Vyskúšajte Audit feedu zadarmo
- zlepšite kondíciu vášho feedu a získajte odporúčania na jeho opravu
- rýchla a bezplatná technická analýza
Oprava elementu CATEGORYTEXT a PRODUCTNAME na párovanie
Jednou z hlavných činností vykonávaných na porovnávačoch je párovanie. Správne zaradenie produktov do príslušných kategórií je dôležité pre priradenie e‑shopu k vytvorenej produktovej karte. Napárovanie produktov je rozhodujúce hlavne pri Heureke alebo Zboží.cz. Častokrát sa však stáva, že produktový názov či kategória nie sú v požadovanej forme. Oprava cez element CATEGORYTEXT a PRODUCTNAME je možná manuálne, alebo hromadným pravidlom.
Mergado uľahčuje svojim používateľom prácu s nastavením kategórií pomocou implementovaného našepkávača, ktorý je k dispozícií pre vyhľadávače Heureka, GLAMI, Zboží.cz, FAVI, Miinto, HledejCeny.cz, Google Nákupy, Shopalike, Compari.ro a Árukereső.hu. Všetky formáty sú dostupné aj v jednotlivých jazykových verziách – napr. porovnávač FAVI má našepkávanie v slovenčine, češtine, rumunčine, maďarčine a polštine.
Automatizované párovanie produktov na Heureke prináša Mergado aplikácia Pairing Bear. Tá využíva dáta poskytované z Heureky a jej fungovanie je postavené na zhode EAN kódov. V prípade, že daný produkt EAN kódom nedisponuje, je tu k dispozícií párovacia aplikácia Heureka Watchdog. Zaujala vás táto appka? Nájdete ju v Mergado Store a môžete si ju vykúšať na 10 dní zdarma.
Nastavenie dopravy cez element DELIVERY
Cena za dopravu predstavuje jeden z hlavných faktorov, ktoré zákazník pri porovnávačoch sleduje. Element DELIVERY zahŕňa informácie o typoch dopravy, cene a podporovaných dopravcoch. Nastavenie dopravy sa dá upraviť jednoducho pomocou pravidla Nastavenie ceny dopravy, ktoré funguje v exporte, tak ako pre Zboží.cz, tak aj pre Heureku.
Doplnenie parametrov cez element PARAM
Element PARAM je súčasťou mnohých XML, napr. aj pre Heureku a obsahuje informácie o produktoch, ako sú farba či veľkosť. Je podstatný nielen pre správne filtrovanie v sortimentových skupinách, ale pri niektorých typoch aj povinný (textil). Čo však s chýbajúcim elementom?
Nový si vytvoríte veľmi ľahko. Na karte Elementy si vpravo vyberiete pridať nový element. Takisto si môžete parametre naplniť pomocou stránky Pravidlá a využiť jedno z nich — Nastaviť parametre produktu. Manuálna editácia je navyše možná aj na stránke Produkty.
Porovnávač Heureka udáva odporúčané vyplnenie parametrov pre zobrazovanie produktov v konkrétnom filtrovaní a GLAMI pridalo nedávno povinné označenie materiálu produktu.
Nastavenie biddingu na výbery produktov
Bidding na konkrétny výber produktov sa radí takisto medzi časté činnosti špecialistov či marketérov. Jedná sa o funkciu manuálneho biddingu, ktorú vám môže Mergado ponúknuť. Využíva sa napríklad pri tovare, ktorý sa radí medzi sezónne a je ho potrebné v určitom období propagovať viac či v inom čase naopak menej. K biddingu vám poslúži pravidlo Hromadne prepísať podľa hodnôt alebo Hromadne prepísať podľa výberu.
V prípade automatického biddingu môžete využiť appku Bidding Fox, ktorá vám ušetrí čas a pokryje aj také produkty, ktoré by ste inak nebidovali. Tento pomocník vám uľahčí okrem iného aj sledovanie konkurencie a poskytne kompletné reporty s aktuálnymi dátami o vašom e‑shope.
Kontrola hodnôt pri produktoch a ich počet na stránke ELEMENTY
Na stránke ELEMENTY môžeme vidieť všetky hodnoty skrz celú radu produktov, pri ktorých kontrolujeme dáta, akými sú parametre alebo ceny pre lepšie pracovanie s cenovými hladinami. Tiež tu môžete odhaliť duplicitné hodnoty v elementoch, napr. viacnásobný EAN kód a pod. Chcete vedieť, ako si presne poradiť s duplicitnými produktami vo feede? Prečítajte si tento článok.
Posuňte vašu prácu s Mergadom na vyšší level a nahliadnite aj na ďalšie videonápovedy, ktoré pre vás pravidelne pripravujeme na našom Youtube kanály. Čoskoro vám prinesieme aj ďalšie tipy zo základného využívania, s ktorými sa každodenne stretávate.