O cenách preklikov
Ceny preklikov z Heureky sú účtované hned niekoľkými rôznymi spôsobmi a to podľa toho, kde k prekliku došlo.
- Fulltextové vyhľadávanie a detail obchodu — prekliky sú spoplatnené fixne, vo výške 0,033 EUR.
- TOP pozíce v produktovej karte tovaru — cena prekliku sa stanoví na základe aukcie. Líši se teda podľa ponúk jednotlivých e‑shopov.
- Produktová karta, výpis produktov od najlacnejšieho — cena prekliku je stanovená podľa sadzobníka pre jednotlivé kategórie.
Nový cenník upravuje práve ceny preklikov podľa kategórií, teda tretia z uvedených možností.
Ako sa cenník zmení
- Ubudne kategórií, z 1463 existujúcich kategorií zostane v cenníku 18 kategórií, ostatné kategórie síce na webe zostanú, z cenníku však zmiznú.
- Po novom bude do ceny prekliku zahrnutá tiež cena produktu. Existujúci cenník obsahuje poznámku o navýšení pri drahšom tovare v percentách, nový cenník toto zavádza systematicky.
- Dojde ku zmenám minimálnych cien preklikov.
Pre úplnosť uveďme odkazy na aktuálny cenník (záloha PDF, 169 KB tu), nový cenník platný od 15. mája 2014 (záloha PDF, 31 KB tu) a tiež stručné porovnanie existujúcich a nových sadzieb:
Príklady zmien cien inzercie
Príklad zdraženia inzercie
- Názov produktu: WALMARK ZINOK FORTE 25MG 100TBL
- Kategórie: Šport » Fitness » Športová výživa » Vitamíny a minerály
- Predajná cena tovaru: 5,16 EUR
- Terajšia cena za preklik: 0,022 EUR
- Nová cena za preklik: 0,040 EUR
- Dôjde ku zdraženiu minimálnej ceny prekliku
Príklad zlacnenia inzercie
- Názov produktu: Christian Dior J’adore toaletná voda 100 ml
- Kategórie: Kozmetika a zdravie » Parfémy
- Predajná cena tovaru: 54,00 EUR
- Terajšia cena za preklik: 0,072 EUR
- Nová cena za preklik: 0,050 EUR
- Dôjde ku zlacneniu minimálnej ceny prekliku
Z príkladu je viditeľné, že ceny preklikov môžu ako rásť, tak klesať. S ohľadom na vysoké zastúpenie kategórií, kde je teraz cena prekliku nižšia než 0,040 EUR, resp. nižšia než 0,050 EUR, je možno očakávať skôr navýšenie ceny inzerce.
Doporučenie pre ďalší postup
- Starostlivo strážte výsledky inzercie po 15. máji, aspoň prvých pár dní.
- Vyhodnoťte rentabilitu inzercie, najmä lacnejších položiek tovaru. Tu je vyššia pravdepodobnosť, že náklady prevýšia maržu e‑shopu.
- Pokiaľ nebude inzercia rentabilná, môže byť riešením obmedzenie platenej inzercie výhradne na TOP položky s dobrou maržou, ktoré má e‑shop skladom. U nich je obvykle vyšší konverzný pomer.
S prípadnými otázkami prosím neváhajte. Radi Vám pomôžeme.