Potrebujete dohľadať štatistiky vašich exportov v Mergade? Odteraz to pre vás bude ľahké. Spísali sme checklist, ktorý vám problémy so zobrazením štatistických dát pomôže nájsť a odstrániť.
Ak v Mergade nevidíte štatistické dáta, skontrolujte:
1. V Google Analytics:
Evidujú sa mi v GA za posledných 30 dní prekliky, konverzie a tržby z konrkétneho cenového porovnávača?
- Pozrite sa do Google Analytics -> zvoľte si výber dát, ktoré chcete prehliadať -> vyhľadajte „Zdroj / Médium“ alebo v menu prejdite na prehľad Akvizície-> Všetka návštevnosť-> „Zdroj / médium“.
- V stĺpci „Zdroj / médium“ si vyfiltruje dáta za obdobie posledných 30 dní. Uvidíte v ňom názvy jednotlivých zdrojov návštev. Podľa týchto názvov Mergado načíta dáta do jednotlivý exportov, ktoré v Mergade máte vytvorené.
2. V Mergade:
Mám v aplikácii Keychain vytvorené spojenie na GA?
- V Mergade prejdite do Vášho e‑shopu (napr. kliknutím na názov e‑shopu v Mergade) a v ňom do aplikácie Keychain > v Keychain skontrolujte, či máte vytvorené prepojenie na Google Analytics a nezobrazuje sa u tohto spojenia žiadne chybové hlásenie (zelená „fajka“ + test, že „spojenie je v poriadku“). Dôležité je napojiť Mergado na správny dátový profil vášho e‑shopu, tj. ide o doménu môjho e‑shopu a výber dát, ktorý sa má pre vyhodnocovanie štatistík používať?
- Tým máte všetko hotovo a Mergado vám počas pár hodín začne zobrazovať štatistiky načítané z Google Analytics.
3. Používam v GA vlastné pomenovanie zdrojov návštev?
- Ak áno: mám v Mergade-> v konkrétnom exporte, napr. pre Heureku -> v menu: Nastavenie -> Analytika -> v poli „UTM source parameter“ zadaný rovnaký (vlastný) názov zdroja návštev, ktorý používam v GA?
- Ak nie: mám v Mergade -> v konkrétnom exporte, napr. pre Heureku -> v menu: Nastavenie -> Analytika -> v poli „UTM source parameter“ niečo nastavené? Pole by malo byť v tomto prípade prázdne.
4. Používam v odkazoch UTM parameter „medium“ a mám v Google Analytics túto informáciu dostupnú?
- Ak áno: je možné tento parameter voliteľne a nepovinne nastaviť aj v Mergade -> v konkrétnom exporte, napr. pre Heureku -> v menu: Nastavenie -> Analytika -> v poli „UTM medium parametr“
- Ak nie: nenastavujte tento parameter ani v Mergade -> v konkrétnom exporte, napr. pre Heureku -> v menu: Nastavenie -> Analytika -> v poli „UTM medium parameter“. Pole by malo byť v tomto prípade prázdne.
Pomohol vám tento checklist? Ak si prajete doplniť informácie, alebo máte tip na ďalšieho sprievodcu/nápovedu pre uľahčenie práce s Mergadom, napíšte nám na fórum.