Párujte efektívne na Zboží.cz

Správne použitie a korektnosť informácií elementov vo feede je základ úspešnej kampane na cenových porovnávačov. Element PRODUCTNAME je na Zboží.cz dôležitý tag, ktorý vám pomôže s viac záležitosťami. Dnes si ukážeme, ako s jeho pomocou správne spárovať produkty.

Správne použitie a korektnosť informácií elementov vo feede je základ úspešnej kampane na cenových porovnávačov. Element PRODUCTNAME je na Zboží.cz dôležitý tag, ktorý vám pomôže s viac záležitosťami. Dnes si ukážeme, ako s jeho pomocou správne spárovať produkty.

Ako párovať produkty na Zboží.cz

Na Zboží.cz sa k správnemu spárovaniu položiek e‑shopu v súčasnosti používa iba element PRODUCTNAME. Pre spárovanie je v elemente PRODUCTANAME potrebné nastaviť rovnaký názov, ako má už existujúca produktová karta na Zboží.cz.

Čo ak produktová karta nie je založená?

Ak pre daný produkt nie je založená produktová karta a existuje viac rovnakých ponúk od rôznych predajcov, môžete o jej založenie požiadať v administrácii Zboží.cz. Nájdete ho na dvoch miestach – v hornej časti administračného rozhrania a v záložke Prevádzkovňa pri danej prevádzkovni.

Zoznam po obdržaní takej žiadosti vyskúša názov produktu vyhľadať na Zboží.cz. Ak sa nájdu ďalší predajcovia, vytvorí produktovú kartu.

Ako na Zboží párovať pomocou Mergada

Pomocou Mergada obsah element PRODUCTNAME jednoducho upravíte. Môžete tak napr. doplniť výrobcu a iné informácie, ktorými lepšie docielite žiadaný názov.

Filip Vašíček, špecialista na vyhľadávače tovaru z agentúry Besteto, pri párovaní produktov na Zboží.cz za použitia Mergada odporúča následovné kroky:

  1. v párovacom nástroji v administrácii Zboží.cz si vyhodnotíme stav spárovanosti a zameriame sa na TOP sortiment/​výrobcu/​produkty s najvyššou maržou – podľa zadania klienta
  2. pri jednotlivých produktoch si zvolíte vybrané kľúčové slová z názvu produktu, ktoré sú dostatočne unikátne a podľa toho skúšate pohľadať produkt k spárovaniu
  3. je dobré skúšať zadávať napr. produktové čísla (dobre funguje aj vyhľadávanie pomocou EAN kódu) – väčšinou sa dá rýchlo zistiť, či už je produkt v katalógu
  4. pri produktoch, ktoré nie sú unikátne ponukou, opravíme v Mergade dáta vo feede tak, aby bolo možné založiť produktovú kartu (mesačne je možné založiť 50 nových produktových kariet) – doplní sa výrobca, prípadne potrebné parametre (veľkosť, farba a pod.)

Čím viac produktov spárujete, tým viac bude váš e‑shop vidieť medzi ostatnými a získa viac konverzií. Máte k párovaniu produktov nejaké ďalšie otázky? Napíšte na našu podporu, alebo sa pozrite, či už niekto rovnaký problém nevyriešil na našom fóre.

Lukáš Horák

Lukáš sa v Mergade stará o väčšinu komunikácie v češtine. Prostredníctvom blogu, e‑mailu a sociálnych sietí pravidelne zásobuje čitateľa aktualitami z e‑commerce, novinkami a tipmi z Mergada. Pokiaľ práve nie je copywriter, užíva si príjemné veci ako badminton, výlety medzi utajené skvosty osemdesiatkovej hudby a plody mora podávané s červeným vínom.