Cenotvorba je jeden z najdôležitejších úkonov marketérov a prevádzkovateľov e‑shopov. Aby sme vám priniesli odborný pohľad, pozvali sme do štúdia Mergado TV Mareka Sýkoru z agentúry Shockmarket. Zodpovedal nám niekoľko dôležitých otázok na tému profesionálneho určovania cien za produkty. Potrebujete poradiť, ako na cenotvorbu? Pustite si rozhovor s Marekom.
Na čo sa zamerať pri cenotvorbe – Marek Sýkora, Shockmarket
Cenotvorba je jeden z najdôležitejších úkonov marketérov a prevádzkovateľov e‑shopov. Aby sme vám priniesli odborný pohľad, pozvali sme do štúdia Mergado TV Mareka Sýkoru z agentúry Shockmarket.
V rozhovore sa dozviete:
00:05 Čím sa zaoberá agentúra Shockmarket?
00:45 Čo je pre marketéra cenotvorba?
01:36 Aká je pri cenotvorbe úloha Shockmarketu?
04:18 Je na mieste odporúčať e‑shopom konkrétne ceny?
04:52 Ako často určujú ceny dodávatelia?
05:39 Ide postupovať podobne, ako pri cenotvorbe aj pri zadávaní CPC?
07:00 S akými typmi stratégií sa pri cenotvorbe Marek stretáva?
07:49 Môže byť navýšenie marže pomocou vyššej ceny za dopravu tiež stratégia?
09:02 Keď e‑shop ponúka dopravu zdarma, musí navýšiť cenu produktu?
09:46 Stáva sa, že má obchodník inú cenu na Heureke ako na svojom e‑shope?
10:30 Akými spôsobmi pracujú v Shockmarket s Bidding Fox Elements?
Audiozáznam videa si pustite na našom podcaste MergadoToGo:
Mohlo by vás zaujímať:
Lukáš Horák
Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.