Ako zaručiť úspešnosť kampaní v Google Nákupoch? Prvým krokom sú kvalitné dáta. Zlý produktový feed stojí peniaze aj čas. Máme pre vás 8 tipov, ako optimalizovať dáta a zlepšiť vaše konverzie už dnes.

1. Aktualizácia názvu produktu

Ak je jedna vec, na ktorú si dať vo vašom produktovom feede naozaj pozor, potom je to názov produktu. Prečo? Odpoveď je jednoduchá. Správny názov (v google reči je to title) je totiž dôležitý pre Google aj pre zákazníkov. Titles hrajú kľúčovú úlohu pri určovaní, s akými vyhľadávacími otázkami budú vaše produkty alebo služby spájané. Inými slovami, ak neuvediete kľúčové slová, ktoré vaša cieľová skupina aktívne vyhľadáva, vaše ponuky sa vo výsledkoch vyhľadávania nezobrazia. Pre zákazníkov je zas názov spolu s obrázkom prvé, čo si v reklame všimne.

Na čo pri písaní názvu produktu pamätať

  • Názov produktu by mal čo najvernejšie odrážať samotný produkt. Uistite sa, že je presný, relevantný a zodpovedá tomu, čo ponúkate. Neklamte užívateľov nepravdivými tvrdeniami alebo zafarbenými výrazmi.
  • Ak ponúkate produkty známych značiek, určite ich v názve spomeňte. Ako určite viete, značky majú často veľký vplyv na rozhodovanie spotrebiteľov a ich zmienka môže zvýšiť dôveryhodnosť vašich reklám. Rovnako tak sa nebojte vyzdvihnúť unikátne vlastnosti vášho produktu, ako napríklad to, že je tovar “eko-friendly”, “100% prírodný”, “bezlepkový” atď. Samozrejme iba vtedy, ak váš produkt také vlastnosti skutočne má.
  • Majte tiež na pamäti, že priestor pre názov produktov je obmedzený, najmä v mobilných reklamách. Snažte sa teda vyjadriť kľúčové informácie čo najstručnejšie a najdôležitejšie slová umiestňujte na začiatok názvu.
Pokiaľ má produkt unikátne vlastnosti, vyzdvihnite ich už v titulku.

Nebojte sa testovať rôzne varianty názvov produktov a sledovať, ktoré fungujú najlepšie. Google Ads ponúka možnosť rozdelenia testov, takže môžete porovnávať výkon rôznych verzií názvov.

Čomu sa vyhnúť

“Reklamčina” do názvu nepatrí. Voľba správnych kľúčových slov, ktoré zákazníci hľadajú, by sama o sebe mala stačiť na to, aby ste sa vaše produkty zobrazili v relevantných výsledkoch.

 

2. GTIN a identifikácia produktov

Kód GTIN (predtým EAN) je pravdepodobne najbežnejší identifikátor produktov používaný v Google Nákupoch. V Európe sa jedná o trinásťčíselný kód, ktorý obvykle dodáva výrobca. Hoci už GTIN nie je pri všetkých kategóriách povinným atribútom, stojí za to mu venovať čas a úsilie. Hrá totiž významnú úlohu v optimalizácii vašich reklám.

Čo by ste mali o GTIN vedieť:

  • Uvedenie GTIN identifikátora do reklám vám pomôže zvýšiť kvalitu a relevanciu vašich reklamných kampaní. Google používa informácie z GTINu pre lepšie zaradenie vašich produktových reklám do relevantných hľadaní užívateľov, čo môže zlepšiť účinnosť vašich kampaní.
  • Každý nový výrobok by mal mať jedinečný GTIN identifikátor. Duplicitné alebo neplatné GTINy môžu viesť k problémom s vyhľadávaním a zobrazovaním reklám.
  • Je dôležité zabezpečiť, že uvedené GTINy sú správne a aktuálne. Pokiaľ sa u vašich produktov zmení GTIN identifikátor, mali by ste ho vo svojich dátach čo najskôr aktualizovať.

