O značkovaní URL pre Google Analytics
Google Analytics umožňuje na koniec adresy stránky doplniť parametre, ktoré prepíšu informácie o zdroji, odkiaľ užívateľ přišiel, informácie o kampani, či ďalšie. To sa v praxi používa na rozpoznanie napr. reklamných kampaní.
Prečo značkovať URL neodporúčam
Pretože pri spracovaní dát z UTM parametrov dochádza v Google Analytics k trvalej strate niektorých informácií. Kto úplne presne nevie, čo robí, svojím dátam skôr uškodí.
Ako značkovať URL v Mergade
I napriek mojim výhradám sa veľa užívateľov na automatické značenie URL pre GA mnohokrát pýtali. Užívatelia môžu po novom využiť pravidlo, ktoré adresy označkuje za nich. Použitie je podobné, ako v prípade URL buildera.
Nástroj na značenie URL pre Google Analytics / Mergado URL Builder
Všimnite si, že
- Je možné použiť premenné, stačí napísať do políčka znak percento a Mergado vám začne napovedať, ktoré premenné sú k dispozícii. Ak budete pomaly vypisovať jednotlivé písmená, výber bude upresňovaný.
- Premenné nie sú povinné, je možné použiť bežný text.
- Správa sa ako ostatné pravidlá — môžete ho aplikovať na všetok tovar e‑shopu alebo len na určité výbery. Je možné označkovať aj iné elementy než URL — tu si však dajte pozor. Označkovať napr. IMGURL (adresa obrázku tovaru) je na nič.
Nech tým, kto o značkovanie adries stojí, pravidlo slúži dobre!