Značkovať URL pre Google Analytics pomocou UTM parametrov, v prípade vyhľadávačov tovaru, NEodporúčam. Pokiaľ by ste na tom však trvali, mám pre vás nový nástroj, ktorý adresy označí za vás.

O značkovaní URL pre Google Analytics

Google Analytics umožňuje na koniec adresy stránky doplniť parametre, ktoré prepíšu informácie o zdroji, odkiaľ užívateľ přišiel, informácie o kampani, či ďalšie. To sa v praxi používa na rozpoznanie napr. reklamných kampaní.

Prečo značkovať URL neodporúčam

Pretože pri spracovaní dát z UTM parametrov dochádza v Google Analytics k trvalej strate niektorých informácií. Kto úplne presne nevie, čo robí, svojím dátam skôr uškodí.

Ako značkovať URL v Mergade

I napriek mojim výhradám sa veľa užívateľov na automatické značenie URL pre GA mnohokrát pýtali. Užívatelia môžu po novom využiť pravidlo, ktoré adresy označkuje za nich. Použitie je podobné, ako v prípade URL buildera.

Nástroj na značenie URL pre Google Analytics / Mergado URL Builder

Nástroj na značenie URL pre Google Analytics / Mergado URL Builder 

Všimnite si, že

  • Je možné použiť premenné, stačí napísať do políčka znak percento a Mergado vám začne napovedať, ktoré premenné sú k dispozícii. Ak budete pomaly vypisovať jednotlivé písmená, výber bude upresňovaný.
  • Premenné nie sú povinné, je možné použiť bežný text.
  • Správa sa ako ostatné pravidlá — môžete ho aplikovať na všetok tovar e‑shopu alebo len na určité výbery. Je možné označkovať aj iné elementy než URL — tu si však dajte pozor. Označkovať napr. IMGURL (adresa obrázku tovaru) je na nič.

Nech tým, kto o značkovanie adries stojí, pravidlo slúži dobre!

Pan Mergado

Pán Mergado bol najtvrdším pracovníkom v našom tíme. Pracoval vo dne v noci, aby udržal údaje elektronického obchodu v najlepšom poriadku a poskytoval hodnotu. Písal návody, správy a vlastné názory tu na blogu. No áno, bol to virtuálny charakter, ale mali sme ho radi. Naozaj.