Jednou z možností, ako v dobe karantény čeliť e‑shopárskym výzvam, je vyladiť váš feed viac ako kedykoľvek predtým. Zamerajte svoju pozornosť na produkty s nízkou maržou. Prinášame vám návod, ako ichv Mergade jednoducho skryjete, aby nebrzdili ziskovosť vášho e‑shopu.
Jednou z možností, ako v dobe karantény čeliť e‑shopárskym výzvam, je vyladiť váš feed viac ako kedykoľvek predtým. Zamerajte svoju pozornosť na produkty s nízkou maržou. Prinášame vám návod, ako ich v Mergade jednoducho skryjete, aby nebrzdili ziskovosť vášho e‑shopu.
-
1.1. Na stránke Produkty si vytvoríte a uložíte výber produktov, ktorým si vyberiete tie s maržou menšou než napr. 30%:
- zvolíte si element, ktorý obsahuje maržu, napr.: MARGIN
- zadáte podmienku je menšia <
- hodnotu zadáte: 30
- kliknite na vyhľadať
- akonáhle sa objaví pole pre uloženie výberu, zadajte do neho názov, napr. Produkty s nízkou maržou
1.2. Na stránke Pravidlá si pridáte nové pravidlo typu “skryť produkt”, ktoré aplikujete na výber z predchádzajúceho bodu.
1.3. V ľavom menu exportu zvoľte: Nastavenia -> pregenerovanie -> kliknite na “pregenerovať všetko”
1.4. Na stránke Produkty si kliknite na uložený výber z bodu 3. a skontrolujte, či sú skryté správne produkty.
-
Maržu si v tomto prípade v Mergade dopočítame podľa tohto postupu:
2.1. Na stránke Elementy si pridáte nový element, napr. MARGIN.
2.2. Následne si v tomto elemente kliknite na ikonku oka na pravej strane, aby bol element skrytý pre výstupný feed (nebude sa generovať do výstupného feedu, ale budete s ním môcť plnohodnotne pracovať v rámci Mergada). Toto samozrejme nemusíte vykonať. Ak naopak chcete element prepísať do výstupného feedu, neskrývajte ho.
2.3. Na stránke Pravidlá si pridáte nové pravidlo typu Výpočet. Hodnotu budete ukladať do elementu s názvom podľa predchádzajúceho bodu — MARGIN. Do vzorca použijete premennú obsahujúcu nákupné a predajné ceny. Ukazovatele sa zadávajú pomocou znaku %. Nezľaknite sa, ich meno následne uvidíte správne zabalené do znaku % z oboch strán.
Vzorec do výpočtového pravidla bude vyzerať takto:
((%Predajná_cena% -% nákupná_cena%) /%predajná_cena%) * 100
2.4. Na stránke Produkty si vytvoríte a uložíte výber produktov, ktorým si vyberiete produkty s maržou menšou než napr 30%:
- zvolíte si element.: MARGIN
- zadáte podmienku je menšia <
- zadáte hodnotu: 30
- prepnite hľadanie zo vstupného na výstupné — hľadáte na výstupe
- kliknite na vyhľadať
- akonáhle sa objaví pole pre uloženie výberu, zadajte do neho názov, napr. Produkty s nízkou maržou
2.5. Na stránke Pravidlá si pridáte nové pravidlo typu “skryť produkt”, ktoré aplikujete na výber z predchádzajúceho bodu.
2.6. V ľavom menu exporte zvoľte: Nastavenia -> pregenerovanie -> kliknite na “pregenerovať všetko”.
2.7. Na stránke Produkty si kliknite na uložený výber z bodu 3. a skontrolujte, či sú skryté správne produkty.
-
Túto možnosť vykonajte cez pravidlo Import dátového súboru. Takto sa importuje CSV súbor obsahujúci maržu, napr. do elementu MARGIN.
3.1. Na stránke Elementy si pridáte nový element, napr. MARGIN
3.2. Následne si pri tomto elemente kliknite na ikonku oka na pravej strane, aby bol element skrytý pre výstupný feed (nebude sa generovať do výstupného feedu, ale budete s ním môcť plnohodnotne pracovať v rámci Mergada). Toto samozrejme nemusíte vykonať. Ak naopak chcete element prepísať do výstupného feedu, neskrývajte ho.
3.3. Na stránke Pravidlá si pridáte nové pravidlo typu Import dátového súboru. Môžete si zvoliť, či sa bude CSV súbor importovať z určitej URL adresy alebo z uploadovaného súboru.
3.4. Na stránke Produkty si vytvoríte a uložíte výber produktov, ktorým si vyberiete produkty s maržou menšou než napr. 30%:
- zvolíte si element.: MARGIN
- zadáte podmienku je menšia <
- zadáte hodnotu: 30
- prepnite hľadanie zo vstupného na výstupné — hľadáte na výstupe
- kliknite na vyhľadať
- akonáhle sa objaví pole pre uloženie výberu, zadajte do neho názov, napr. Produkty s nízkou maržou
3.5. Na stránke Pravidlá si pridáte nové pravidlo typu “skryť produkt”, ktoré aplikujete na výber z predchádzajúceho bodu.
3.6. V ľavom menu exportu zvoľte: Nastavenia -> pregenerovanie -> kliknite na “pregenerovať všetko”.
3.7. Na stránke Produkty si kliknite na uložený výber z bodu 3. a skontrolujte, či sú skryté správne produkty.
Vyťažte z vašich produktov maximum a zamerajte sa aj na detaily, akými je práve marža. Nezabudnite, že s nastavením inzercie vám už po novom pomáhajú aj praktické makrá. Ak vás svojimi výhodami zaujali, ale stále váhate, pripojte sa 2. apríla na Online MergadoFest webinár. Náš konzultant Luděk Volejník vám ich kompletne predstaví a naučí používať.
Mohlo by vás zaujímať:
Petra Marková
Slovenský trh a ľubozvučnú slovenčinu má v Mergade na starosti content špecialistka Petra. Textuje, bloguje, prekladá a s vášňou tvorí obsah na sociálne siete. A keď práve nehľadá tie správne slová, venuje svoj čas bytovej džungli, pečeniu, kaviarňam alebo cestovaniu.