Pod taktovkou Reglenda vznikla aplikácia Feed Image Editor, vďaka ktorej dokážete upraviť obrázkovú inzerciu nie len pre Facebook. Čo stálo za vznikom tejto aplikácie a kde všade ju využijete? O tom nám porozprával jeden z jej vývojárov Jirka Guňka.
Ako vznikol nápad vytvoriť FIE ?
Keď som robil konzultanta, začínal dynamický remarketing produktov na Facebooku. Obrázky v reklamách sa nezobrazovali správne. Všetci boli naučení na to, že sa cez feed posielali obrázky v ľubovoľnom formáte na Heureku, či Zboží.cz a oni si s tým nejako poradili. Ale Facebook si s tým nedokázal poradiť. Obrázky boli orezané, alebo roztiahnuté. Časom som prestal robiť konzultanta a začal som pracovať v Reglende, kde vyvíjame aplikácie. FIE bol jeden z prvých adeptov, čomu sa venovať.
Čo aplikácia robí?
Vďaka nej môžeš hromadne upravovať produktové obrázky pre produktové kampane. Obrázky sa berú z XML feedu, ušetrí to veľa času.
Aplikácia sa dá použiť iba pre Facebook?
Nie, aj keď primárne sme ju robili pre Facebook. Keďže má Facebook uvoľnenú politiku, čo sa s obrázkami dá robiť, pridali sme do aplikácie rôzne grafické prvky a šablóny. Facebook sám nabáda na to, aby inzerenti boli kreatívni a snažili sa.
Kde všade ju ešte využijeme?
Pre Heureku, Google nákupy, či Glami. Tí naopak chcú strohé obrázky, iba produkt. Glami má minimálne rozmery, cez ktoré ťa nepustí. Google nákupy vyžadujú striktne obrázky bez vodoznakov. Tu je teda využitie trochu iné. Môžete napríklad odstrániť vodoznak, pokiaľ v e‑shope už máte naimportované obrázky s vodoznakom a nemôžete ich upraviť na strane e‑shopu. Niektoré e‑shopy využívajú FIE práve na to a naprieč rôznymi trhmi a krajinami. Bez toho by ich Google nenechal inzerovať.
Využijete ju tiež pri Heureka košíku. Pokiaľ máte obrázok s vodoznakom, tak vám síce Heureka košík povolí, ale nenechá vás byť na top pozícii. Ktorá je najviac vidieť.
Spomínal si, že vo FIE mávate aj rôzne grafické prvky a šablóny.
Pridávame ich vždy, keď sa sezónne niečo deje, nejaká zaujímavá udalosť. Máme tiež šablóny, ktoré by e‑shopy mohli univerzálne využiť. Sme radi, pokiaľ aj dostaneme tip od e‑shopov, čo by chceli.
Dostávate od používateľov FIE aj spätnú väzbu?
Sú nadšení. Je jedno, či sú klientmi marketingoví špecialisti, freelanceri, alebo ľudia z e‑shopov. Niekedy je práve zaujímavé, že ľudia z e‑shopov sú viac zapálení a viac skúsia a neboja sa toho toľko ako niekto, kto v e‑shope priamo nesedí.
Ako postupovať pri vytváraní kampaní?
Na začiatku je fajn si uvedomiť, či mám s reklamou nejaký problém, či sa mi obrázky zle zobrazujú. Alebo či chcem návštevníkom, niečo povedať, čo nezistia len z fotky produktu. Môžem si skontrolovať, čo mám v PPCčkach nastavené a tak sa inšpirovať. Po vytvorení prvých obrázkov ich treba otestovať, ako na ne užívatelia na Facebooku reagujú. Podľa toho ich upraviť a nebáť sa kreativity, meniť a striedať ich.
S kombinoval by si FIE s inou aplikáciou z Mergada?
Napríklad s Data Owl, odkiaľ sa dá vytiahnuť, ako dlho je produkt vo feede. Podľa toho nastaviť výber pre všetky produkty, ktoré sú vo feede menej ako 30 dní, sú teda novinka a k takýmto produktom pripísať šablónu pre novinku. Drobná zrada je v tom, že pre každý odbor je novinka niečo iné. Niekde to môže byť mesiac a niekde rok, takže sa nad tým treba zamyslieť.
Ďakujeme za rozhovor!
Novinky z FIE môžete sledovať na našom blogu, či na fóre. Ak potrebujete s aplikáciou pomôcť, nebojte sa kontaktovať podporu Mergada, napísať na fórum, či priamo do Reglenda.