Najväčšie cenové porovnávače v Nemecku
Aj cenové porovnávače majú v nemeckej e‑commerce nezastupiteľnú úlohu. Priestor, kde sa presadiť, ponúkajú najmä tri najväčšie: Idealo, Billiger, Ladenzeile.
Čo musí e‑shop pri vstupe na nemecký trh spĺňať:
- Buďte legislatívne bez poškvrny – dbajte vo svojej firme na dodržiavanie všetkých právnych povinností.
- Web bez chyby – majte stránky preložené a lokalizované od rodeného hovorcu, služby rodených hovorcov využívajte aj pre zákaznícky servis.
- Impressum a všeobecné obchodné podmienky sú povinné – e‑shopy musia mať na webe podstránku s dôležitými, právnymi informáciami o subjekte (názov a adresa spoločnosti, e‑mail, fax, telefón, zástupca spoločnosti, sídlo spoločnosti, registračný súd, IČ, DIČ, subjekt zodpovedný za obsah webu).
- Vystupujte ako nemecká spoločnosť – s predchádzajúcim bodom súvisí aj to, že ak máte nemecké sídlo firmy, budete pre nemeckých zákazníkov dôveryhodnejšími.
- Nemci počujú na silný brand – odlišujte sa, posilňujte vzťah s obchodnými partnermi, budujte brand dopredu pomocou silného, zaujímavého obsahu.
- Získajte certifikáty – Nemci dajú veľa na potvrdenie kvalít e‑shopov certifikátmi, najznámejším z nich je Trusted Shops, certifikácia pre e‑shopy však v Nemecku prebieha na veľa úrovniach, aj tu platí porekadlo čím viac, tým lepšie.
Idealo
Idealo je najpopulárnejší porovnávač v Nemecku s takmer 20 rokmi v praxe v obore. Má niekoľko európskych mutácií. Prebieha na ňom viac než 1,3 miliónov zobrazení denne, nájdete tu viac ako 50000 e‑shopov a cez 330 miliónov produktových ponúk. Nie je tu možné biddovať, inzercia sa zobrazuje na základe ceny tovaru. Pomocou Mergada dokážete dáta pre Heureku, či Zboží.cz prekonvertovať na dáta pre Idealo.
Billiger
Billiger je druhý najpoužívanejší nemecký porovnávač. Jeho zákazníci môžu vyberať tovar z viac ako 58 000 e‑shopov. Okrem klasického tovaru ako je spotrebná elektronika, móda, či športové potreby Billiger ponúka porovnanie cien za elektrinu, plyn alebo letenky. Mergado vie z formátov pre Heureku, či Zboží.cz prekonvertovať aj dáta do formátu pre Billiger.
Ladenzeile
Tretí z najvýraznejších nemeckých porovnávačov je prevádzkovaný spoločnosťou Visual Meta, ktorá má pod sebou aj zahraničné mutácie Ladenzeile – Shopalike. V produktových ponukách tohto porovnávača nájdeme všetko od módy, topánok, doplnkov, šperkov, hodiniek až po nábytok. Jeho ponuka zahŕňa viac než 70 miliónov produktov z 3780 rôznych obchdoov. Mergado s Visual meta v súčasnosti nadväzuje užšiu spoluprácu. Ak zvažujete obchodovanie skrz Ladenzeile (či Shopalike), môžete sa v Mergade tešiť na rozsiahlu nápovedu, ktorá vám pomôže zvládnuť všetky úskalia inzercie na týchto porovnávačoch.
Špecializované porovnávače
Ak obchodujete v určitom špecifickom odvetví, máte v Nemecku k dispozícii množstvo špecializovaných porovnávačov, kde váš tovar osloví viac skutočných záujemcov a nezanikne v kope rôznorodých ponúk.
Conrad
Conrad je firma s viac ako 95 ročnou históriou, ktorá spája tradíciu a pokrok. Jej základ tvorí internetový obchod s elektronikou pokrývajúci väčšinu území Európy. Produktové portfólio Conradu obsahuje okolo miliónov produktov od súčiastok, cez techniku pre dom a záhradu až po multimédiá a profesionálne audio a video techniku. Medzi jeho mutácie patrí aj česká varianta.
Moebel
Moebel sa od roku 2007 špecializuje na online predaj nábytku a doplnkov na bývanie. Nájdete tu viac ako 3 milióny kusov nábytku od 250 internetových obchodov a až 5000 predajcov. Zákazníci v jeho ponuke nájdu ako sezónny a designový nábytok, tak aj nábytok na zakázku a množstvo dekorácií.
Zalando
Zalando patrí k špičke medzi predajcami módy. Jeho sortiment obsahuje takmer 2000 medzinárodných značiek a približne 250000 produktov. Navštívi ho viac než 200 miliónov zákazníkov za mesiac. Zalando obchoduje v takmer dvoch desiatkach európskych štátov, v nedávnej dobe vstúpilo tiež do Českej republiky.
Ďalšie informácie o nemeckej e ‑commerce si necháme na zajtrajšie pokračovanie. V ňom sa pozrieme, s akými formátmi vám v Nemecku Mergado pomôže uspieť, povieme si, aké platby tu má zmysel ponúkať a služby ktorých dopravcov využívať. Tak ako vždy nebude chýbať niekoľko tipov na to, ako sa v očiach zákazníkov stať viac nemeckým e‑shopom.