Čo je to DealPly
- Globálna firma, ktorá prevádzkuje rovnomenný doplnok do internetových prehliadačov Firefox, Chrome a Internet Explorer.
- Doplnok DealPly zobrazuje užívateľom ponuky produktov a zľavových kupónov v priebehu ich prechádzania internetom. Pre podrobnosti o fungovaní z pohľadu užívateľa viď nasledujúce video.
- DealPly spolupracuje s vyhľadávačmi produktov a ďalšími subjektmi, ktoré jej dodávajú ponuky produktov.
Video predstavuje princíp DealPly.
Čo je dobré vedieť o vstupe DealPly na slovenský trh
Firma DealPly uvádza kontakt v Izraeli, ale ide o globálny podnik pôsobiaci vo viac ako 30 štátoch. DealPly sa rozhodla vstúpiť na Slovensko a do Čiech. Z tohto dôvodu začala firma hľadať partnera, ktorý by jej dodal katalóg s ponukami produktov. V zahraničí DealPly už spolupracuje napr. s Ceneo.pl či Buscape.com.br, ktoré patria do skupiny NASPERS, rovnako ako slovenská a česká Heureka. Vďaka tomu došlo k nadviazaniu kontaktu a následne aj spolupráce.
Ďalšie fakty o DealPly na Slovensku:
- Činnosť DealPly je v úplných začiatkoch. Počet inštalácií u koncových užívateľov aj počet preklikov na inzerujúce weby je minimálny.
- Prekliky na cieľové weby e‑shopov z DealPly sa v Google Analytics zapíšu do zdroja návštevnosti Heureka.sk alebo Heureka.cz.
- Cena prekliku bude zodpovedať minimálnej cene prekliku pre daný tovar na Heureke, teda minimálnej cene preklikov v kategórii, do ktorej je položka tovaru zaradená.
- Ak inzerujete na Heureke, zobrazovanie vašich ponúk v DealPly sa nedá vypnúť.
- Štatistiky DealPly do svojej administrácie Heureka zapracuje, až keď počet preklikov bude aspoň o niečo vyšší — aby malo zmysel ich vyhodnocovať.
A predovšetkým:
- DealPly sa zobrazuje na rôznych stránkach. Teda nie len na stránkach e‑shopov inzerujúcich na Heureke, ale kdekoľvek, kde si to tento software zmyslí. Podobne ako napr. starší český Cenobot.
- Heureka nebude DealPly nijako propagovať ani podporovať. Spolupráca je čisto na technologickej a obchodnej úrovni.
Čo si o DealPly myslí Mergado
Kľúčové bude, či sa doplnku DealPly podarí rozšíriť medzi koncových užívateľov. Ak sa mu do prehliadačov nepodarí preniknúť v širšej miere, bude návštevnosť z tohto zdroja de facto bezvýznamná.
Do diskusie o role Heureky by som rád povedal, že firma DealPly hľadala partnera. A keby ho nenašla v Heureke, dáta by dodal niekto iný. K vstupu na slovenský a český trh by prišlo aj tak. Z pohľadu Heureky ide teda o obratný ťah, prostredníctvom ktorého zo svojho potenciálneho konkurenta urobí partnera.
Nám inzerentom ostáva už len počkať na to, akú pozíciu si DealPly vytvorí medzi cieľovými užívateľmi a podľa toho mu venovať patričnú mieru pozornosti.