Ozveny MergadoFestu – keď obrázky vedia hovoriť

Kateřina Šmajzrová
26. 10. 2017
2 minúty čítania

„Chceli sme zákazníkom niečo oznámiť bez toho, aby to museli čítať. A tak sme na to išli skrz obrázky,“ začína Jirka na MergadoFestu svoju prednášku o image marketingu.  „A prečo k tomu nevyužiť informácie, ktoré už vo feede sú?”

Chceli sme zákazníkom niečo oznámiť bez toho, aby to museli čítať. A tak sme na to išli skrz obrázky,“ začína Jirka na MergadoFestu svoju prednášku o image marketingu. „A prečo k tomu nevyužiť informácie, ktoré už vo feede sú?

Ste zvedaví, ako prednáška pokračovala? Prinášame vám z nej pár trikov a v závere tiež celú prezentáciupodcast.

Jednoduché triky nad zlato

Začneme zľahka – častým problémom e‑shopov sú rôzne veľkosti produktovvých obrázkov. Tie zvyčajne vyhovujú vášmu e‑shopu a možno ešte jednému porovnávaču, ale pre inzerciu na tých špecializovaných sú nedostatočné. Podobne je to s vodoznakom, ktorý priamo na e‑shope nie je problém, ale Heureka inzerciu s takými obrázkami nespustí. Čo teda s tým?

Úprava veľkostí

Rôzne reklamné systémy požadujú rôzne veľkosti obrázkov:

  • Facebook – rôzne veľkosti pre rôzne tipy reklamy (1200x628, 1080x1080, 600 x 600)
  • Glami – minimálny (dlhší) rozmer musí byť 1000px
  • Shopalike – minimálna veľkosť 250x250 pc, ak chcete ponúknuť funkciu zoom, sú potrebné obrázky s rozlíšením najmenej 1024x1024 px

Orezanie vodoznaku

Vo chvíli, kedy potrebujete zo svojho produktového obrázku dostať vodoznak alebo text umiestnený pri kraji, stačí v aplikácii nastaviť mieru presahu a nežiadúce časti sa tak z inercie odrežú.

Čo všetko sa dá komunikovať?

Schválne, pozrite sa teraz do svojho e‑shopu a vypíšte si 10 vecí, ktoré by ste chceli, aby vaši zákazníci o vašom tovare vedeli.

Máte?

Čo takto limitovaná edícia? Autorizovaný predajca konkrétneho tovaru? Najlepšia cena? Darček zadarmo?

Toto všetko sú informácie, ktoré môžu u zákazníka rozhodnúť a vy ich už vo svojom feede máte. Stačí ich v aplikácii Feed Image Editor využiť – vytvoriť výber produktov, ktoré toto spĺňajú a pre ne potom pripraviť špeciálnu grafickú šablónu, ktorá informáciu vloží priamo do obrázku a zákazník tak nemusí čítať popisky.

Tretí level – obrázky na mieru publiku

Remarketing – mocná zbraň. A čo taký obrázkový remarketing? Ako by mohol zákazník odolať, keď mu po prvom, či druhom nákupe ponúknete zľavový kupón, alebo darček zdarma a naviac ho zobrazíte práve pri tom svetri/​bicykli/​pneumatikách, ktorý si pred nedávnom vo vašom e‑shope prezeral?

Obrázkovú inzerciu nemusíte stavať len na informáciách z XML feedu, ale aj na reálnych dátach o vašich zákazníkoch. Facebook umožňuje cieliť na konkrétne publiká a tak jednoducho vytvoríte obrázkový remarketing pre opustený košík alebo práve stálych zákazníkov.

Pokiaľ si neviete rady a chcete aplikáciu začať využívať, skúste sa mrknúť na video, napísať na našu podporu, osloviť niektorú z našich certifikovaných agentúr, alebo sa stavte na konzultácii.

Kateřina Šmajzrová

Katka sa postarala o české texty pre pána Mergada, aby boli zrozumiteľné a zábavné. Taktiež pripravila videá a webináre pre tých, ktorí si viac potrpia na obrázky ako na texty.