10 tipov, ako vám AI pomôže pri úprave produktových obrázkov

Petra Marková
23. 11. 2023
4 minúty čítania
AI tipy úprava obrázků

Premýšľate, ako s e‑shopom prekonať konkurenciu a ľahšie presvedčiť nakupujúcich, aby nakúpili práve u vás? Odporúčame vám sa zamerať na tvorbu personalizovaného a pútavého obsahu v produktových obrázkoch.

Feed Image Editor na 30 dní zadarmo
  • zvýšte predajný potenciál produktov atraktívnym image marketingom
  • hromadná a automatizovaná správa obrazovej inzercie na porovnávačoch

Kde uľahčuje umelá inteligencia e‑shopom úpravu produktových obrázkov

1. Zväčšenie rozlíšenia malých obrázkov

  • Na pár kliknutí vám pomôže upraviť rozlíšenie malých, rozpixelovaných produktových obrázkov. 
  • Tým, že ich dostanete do formy, ktorú reklamné platformy vyžadujú, ich dokážete dobre inzerovať
  • Táto funkcia funguje automaticky a hromadne na všetkých obrázkoch vo vytvorenej šablóne.
Zdroj: Feed Image Editor

2. Odstránenie pozadia

  • Vyriešite jednu zo štandardných požiadaviek reklamných kanálov na produktové obrázky – biele pozadie bez rušivých elementov.
  • Pomocou tejto funkcie ľahko nahradíte neprijateľné farby pozadia za bielu. Upravíte fotografie produktov vsadených do prostredia alebo odstránite grafické či textové prvky.
Zdroj: Feed Image Editor

3. Odstránenie vodoznakov

  • Už žiadne ručné odstraňovanie vodoznakov obrázok po obrázku. Táto funkcia hromadne a automaticky vyrieši ich odstraňovanie pre všetky vaše produktové fotky.
  • Reklamné platformy už z tohto dôvodu nezamietnu vaše obrázky v inzerátoch.
  • Stačí označiť identický vodoznak a o zvyšok sa postará umelá inteligencia, ktorá ho vyhľadá na zvyšku obrázkoch a odstráni ho.
Zdroj: Feed Image Editor

4. Generovanie pozadia do kreatív

  • Jedná sa o najjednoduchšie využitie generatívnych obrázkových AI.
  • Pomocou jednoduchých promptov dokážete vygenerovať pestré množstvo pozadí, ktoré ihneď použijete do svojich grafických kreatív.
  • Pred vygenerovaním nového pozadia najskôr odporúčame odstrániť to pôvodné.
  • Tiež si overte jeho výstupnú kvalitu. Midjourney ho aktuálne dokáže vygenerujete až do rozmeru 4096 x 4096 px.
Zdroj: Midjourney

5. Generovanie štítkov a nálepiek

  • Veľmi podobný úkon ako v predošlom prípade. Generovať zvládnete všetky verzie štítkov či nálepiek.
  • Pozor na to, že dostupné generatívne AI zatiaľ do obrázku úplne nevedia generovať konkrétny text. V súčasnosti zvláda 4 — 5 konkrétnych písmen. Ak je textu viac, existuje vysoká šanca, že bude nezrozumiteľný.
  • AI nástroje zatiaľ nevedia generovať objekty na priehľadnom pozadí. Preto pri vygenerovaných štítkoch či nálepkách ešte musíte odstrániť pozadia, aby boli čo najlepšie použiteľné.
  • Myslite tiež na to, že výstupom je formát .jpeg a nie vektorová grafika. Pri rôznych veľkostiach kreatív a nálepiek preto môžu byť tieto objekty rozmazané.
Zdroj: Midjourney

6. Tvorba celej kreatívy so vstupným obrázkom

  • Dva predchádzajúce prípady ukazujú, ako s použitím textového vstupu (promptu) vygenerovať obrazkový výstup. Mnoho nástrojov umožňuje ako vstup použiť kombináciu promptu a vstupného obrazu.
  • Takýto postup ideálne využijete, ak máte produktový obrázok, ku ktorému chcete vygenerovať nejakú grafickú šablónu na mieru .
  • Určitým problémom môže byť, že AI pozmeňuje vstupný obrázok a vo výslednej kreatíve nie je ten istý produkt (ale iba veľmi podobný). To je v e‑commerce neprijateľné, pretože inzertné platformy požadujú, aby na obrázku bol konkrétny produkt. Preto si dávajte pozor na to, čo vám niektoré AI nástroje sľubujú.
Zdroj: Midjourney

7. Obliecť produkt na modela či modelku

  • V prípade, že máme vstupný obraz z fashion segmentu, môžeme ho “obliecť” na virtuálnu modelku alebo modela. Dátové analýzy ukazujú, že obrázky, ktoré zobrazujú modely sú konverznejšie. 
  • Vygenerovanie modelu s AI je v súčasnosti pomerne jednoduché. Jednoducho im dokonca dokážete vybrať vek, vzhľad a mnoho ďalších atribútov. 
  • Musíte však počítať s tým, že vstupný obrázok s produktom bude vo výsledku pozmenený. Typovo bude vyzerať veľmi podobne, ale nebude to konkrétny produkt. Preto také obrázky zatiaľ nie sú použiteľné do inzercie, čo sa však môže zmeniť.
Zdroj: Interní zdroje MERGADA a Midjourney

8. Generovanie obrázku z popisu

  • Túto možnosť využijete v situácii, keď nemáte produktový obrázok, ale máte produktový popisok (description). 
  • Aj tu však narazíte na to, že generatívne AI zatiaľ nevedia generovať konkrétny produktový obrázok.
Zdroj: Midjourney

9. Generovanie popisu podľa obrázku

  • AI využijete aj opačným spôsobom, než je predošlý prípad, teda ak máte obrázok a chcete vygenerovať jeho popis
  • Získate takto textový popis produktu, ktorý ako medziprodukt následne môžete šikovne spracovať v chatGPT
  • Dajte si pozor na to, že vygenerovaný text nemusí byť fakticky úplne presný
  • Preto ho pred použitím skontrolujte. Hotový text využijete napríklad ako product description, na tvorbu inzerátov či kľúčových slov a podobne.
Zdroj: Midjourney

10. Outpainting

  • Umelá inteligencia je skvelým pomocníkom aj v prípade obrázkov, ktoré sú vyfotené v kontexte prostredia (produkt je napríklad gauč a fotka je zasadená do celej obývacej izby) buď na výšku alebo na šírku a chcete ich preklopiť na štvorcový formát.
  • Aby neboli v upravenom obrazku biele pruhy, outpainting „dokreslí“ chýbajúcu scénu. AI týmto úkonom ani nenaruší hlavný produkt, iba domyslí zvyšok scény. Takýto obrázok je preto v poriadku a môže sa použiť do inzercie.
Zdroj: Interní zdroje MERGADA
Feed Image Editor na 30 dní zadarmo
  • zvýšte predajný potenciál produktov atraktívnym image marketingom
  • hromadná a automatizovaná správa obrazovej inzercie na porovnávačoch

Neobmedzujte sa pri online obchodovaní na obyčajné transakcie. Ponúkajte svojim zákazníkom personalizované, pútavé a interaktívne zážitky. Pomôžu vám k tomu inovatívne riešenie za využitia AI.

Petra Marková

Slovenský trh a ľubozvučnú slovenčinu má v Mergade na starosti content špecialistka Petra. Textuje, bloguje, prekladá a s vášňou tvorí obsah na sociálne siete. A keď práve nehľadá tie správne slová, venuje svoj čas bytovej džungli, pečeniu, kaviarňam alebo cestovaniu.