Na ceste za kvalitnejšou kampaňou s FAVI Checklistom

Petra Marková
4. 9. 2019
2 minúty čítania

Vyhľadávač FAVI rozbieha jesennú nákupnú sezónu naplno a pripravuje tak e‑shopy na vianočné obdobie, ktoré sa nezadržatelne blíži. Šikovným pomocníkom pre obchodníkov je nový FAVI Checklist, ktorý využijú všetci užívatelia Mergada. Poďme sa spolu pozrieť, čo by ste nemali v prípade kampane vynechať a ako ju správne nastaviť.

Vyhľadávač FAVI rozbieha jesennú nákupnú sezónu naplno a pripravuje tak e‑shopy na vianočné obdobie, ktoré sa nezadržatelne blíži. Šikovným pomocníkom pre obchodníkov je nový FAVI Checklist, ktorý využijú všetci užívatelia Mergada. Poďme sa spolu pozrieť, čo by ste nemali v prípade kampane vynechať a ako ju správne nastaviť.

Inšpirácia k lepšej inzercii

Špecializované FAVI ponúka široký záber inšpirácie nielen pre zákazníkov, ale aj e‑shopy či obchodníkov. Nástrojom, ktorý má prispieť hlavne k dobrej aktualizácií kampaní na FAVI je Checklist obsahujúci 18 otázok. Vďaka nim si viete hravo určiť bezproblémové oblasti a nájsť vaše slabé miesta v príprave na vianočnú sezónu.

Vyladené jesenné kampane

V nasledujúcich týždňoch je potrebné zbystriť pri zasielaní všeobecných kategórií – dáta musia byť čo najpodrobnejšienajpresnejšie. E‑shopy sa musia prichystať aj na zmeny akceptovanej kategórie import produktu. Pozornosť by mala smerovať hlavne k univerzálnym pojmom zľava, výpredaj, akcia, týždenná kolekcia, príslušenstvo a podobne. Produkty zo všeobecných kategórií sa nebudú do katalógu importovať a môže to ovplyvniť načítanú ponuku s takto uvedenou kategóriou.

Zasielanie správnej kategórie do FAVI je polovica úspechu. Vyhľadávač má vlastný strom kategórií a používanie všeobecných slov má povolené v prípade dostatočne konkrétnosti.

Vrámci vytvárania exportu na FAVI s využitím pravidla Hromadne premenovať kategórie alebo Hromadne prepísať hodnotyelementu CATEGORYTEXT na výstupe, dokáže Mergado kategórie našepkávať.

Príklad: Obývačka > Sedacie súpravy > výpredaj

FAVI tipy

Prípravy by sa nemali týkať len XML feedu, ale nad sezónou je nutné premýšlať komplexnejšie. Všetky úpravy môžu zvýšiť konverznú mieru e‑shopu:

  • Pozrite sa na svoj e‑shop z pohľadu užívateľa a zistite, či funguje každý krok ako má. Dáva vám to priestor na opravenie chýb a vyhnete sa nepríjemným e‑mailom od zákazníkov.
  • Zjednodušte objednávkový proces.
  • Poskytnite návštevníkom čo najviac detailov o produktoch a informujte ich pravidelne o priebehu objednávky.
  • Reagujte na všetky recenzie – na pozitívne, ale aj na tie negatívne. Prípadné reklamácie riešte aktívne.

Vyskúšali ste si Checklist od FAVI alebo máte iné overené tipy na prípravu nákupnej sezóny? Dajte nám vedieť do komentára.

Mohlo by vás zaujímať:

Petra Marková

Slovenský trh a ľubozvučnú slovenčinu má v Mergade na starosti content špecialistka Petra. Textuje, bloguje, prekladá a s vášňou tvorí obsah na sociálne siete. A keď práve nehľadá tie správne slová, venuje svoj čas bytovej džungli, pečeniu, kaviarňam alebo cestovaniu.