Nedávno sme si ukázali, že tag PRODUCTNAME slúži na Zboží.cz ako jediný element pre párovanie. Dnes si popíšeme, ako je tag PRODUCTNAME tiež dôležitý pre správne pomenovanie produktov.

Nedávno sme si ukázali, že tag PRODUCTNAME slúži na Zboží.cz ako jediný element pre párovanie. Dnes si popíšeme, ako je tag PRODUCTNAME tiež dôležitý pre správne pomenovanie produktov.

Čo musí tag PRODUCTNAME obsahovať

Špecifikácia Zboží.cz určuje použitie tagu PRODUCTNAME pri jednotlivých produktov vo feede ako povinné. Jeho odporúčaná dĺžka je 70 znakov, maximálna je 255 znakov. Aby potenciálny zákazník odlíšil ponuku vášho klienta od ostatných, musí ponuka obsahovať údaje podľa príslušnej kategórie produktov. Názov nesmie obsahovať žiadne prvky špecifické len pre daný obchod, iba obecné pomenovanie.

Štruktúra údajov v PRODUCTNAME:

  • Výrobca
  • Produktová rada
  • Produktové označenie
  • Varianta

Príklad:

<PRODUCTNAME>MICROSOFT Xbox One 1TB</PRODUCTNAME>

Využívajte tiež element PRODUCT

Zboží.cz element PRODUCT neuvádza ako povinný. Využiť ho, sa ale aj tak hodí, pretože sa jeho hodnota zobrazuje vo fulltexte. Teda ak niekto na Zboží.cz vyhľadáva, vo výsledkoch hľadania vidí práve hodnoty z elementu PRODUCT.

Čo musí tag PRODUCT obsahovať:

Najväčší rozdiel medzi tagmi PRODUCTNAME a PRODUCT je, že oproti obecnému pravidlu PRODUCTNAME obsahuje element PRODUCT špecifické informácie. Teda údaje, vďaka ktorým bude klientova ponuka odlíšiteľná od ostatných ponúk. Jedná sa tak o rozšírenie tagu PRODUCTNAME, ktorý obsahuje prívlastky ako napr. „+ darček zdarma“. Maximálny počet znakov, ktoré sa bude na Zboží.cz zobrazovať, je 64. V názve položky tovaru sa smie použiť iba jeden výkričník.

Poďme si to zhrnúť. Aby ste vo feede pre Zboží.cz mali všetky produkty správne pomenované, musíte využiť obecné pomenovanie pomocou elementu PRODUCTNAME. Ak chcete, aby boli produkty adekvátne pomenované vo fulltexte, použite element PRODUCT, do ktorého môžete zadať špecifické informácie, týkajúce sa práve vášho obchodu.

Používate k optimalizácii inzercie na porovnávačoch Mergado? Staňte sa našou certifikovanou agentúrou a zatraktívnite vaše služby našim certifikátom.

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.