Aký bol rok 2015 z pohľadu cenových porovnávačov
Pozrime sa bližšie na to, ako sa vyvíjala ich návštevnosť počas roku 2015 podľa tzv. Alexa ranku. Ukážeme si aj čísla návštevnosti podľa AIM monitor, no bohužiaľ Pricemania.sk nefiguruje v zozname tohto monitoru, takže nám ostáva len odhadovať ich návštevnosť v rámci porovnania hodnôt Heureky a Najnákupu z AIMu voči hodnote Alexa ranku.
Čo je Alexa rank?
Je to číselná hodnota, ktorá udáva návštevnosť webu. Čím je číslo menšie, tým je vaša doména navštevovanejšia. Dané číslo kombinuje počet unikátnych užívateľov, ktorí sa dostali na web a počet stránok, ktoré daní užívatelia zobrazili. Graf pod týmto odstavcom je ukážka porovnania tohto čísla medzi portálmi Heureka.sk, Pricemania.sk a Najnakup.sk k poslednému dňu roku 2015. Pre lepšie pochopenie google.com má Alexa rank 1.
Alexa rank pricemania.sk, najnakup.sk, heureka.sk k 31.12.2015
Tí najlepší
Suverénne vedenie Heureky v návštevnosti nie je žiadnym prekvapením. Ako vidíme v tabuľke nižšie v porovnaní s minulým rokom opäť rástla. Konkrétne sa návštevnosť zvýšila o 8,89%. Čo viac napísať k Heureke? Myslím, že dáta hovoria sami za seba. Stále porovnávač číslo jedna na Slovensku s výhliadkou ďalšieho rastu.
Porovnávače | Návštevy (AIM) | Rozdiel | Alexa rank (k 31.12.2015) | |
2014 | 2015 | |||
heureka.sk | 65 860 421 | 71 718 398 | + 8.89% | 4 502 |
pricemania.sk | - | - | - | 47 503 |
najnakup.sk | 7 660 249 | 6 173 732 | - 19.04% | 57 813 |
odpadnes.sk | 7 827 030 | 5 802 826 | - 25.86% | 97 490 |
shopalike.sk | - | - | - | 134 520 |
kauf.sk | 3 119 365 | 1 595 246 | - 48.95% | 237 407 |
zoznamtovaru | 1 687 220 | 902 380 | - 46.52% | 373 606 |
tovar.sk | - | - | - | 625 574 |
najlepsie-ceny.sk | - | - | - | 940 356 |
direto.sk | - | - | - | 1 069 062 |
topshopping.sk | - | - | - | 1 325 935 |
monitor-cien.sk | - | - | - | 3 711 457 |
Zaujímavejší bol ale „súboj“ o druhú priečku medzi Pricemaniou a Najnákupom. Napriek tomu, že druhý menovaný prekvapil redizajnom svojho webu, v medziročnom porovnaní mu návštevnosť klesla približne o 19,4%. To je takmer pätinový prepad,ktorý mohol tiež dopomôcť tomu, že tím Pricemanie okolo Michala Krála sa na začiatku augusta prehupol na druhé miesto. Niekto by mohol povedať, že už bolo na čase. :)
Bod v ktorom sa Pricemania prehupla podľa Alexa.com na druhé miesto v návštevnosti porovnávačov na Slovensku
Ďalšia zaujímavá vec je, že za 4 mesiace, teda od augusta do decembera, sa podľa Alexa ranku rozdiel medzi týmito dvoma porovnávačmi podstatne zväčšil. K 31.12.2015 bol tento rozdiel už približne 10 000 bodov v Alexa ranku. Z toho vyplýva, že Pricemania je momentálne jasnou dvojkou na slovenskom trhu cenových porovnávačov.
Tí ostatní
Menších porovnávačov je prekvapujúco veľa. Radíme medzi nich a aj satelity Heureky, kauf.sk a zoznamtovaru.sk. Ak sa pozrieme na tabuľku vyššie, tak na prvý pohľad je zrejmá tendencia rapídneho poklesu návštevnosti podľa AIM monitoru. Pripomeniem ešte, že čísla portálu odpadnes.sk môžu byť skreslujúce v rámci kategórie cen. porovnávačov, vďaka tomu, že portál je vlastne aj agregátor zliav, dovoleniek v kombinácii s cen. porovnávačom. To znamená, že návštevnosť je rozdelená a nie každý návštevník príde na web za účelom klasického porovnania cien.
Alexa rank menších porovnávačov
Zhrnutie a záver
Tak ako v bilancovaní roku 2014 aj teraz je viditeľný trend rastu Heureky a Pricemanie. Najnákup aj napriek redizajnu stagnuje až upadá v počte návštev, čo potvrdzujú aj čísla z AIM monitoru. V podstate sa nič nemení, všetko „šlape“ v zájdených koľajách a my sa môžme tešiť kedy prinesie Heureka na Slovensko svoj „košík“ a čo nové pre nás pripraví ambiciózny tím Pricemanie. Mergado teda stále odporúča inzerovať hlavne na troch popredných porovnávačoch, možno ešte s výnimkou ShopAlikeu, ktorý je zameraný špeciálne na módu. Inzercia na menších portáloch môže byť zaujímavá ale z hľadiska prínosu tržieb v nej nevidíme budúcnosť.
Verím, že vám toto obhliadnutie sa za rokom 2015 pomôže zorientovať sa v návštevnosti tunajších cenových porovnávačov a správnym nastavením inzercie byť na nich ziskový.
*/