Vyhľadávače tovaru vznikli ako odpoveď na rýchlo rastúci počet e‑shopov. Tieto weby zhromažďujú údaje o tovare internetových obchodov. Svojim zákazníkom umožňujú vyhľadávať tovar podľa špecifických požiadavkov. Pre e‑shopy bývajú častou voľbou, pretože svoje produkty ponúknu veľkému množstvu zákazníkov.

Vyhľadávače tovaru vznikli ako odpoveď na rýchlo rastúci počet e‑shopov. Tieto weby zhromažďujú údaje o tovare internetových obchodov. Svojim zákazníkom umožňujú vyhľadávať tovar podľa špecifických požiadavkov. Pre e‑shopy bývajú častou voľbou, pretože svoje produkty ponúknu veľkému množstvu zákazníkov.

Zákazníci

Zákazníci, ktorí nakupujú online, často využívajú služby porovnania vybraného tovaru. Vďaka tomu môžu vyberať z pre nich najvýhodnejších ponúk. Vybraný tovar tiež môžu filtrovať podľa parametrov ako sú rozmery, značka produktu, cena dopravy, či dostupnosť tovaru. Vyhľadávače zároveň obsahujú recenzie užívateľov, hodnotenie e‑shopov, nákupných radcov a množstvo pridaných funkcií.

E‑shopy

Aby lepšie zviditeľnili svoju ponuku, umiestňujú prevádzkovatelia svoje e‑shopy na vyhľadávače tovaru. Táto platená propagácia pomáha zvyšovať konverziu (privedenie viac zákazníkov, ktorí majú o konkrétny tovar reálny záujem) tým, že zákazníkom umožňuje filtrovať tovar podľa vybraných kategórií. E‑shop platí porovnávaču za preklik, teda za skutočne privedeného zákazníka. Tovar je do porovnávačov najčastejšie exportovaný pomocou XML alebo CSV.

Najznámejšie vyhľadávače v SR

  1. Heureka.skTop vyhľadávač tovaru v SR, Heureka.sk, poskytuje okrem porovnania cien mnoho porkočilých funkcií, ako napr. certifikát Overené zákazníkmi, anketu ShopRoku a ďalšie.
  2. GLAMI – GLAMI v sebe kombinuje prvky vyhľadávača tovaru a sociálnej siete. Zameriava sa na módu a doplnky a umožňuje užívateĺom z rad koncových zákazníkov e‑shopov prezerať si tovar, vytvárať kolekcie, tie zdieľať a komentovať. Zdrojom dát sú tradičné importy XML. GLAMI okrem Slovenskej republiky pôsobí tiež v Česku, Poľsku, Nemecku Francúzsku, či Taliansku.
  3. Biano — Biano je špecializovaný vyhľadávač tovaru z kategórie bývanie, ktorý v súčasnosti funguje v štyroch európskych krajinách vrátane Slovenskej republiky. Okrem ponuky nábytku, doplnkov a dekorácií poskytuje rady a tipy v podobe galérie realizácií interiérových designérov a architektov a zároveň svojim užívateľom ponúka možnosť si vybrané produkty kúpiť.
  4. Favi – Favi samo seba uvádza ako vyhľadávač nábytku a dekorácií. Na jeho stránkach však tiež nájdete sekcie pre kúpeľne, kuchyne, sanity, či hobby. V súčasnosti funguje na Slovensku, Česku, v Poľsku, Rumunsku a Maďarsku.
  5. Pricemania.skNajnákup.sk – na týchto dvoch menších vyhľadávačoch tovaru nájdete porovnanie cien tovaru rôznych kategórií. Nájdete tu elektroniku, módu, či auto motochovateľské potreby.

Prečo využívať Mergado

Mergado je platforma pre úpravu feedov vášho e‑shopu. Prináša riešenia k uľahčeniu inzercie na slovenských a zahraničných porovnávačoch. Pracuje online, nie je potrebná inštalácia. Svoju inzerciu teda môžete spravovať odkiaľkoľvek a to s neobmedzeným počtom užívateľov. Okrem platformy samotnej ponúka radu užitočných aplikácií rozširujúcich funkcie Mergada o nové nástroje a pomáhajú tak navyšovať jeho úžitok pre váš e‑shop.

Napojte svoj e‑shop na známe vyhľadávače tovaru. Zvýšite tým návštevnosť e‑shopu, čo sa odrazí na výške vašich tržieb. Máte otázky, ktoré sa týkajú ďalších možností, ako vám pri inzercii na porovnávačoch dokáže Mergado pomôcť? Napíšte nám alebo zavolajte na našu podporu.

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.