Google predstavil dôležitú zmenu v adresách URL odkazov na Obrázky Google. Vďaka tejto zmene sa dáta z obrázkov prejavujú v Google Analytics. Ponúka tým cenný zdroj informácií, ktorý vám pomôže lepšie porozumieť tomu, kto na váš web prichádza prostredníctvom Obrázkov Google.
Nová položka
Celá návštevnosť z výsledkov vyhľadávania obrázkov na Google boli v Google donedávna zoradené do sekcie „google / organic“ v prehľadoch o akvizícii. Dáta z Google Obrázkov sa v Analytics prejavujú pomocou novej pridanej položky pre vyhľadávanie obrázkov. Tá sa v zdroji zobrazuje ako „obrázky Google“ a v prehľade Zdroj / médium ako „obrázky google / organic“.
Zmeny
Nový spôsob spracovania a poskytovania dát prebehol plošne. Ak nemáte filtre nastavené do vlastných zostáv, žiadne zmeny nezaznamenáte. Ak využívate špeciálne filtre, či vlastné zostavy kanálov, je potrebné aktualizovať nastavenie, aby ste tento nový zdrojový parameter mohli využívať.
Mergado tip
Ak ste v Analytics zaznamenali nečakaný pokles, či nárast údajov, neľakajte sa. Stalo sa to preto, že časť údajov, ktoré boli v prehľadoch doteraz označované ako „google“, boli premenované na „google images“. Zmeny v segmentovaní publika preto nebudú mať vplyv na pokles alebo na zvýšenie vašej celkovej návštevnosti.
Podrobnejšie analytické údaje o návštevnosti z Obrázkov Google vám pomôžu ľahšie vytvárať stratégie pre využitie publika v rámci spresnenia reklamných kampaní. Pochopenie hodnoty Obrázkov Google je teda kľúčové pre skvalitnenie vášho marketingového úsilia.