Čo robiť, keď nemám GTIN

Niektoré produkty (napr. bazárové, ručne vyrábané kúsky či produkty na zákazku) nemajú priradený kód GTIN, a preto ho u nich nemusíte uvádzať. Ak však produkt kód GTIN priradený má a vy ho nezadáte, počítajte s tým, že váš produkt môže byť zamietnutý. Ako si GTIN vytvoriť alebo ako ho zadať v Mergade, sa dozviete v článku Ako na kód EAN a kde sa vám hodí.

Google požaduje, aby ste u každého z produktov uviedli aspoň 2 z 3 identifikátorov. Pokiaľ GTIN nemáte k dispozícii, je nevyhnutné doplniť atribút [brand] a [mpn]. Ak majú vaše produkty len jeden, alebo žiadny identifikátor, musíte ku každému produktu doplniť element g:identifier_exists a naplniť ho hodnotou false (alternatívne funguje aj hodnota no). V Mergadu dokážete pre tento druh úprav feedu využiť pravidlo Prepísať. Ako na to, popisujeme v článku o chýbajúcich identifikátoroch a v článku o 7 obvyklých nedokonalostiach Google Shopping feedu.
 

3. Uvádzajte skutočné farby

Aj vy máte kamaráta, ktorý zásadne nosí len čierne tričká? Choďte svojim zákazníkom a jej obľúbeným farbám oproti.

Starou dobrou praxou markeťákov ešte donedávna bolo farby v kampaniach „zjednodušovať“. Namiesto olivovej markeťáci volili zelenú, z lososovej sa stala ružová a tehlová bola jednoducho oranžová. Dnes sa tomu radšej vyhnite. Google prechádza vstupnú stránku produktu a porovnáva ju s informáciami z produktového feedu. Ak farby nezodpovedajú, nemusí vám reklamu schváliť.

Uvádzajte rovnaké farby, aké máte na webe. Zdroj: Google

4. Nepokazte si konverzie zlým obrázkom 

Vedeli ste, že 75 % zákazníkov na internete sa pri rozhodovaní o nákupe riadi podľa fotiek produktov? To je dosť na to, aby sa produktové fotky stali vašou prioritou, nemyslíte?

Ako na obrázky, ktoré prinesú zisk

  • Používajte iba vysoko kvalitné obrázky, ktoré sú navyše responzívne aj pre mobilné zariadenia.
  • Uistite sa, že jednotlivé varianty tovaru zodpovedajú obrázkom (farba, veľkosť, materiál atď.).
  • Odstráňte prebytočný text (vodoznaky, predaj, čísla výrobných dielov).

Pokiaľ produktové obrázky stále upravujete ručne, odporúčame túto činnosť nechať na umelej inteligencii. Skúste aplikáciu Feed Image Editor. Vďaka nej upravíte počas niekoľkých sekúnd aj tisíce obrázkov. Tento šikovný nástroj hromadne odstráni vodoznaky, pozadia či pridá grafické prvky. Prvých 30 dní máte na vyskúšanie zadarmo.

 

Spustite si bezplatný audit obrázkov
  • automatická kontrola produktových obrázkov
  • vyhnite sa zamietnutiu inzercie na porovnávačoch tovaru

5. Využívajte možnosť custom labels

Google umožňuje u každého z produktov vytvoriť až 5 vlastných štítkov alebo custom labels. Ako to funguje? V Google feede pomocou štítkov pridáte k produktu unikátnu informáciu, ktorú ale zákazník nikde neuvidí. Roztriedite tým sortiment podľa špecifických atribútov, napríklad podľa PNO, sezónnosti tovaru, marže alebo najpredávanejších produktov. Kampane následne nastavíte s ohľadom na pridané štítky.

Príklad, ako môžu vyzerať custom labels.

Zabudnite na ručné štítkovanie produktov v tabuľkových editoroch. Choďte na to automatizovane a upravujte informácie o svojom tovare hromadne v Mergade. Pri online inzercii vám uľahčí mnoho bežných aj špecifických úkonov. Inšpirujte sa článkom Ako sprehľadniť kampane v Google Shopping pomocou custom_​label.

