V minulom dieli sme si ukázali, ako nahrať svoj eshop do Mergada a ako odhaliť chyby feedu. Dnes si povieme niečo o vyhľadávaní alebo tzv. selekcii produktov, na ktoré budeme neskôr chcieť aplikovať automatické pravidlá.

Na karte  Produkty nájdete  vyhľadávací formulár. Výbery produktov môžete vykonávať dvoma spôsobmi:

Jednoduché rozhranie

Slúži pre jednoduchšiu formu vyhľadávania. Napríklad chcete vyhľadať produkty, ktoré v elemente CATEGORYTEXT obsahujú slovo “tenisky”. Hľadaný výraz teda bude vyzerať nasledovne: CATEGORYTEXT obsahuje reg.výraz tenisky Alebo vyhľadávate produkty, ktoré sú lacnejšie ako 300 EUR. Potom zadáte: PRICE_VAT je menšia ako 300. Dôležité je, či vyhľadávate tieto informácie vo vstupných alebo výstupných dátach, teda či vyhľadávate podľa dát pred zmenami vytvorenými v Mergade alebo po nich. Najmä ak feed prevádzate z jedného formátu na iný, je potrebné si postrážiť, či vyhľadávate napríklad cenu práve podľa elementu zo vstupného feedu alebo podľa výstupného. Napríklad ak prevádzate feed z formátu Heureky na formát Google Merchant, cena produktu je na vstupe v elemente PRICE_VAT a na výstupe v elemente G: PRICE. Vyhľadávací formulár a jeho jednoduché rozhranieJednoduché rozhranie pre výbery produktov 

Rozšírené rozhranie

Poskytuje oproti predchádzajúcej variante obrovské množstvo možností. Môžete zacieliť naozaj presne. Ako príklad by sme mohli uviesť: Hľadám produkty, ktoré majú výrobcu Lenovo alebo Dell, sú dostupné do 3 dní a zároveň majú cenu nad 200 EUR. Takýto výber vytvoríte nasledovnou kombináciou podmienok: (MANUFACTURER ~ “Lenovo” OR MANUFACTURER ~ “Dell”) AND DELIVERY_DATE < = 3 AND PRICE_VAT > 200 Takýto typ výberov je hojne využívaný napríklad na presné nastavenie ceny za preklik (CPC). (Možno vám to príde trochu komplikované, ale skúsení konzultanti pracujú aj s oveľa zložitejšími výbermi.) Vyhľadávací formulár a jeho rozšírené rozhranieRozšírené rozhranie pre výbery produktov 

Základné podmienky vyhľadávania

Pre túto prácu je vhodné okrem povedomia o jednotlivých elementoch XML feedu, poznať tiež základné podmienky vyhľadávania. Základné podmienky vyhľadávania nie sú nič iné ako kombinácia matematických a logických operátorov. V Mergade sa používajú nasledovné typy: 

Znak operátora Funkcia Popis
~ *obsahuje regulárny výraz Zjednodušene povedané. Ak napríklad dáte vyhľadať v elemente PRODUCTNAME slovo hrnček, nájde vám to všetky produkty, kde sa v názve vyskytuje toto slovo. Nehľadiac na to, ak sú v názve aj iné slová
!~ neobsahuje regulárny výraz Opak hore uvedeného. Vylúči hľadaný reťazec alebo inak povedané slovo.
= rovná sa Jedná sa o presnú zhodu. T.j. Napr. hľadáme produkt s cenou rovnajúcou sa XY EUR príp. presnú hodnotu elementu PRODUCTNAME napr. Lenovo Thinkpad T500
!= nerovná sa Opak hore uvedeného, teda nerovná sa.
AND a zároveň Logický súčin. Ak zadáme podmienku MANUFACTURER = Lenovo AND PRICE_VAT > 10, nájde len produkty, ktoré spĺňajú obidve podmienky, výrobcu aj cenovú.
OR alebo Logický súčet. Ak zadáme podmienku podobnú ako vyššie len operátor zmeníme na OR (MANUFACTURER = Lenovo OR PRICE_VAT > 10), tak Mergado nájde všetky produkty s výrobcom Lenovo nehľadiac na cenu plus všetky produkty s cenou nad 10 EUR bez ohľadu na výrobcu.

*Toto zabieha už do výpočtovej techniky. Základné vysvetlenie nájdete tu, viac do hĺbky zase na tomto odkaze.

 Pri zložitejších výberoch je vhodné pracovať aj so zátvorkami, napr.: (PRODUCT ~ “mikina” OR PRODUCT ~ “tričko”) AND (DESCRIPTION ~ “čierna”) 

Čo ďalej?

Výber, ktorý ste si vytvorili, si uložte. Odporúčame urobiť si v názvoch výberov systém. Napríklad máte výber s názvom výrobcu, tak si ho pomenujete napr. Výrobca Lenovo apod. Na výbery, ktoré ste vytvorili sa aplikujú pravidlá. Práca s pravidlami je kapitola sama o sebe, preto si o nej povieme až v ďalšom diele. 

*/

Daniel Czetner

Daniela ste poznali zo slovenskej podpory Mergada. Pomáhal riešiť problémy, písal návody v nápovede a testoval nové funkcie v Mergade. Mal jednoznačne najdlhšie dredy v tíme a jeho drsnému humoru sa vyrovnal snáď len jeho spolupracovník Přemek.