Vďaka vášmu dopytu vznikol v Mergade nový formát – volá sa Adwords (pre cz i sk) a výstup z neho je vo formáte CSV namiesto XML. Pokiaľ teda potrebujete len niekoľko málo konkrétnych stĺpcov pre svoju inzerciu, môžete postupovať následovne: 1) Založiť si nový export pre Adwords 2) Vytvoriť si v ňom výbery, ktoré potrebujete pre inzerciu 3) Na karte Elementy skryť tie, ktoré nechcete na výstupe – a teda ani exportovať do CSV 4) Pregenerovať feed, aby sa zmeny prejavili 5) Stiahnuť výstupný CSV Tip: Mergado pomenováva jeden z kľúčových stĺpcov v súbore ako „url“, ale Google vyžaduje pomenovanie Page URL (s medzerou, nie s podtržítkom). Stĺpec je teda nutné v Exceli alebo inom tabuľkovom editore premenovať pred tým, ako ho náhrame do Adwords. 6) Nahrať CSV súbor do administračného rozhrania Google Adwords – kompletný návod nájdete v oficiálnom tutoriále od Googlu. 7) Feed z Mergada, ktorým budete adresy aktualizovať potom môžete vložiť taktiež v administrácii Adwords – dáta sa potom budú aktualizovať rovnako ako XML feed.
K inzercii na Googlu sa vedľa XML feedu pre Google Nákupy hodí tiež CSV súbor pre dynamické reklamy. V ňom stačí niekoľko málo elementov. Ako ich ale z Mergada dostať? Máme jednoduché riešenie!
Kateřina Šmajzrová
Katka sa postarala o české texty pre pána Mergada, aby boli zrozumiteľné a zábavné. Taktiež pripravila videá a webináre pre tých, ktorí si viac potrpia na obrázky ako na texty.