6. Koniec ručným PPC reklamám

Dobe manuálneho nastavovania PPC kampaní odzvonilo. Ušetrite si čas pri tvorbe reklam v Google Ads. Máme pre vás tip na aplikáciu, s ktorou vytvoríte klasické produktové aj kategorické kampane pre e‑shopy, ale aj stránky „bez košíka“, teda články magazínov, stránky produktových katalógov či dovoleniek a podobne. Jedná sa o aplikáciu PPC Wolf, ktorú si navyše môžete vyskúšať na 30 dní zadarmo.

Aplikácia PPC Wolf šetrí čas pri tvorbe PPC reklám.

Podrobnému predstaveniu aplikácie a vysvetleniu ich princípov sa venujeme v článku PPC reklamy pre Google Ads a Sklik už nikdy nie ručne. Ušetrite si čas s aplikáciou PPC Wolf.

 

7. Kúzlite s regulárnymi výrazmi

Chcete si uľahčiť prácu pri vyhľadávaní skupín produktov a ich úpravách? Naučte sa pracovať s regulárnymi výrazmi. Pochopenie ich pravidiel vám nezaberie dlho a získate tým šikovného pomocníka v podobe textových znakov, ktorý pracuje na základe určitých syntaktických pravidiel. Všeobecne ho využijete pri práci s Excelom, pri programovaní na rôznych platformách, aplikáciách alebo aj v Google tabuľkách.

Reguláry vám výrazne ušetria čas pri hromadných úpravách dát. Používajú sa pri vyhľadávaní textu, ktorý tvoria jednoduché značky, ako je bodka, hviezdička, otáznik alebo symbol plus.

Na první pohled složitá kombinace znaků, na druhý neocenitelný pomocník. To jsou reguláry.

Nebojte sa regulármi využívať aj na úpravu produktových Google feedov. Ich šikovnosť oceníte napríklad pri vyhľadávaní a nahradzovaní duplicitných slov, oprave viac veľkostí naraz alebo dokonca len na odstránenie príliš mnoho medzier medzi slovami. O tom, ako využiť reguláry pri práci s produktovými feedmi, pravidelne školíme.

 

8. Ako čistiť svoje dáta

Čistenie a audit feedu sú kľúčové pre dosiahnutie vysokej kvality a účinnosti vašich produktových feedov i reklamných kampaní. Udržiavaním aktuálneho feedu dát zlepšujete výkon reklám, znižujete náklady a zvyšujete šance na úspech v stále konkurenčnejšom online marketingovom prostredí.

Ak si chcete kontrolu svojho feedu zjednodušiť a urýchliť, odporúčame použiť náš bezplatný nástroj na audit vašich produktových dát.

Stav vášho feedu zistíte nasledovne:

  1. Rozkliknite si náš Audit feedu.
  2. Do formulára zadajte URL adresu feedu a vyberte formát, podľa ktorého chcete feed skontrolovať.
  3. Vložte e‑mailovú adresu, kam aplikácia MERGADO odošle výsledky, schvaľte podmienky a spustite audit.
  4. MERGADO audit spracuje váš feed, vyhľadá v ňom chyby a odporučí vylepšenia.
  5. Na uvedenú adresu vám odošle e‑mail s odkazom na výsledky auditu.
Vyskúšajte Audit feedu zadarmo
  • zlepšite kondíciu vášho feedu a získajte odporúčania na jeho opravu
  • rýchla a bezplatná technická analýza

Na to, aby bol váš predaj v Google Merchant Centre úspešný, neexistuje len jeden návod. Bez čoho sa však vždy nezaobídete, je dobre nastavený produktový feed. Skúste našich 8 tipov pre optimalizáciu vašich dát a choďte v ústrety konverznejším zajtrajškom.

Veronika Kusalíková

Copywriterka a obsahová špecialistka Veronika má pod palcom anglicky hovoriaci trh. Slová o Mergadu i novinky zo sveta e‑commerce šíri a prekladá na blogu alebo sociálnych sieťach. Keď práve neťuká do klávesnice, spoznáva rôzne časti Európy, pletie si sveter alebo hľadá poklady v bazároch.