Je dobré pripomenúť, že išlo o ich 18 najväčších klientov a zaujímavosťou je, že ich spoločný obrat prevýšil takmer miliardu českých korún.
2. Milan Šmíd — Zboží.cz
Tretie Milanove vystúpenie na Nekonferencii. Na úvod sa taktiež ohliadol za uplynulým rokom a na rade bola nová štruktúra ich XML feedu. Aktuálne využíva novú štruktúru 40% eshopov. Milan zdôrazňoval hlavne dôležitosť elementu CAEGORYTEXT a že je to jeden z dvoch hlavných elementov pre párovanie, PRODUCTNAME a CATEGORYTEXT, CATEGORY_ID ako spomenul nemá takú váhu.
Spomenul tiež, že do mesiaca chcú rozšíriť počet kategórií z aktuálnych 2900 na 4000. Ďalej pripomenul, že Zboží.cz prestane úplne podporovať starú štruktúru feedu 1.8. tohto roku. Takže bacha nato!
Ďalej prezradil aj to, že aktuálne pracujú na funkcii parametrov tak aby sa ponuky dali filtrovať a na aukciách v kategóriách — vhodné pre unikátne produkty, ktoré sa nemajú kam pripárovať (zatiaľ je tam CPC pre každého 1Kč). Taktiež pripomenul, nedávno zverejnenú službu Seznamu, reportéra, kde si môžete podrobne preklikať takmer všetko, naprieč službami Seznamu.cz, výnimkou nie je teda ani Zboží.cz. Načrtol aj myšlienku eshopových systémov a dodal že sú otvorení spolupráci s nimi.
3. Marek Žáček — Optimio
Marek si pripravil prednášku o téme, ktorá je a bude aktuálna snáď stále — je ňou stratégia biddovania. Predstavil základné stratégie a taktiež prezradil, čo si o nich myslí, a prečo by mali byť vhodné alebo nemali, pre váš eshop/segment príp. všeobecne.
Nakoniec prezradil, že v podstate najlepšou stratégiou je akýsi prienik všetkých spomenutých a hlavne je nutná analýza, kladenie si otázok a vciťovanie sa do zákazníka. Všetko podstatné je v jeho slajdoch, odporúčam si ich prejsť.
4. Michal Janík
Bohužiaľ, tak ako minulý rok, tak aj tento, autor tohto článku prednášku nestihol, takže žiadne postrehy nevie dodať :-) Tak aspoň fotka a slajdy.
5. Petr Nastoupil — Mailkit
Zástupca tohto komplexného emailového nástroja rozprával najmä o využití emailingu pre eshopárov. Zdôraznil, že emaling je narozdiel od akvizičného kanálu, ako sú cenové porovnávače, kanál retenčný. Venoval sa hlavne automatizácii a uviedol niekoľko jednoduchých príkladov ako s minimom úsilia môžete oslovovať zákazníkov pomocou mailingu.
Petrova prednáška je taktiež k dispozícii a ak nevyužívate vôbec emailový marketing, prípadne vám to príde ako otrava, rozhodne odporúčame vyskúšať Mailkit a čo sa dá, tak automatizovať.
6. David Velechovský — Sklik
Taktiež si zopakoval účasť po minulom roku a prišiel porozprávať niečo o produktových inzerátoch, nazývaných tiež PLA kampane.
Ako aj predchádzajúci rečníci sa ohliadol do nedávnej minulosti a pripomenul, že PI spustili v septembri mnulého roku. Tieto inzeráty sa zobrazujú napravo od vyhľadávania v službe Seznam.cz. Obvykle sa objavujú od jedného e‑shopu 1 – 2 inzeráty ale ak nie je dosť konkurentov je možné obsadiť aj 6 pozícii, ozrejmil David.
Z publika padla aj otázka podľa čoho vyhodnocujú relevantnosť vyhľadávaných dotazov užívateľov v PI. David odpovedal v podstate to, že dva najhlavnejšie elementy sú PRODUCTNAME a CATEGORYTEXT, samozrejme CPC a feedback užívateľov.
Zdôraznil aj to aby inzerenti kládli dostatočný dôraz na správne štruktúrovanie inzerátov. Ďalej Sklik pripravil aj funkciu import a export dát aby sa predišlo rozbitiu inzercie kvôli novému stromu kategórií na Zboží.cz. Nové hodnoty CATEGORYTEXT na Zboží.cz takmer určite rozbijú existujúce kampane v produktových inzerátoch, takže bacha nato. Nemeňte hodnotu CATEGORYTEXT v existujúcich kampaniach podľa nového stromu.
Ďalej David porozprával, čo to, aj o nástroji PPCHit a pridal niekoľko rád ako vylepšiť produktové kampane spravované týmto nástrojom.
7. Martin Slavík — Heureka
Martin si pripravil prehľad toho čo pripravili za posledný rok a tp na čom budú pracovať. Prezradil, že dátové reporty, predstavené na minuloročnej Nekonferencii, využíva zatiaľ iba pár “veľkých hráčov”.
Padla otázka na čísla ohľadne ProductAds, momentálne využíva cca 700 značiek v ČR a 300 na Slovensku. Plánujú jednu responzívnu verziu webu (momentálne sú dve, desktop a mobile). Ďalej chcú zlepšiť našepkávač, teda vyhľadávanie a to samotný jeho engine. S vybranými eshopmi testujú košík na Slovensku. Zatiaľ je to cca 1 transakcia denne.
Martin ďalej prezradil, že plánujú redizajn služby Overené Zákazníkmi, a to nielen samotný dizajn ale aj backendovú časť. Cieľom je zvýšiť návratnosť dotazníkov, ktorá je momentálne na úrovni približne 15%. S postupom času (horizont týždňov až mesiacov) sa bude zvyšovať počet kategórií kde budú vyžadovať povinné parametre.
Ďalšou zaujímavosťou, ktorú prezradil, že pracujú na tzv. One Click Payment — teda platba na jeden klik (hlavne v rámci košíku a na mobile). S týmto súvisí aj prechod na protokol https, zatiaľ iba mobilnou verziou, ak by e‑shop momentálne prešiel na tento protokol tak sa mu produkty odpárujú, čiže odporučil ešte počkať cca mesiac a potom by sa s prechodom produkty odpárovať nemali.
Poslednú vec čo Martin povedal, je že pracujú aj na vylepšení samotného párovania. Ako dlho to bude trvať, povedať nevedel, ale pracuje na tom jeden samostatný tím.
Nakoniec patrí poďakovanie všetkým účástníkom a samozrejme aj prednášajúcím, že prišli a prispeli tak k super atmosfére a verím, že ste si niečo z Nekonferencii odniesli.