Podmienky na trhu
Rakúsko má cez 8,5 milióna obyvateľov. Celkové HDP robí 374 miliárd USD, podľa hodnotenia Svetovej banky HDP na obyvateľov je Rakúsko 23. najbohatšou krajinou. Penetrácia trhu tu je veľmi vysoká, necelých 90 % Rakúšanov internet pravidelne používa. Podľa priezkumu webu export.gov v minulom roku nakúpilo online cez 62 % Rakúšanov vo veku 16 až 74 rokov, obrat ecommerce v tomto roku činil 7,9 miliardy dolárov. Prieskum export.gov tiež poukazuje na fakt, že takmer polovica rakúskych obyvateľov používa k vyhľadávaní tovaru online smartphony a 23 % z nich cez smartphone priamo nakupuje. Trend online nákupu prostredníctvom mobilných zariadení bude pokračovať, predpokladá sa, že do roku 2021 dosiahne 73,4% rastu. Populárne sociálne siete, na ktorých sa Rakúsku oplatí inzerovať, sú najmä Facebook, Twitter a Youtube.
Správanie rakúskych zákazníkov
V Rakúsku sa využívanie technológií pre nákup online neobmedzuje iba na mladšie generácie. Starší zákazníci, ktorých počet rastie veľkým tempom, pre uskutočnenie nákupu na internete disponujú dostatkom technických znalostí. Dotazník firmy Slatistik Austria z roku 2016 uvádza 75% Rakúšanov, že na internete hľadá špecifikácie produktov a porovnáva ich ceny predtým, ako vykoná nákupy. Podľa článku Eshopworld boli v roku 2016 najčastejšími zákazníkmi e‑shopov muži vo veku 35 – 44 rokov, druhou väčšou skupinou potom boli mladí ľudia medzi 25 a 35 rokmi.