Pre nárast návštevnosti e‑shopu z porovnávačov tovaru je dôležité nastavenie výšky ceny za preklik. Každý vyhľadávač si cenu za prekliky účtuje podľa vlastných podmienok. Urobte si prehľad, koľko sa platí za preklik na najväčšom slovenskom porovnávači – Heureka.sk.
Pre nárast návštevnosti e‑shopu z porovnávačov tovaru je dôležité nastavenie výšky ceny za preklik. Každý vyhľadávač si cenu za prekliky účtuje podľa vlastných podmienok. Urobte si prehľad, koľko sa platí za preklik na najväčšom slovenskom porovnávači – Heureka.sk.
Rozhoduje kategória a cenové rozpätie
Tovar sa na Heureka.sk radí do kategórií. Podľa toho, v ktorej kategórii je konkrétny produkt zaradený, sa určuje aj minimálna čiastka za preklik z Heureky do vášho e‑shopu. Minimálne ceny pre jednotlivé kategórie uvádza Heureka.sk na stránke Cenník preklikov.
Cena za preklik sa okrem kategórie produktov odvíja tiež od jeho ceny:
- Pri produktoch do 0,660 € nie je cena preklikov účtovaná.
- Jeho minimálna cena je 0,025 €.
- Jeho maximálna cena je 0,5 € (za produkty nad 50 tisíc).
- V období od 1. 11. do 31. 1. každého roku cenník podlieha plošnému navýšeniu o 25 %.
Aukčný model
V prípade umiestnenia obchodu v oranžovom boxe „Heureka.sk pre vás vyberá kvalitné obchody“ je cena vypočítaná na základe aukčného modelu. Ak si obchod nastaví maximálnu cenu za preklik, systém spočíta kvalitu (kritéria ako cena, skladovosť alebo napr. hodnotenie) jeho a ostatných obchodov a na základe toho účtuje cenu, ktorá je nutná k udržaniu na danej pozícii.
Príklad
Ak má váš e‑shop jediného konkurenta, ktorý má od Heureky rovnaké hodnotenie ako vy, rozhoduje o poradí cena ponúknutá za preklik (element HEUREKA_CPC v produktovom XML feede). Ak konkurenčný e‑shop za preklik ponúka 0,039 € a vy ponúkate napr. 0,39 €, stačí vám na 1. pozícii platiť čokoľvek nad 0,039 €. Heureka vám preto za preklik nebude účtovať ponúknutých 0,39 €, ale len 0,043 €.
Detail obchodu a fulltextové vyhľadávanie
Cena prekliku z detailu obchodu a výsledkov fulltextového vyhľadávania je spoplatnená cenou 0,096 €. Za prekliky z partnerských porovnávačov si Heureka účtuje cenu od 0,03 € centov do 0,09 €.
Vyskúšajte zvýšiť ceny za preklik pri vybraných produktoch a zistite, ako sa tieto zmeny prejavili na poradí vášho e‑shopu na karte vybraného tovaru. Chcete udržať výdaje za inzerciu na Heureke na rozumnej výške? Využite služby biddovacieho automatu Bidding Fox – s jeho pomocou efektívne navýšite obrať e‑shopu za priaznivú cenu.
Mohlo by vás zaujímať:
Lukáš Horák
Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.