Treťou aplikáciou z dielne Reglendo je aplikácia Data Owl. Vďaka nej si viete vytiahnuť zaujímavé dáta z Heurkey, či pracovať s počasím. Prečo aplikácia vznikla a čo všetko pomocou nej urobíte nám predstavil Jirka Guňka, jeden jej tvorcov.
Prečo vznikla aplikácia Data Owl?
Vznikla ako nástroj pre uľahčenie práce. Marketingoví špecialisti často používajú ako pomoc k práci napríklad sortiment report z Heureky, alebo štatistiky, meranie konverzií. Najskôr ale musia sortiment vygenerovať, stiahnuť, potom ho skontrolujú a na základe výsledkov spravia opatrenia. Ďalší deň ale toto nastavenie už nemusí byť úplne platné, pretože si v Mergade vytvorili výber a ten sa ďalej nemenil.
Čo teda robí Data Owl?
V Data Owl sa dáta každý deň obnovujú, sám si sťahuje sortiment report a tým pádom má stále aktuálne informácie. Šetrí to čas v tom, že si marketér urobí raz nastavenie a potom sa už všetko generuje automaticky na základe vytvorených pravidiel. Inak by museli sami vždy report stiahnuť, vytvoriť si filtre, skopírovať len to, s čím chcú pracovať, znovu uložiť do Mergada a tak dokola. Keď som robil konzultanta, veľmi ma to nebavilo a zdalo sa mi to ako stratený čas. Preto sme aplikáciu urobili a pridávali do nej postupne ďalšie zdroje využiteľné v práci.
Čo je potrebné k fungovaniu aplikácie?
Sú dve možnosti. Aplikácia sa dá zapnúť bez akýchkoľvek iných podmienok, ale bude dávať späť iba obmedzené množstvo dát. Napríklad dáta o produkte: kedy sa produkt objavil vo feede, kedy bol upravený a koľko je produktov v danej kategórii, aká je najnižšia cena v kategórii a podobne.
Pokiaľ má e‑shop Overené zákazníkmi a má povolené meranie konverzií na Heureke, generovanie XML a v Mergade prepojený Keychain s Heurekou a Google Analytics, tak tam dostane viac dát, ktoré mu pomôžu.
Po akej dobe začne ukazovať aktuálne informácie?
Dáta o produktoch, čo sú interné dáta Mergada, sa objavia pri ďalšom pregenerovaní feedu a na dáta z Heureky a GA je potrebné počkať cca 24 hodín.
Pri akej práci aplikáciu využijeme?
Dá sa použiť všade, kde sa dá použiť Mergado. Klasicky pri práci na cenových porovnávačoch. Zo sortiment reportu z Heureky vieš dostať popularitu produktu a urobiť si výber na najpopulárnejšie produkty, alebo urobiť výbery na základe počtu objednávok a týmto produktom sa prednostne venovať. Alebo pre PPC vytvárať inzeráty, ktoré sú tvorené dynamicky, ale dostaneš do nich okrem názvu informácie ako „tento fotoaparát máme za xy, je to jeho cena z feedu a v kategórii máme ešte ďalších y počet produktov a najlacnejší xy v danej kategórii. Takto sa dá využiť rada dát. Alebo pomocou výberu v Mergade si porovnáš najnižšiu cenu na Heureke produktu a svoju a môžeš vytvoriť inzerát, kde hovoríš, že máš produkt za najnižšiu cenu na trhu.