5 najčastejších chýb v produktovom feede a ako ich upraviť v Mergade

Petra Marková
27. 10. 2023
6 minút čítania
produktový feed 5 najčastějších cýb

Porovnávače tovaru a marketplaces patria medzi hlavné kanály, kde dokážete zviditeľniť svoj produktový katalóg. Preto je dôležité, aby ste im dodávali kvalitný XML feed, ktorý obsahuje základné údaje o vašom sortimente. Prečítajte si, ako s Mergadom napojíte váš e‑shop na každú reklamnú platformu.

Čo je Mergado Editor

Mergado je multifunkčný nástroj, ktorý nahrádza zdĺhavú ručnú správu dát za automatizovanú úpravu feedu. Dokáže vám zaručiť bezchybný predaj tovaru na viacerých reklamných platformách, porovnávačoch tovaru či marketplaces. Tisícom e‑shopov každodenne pomáha dosiahnuť lepšie pozície oproti konkurencii a znížiť im náklady.

Ako funguje?

Editor pracuje na princípe pravidiel, ktoré uľahčujú filtrovanie obsahu vo feede. Takto dokážete pridávať a upravovať produktové informácie podľa potrieb reklamných kanálov alebo vytvárať skupiny najpredávanejších produktov z e‑shopu. Sami si tak nastavíte feed do potrebnej kvality a bez nutnosti platenia vývojárov.

Prostredníctvom jeho funkcií skrotíte napríklad párovanie produktov do kategórií na porovnávačoch tovaru alebo do feedu doplníte dopravu zadarmo. Pozrite sa na 5 najčastejších úprav XML feede, s ktorými si Mergado poradí.

1. Ako nastaviť parametre tovaru

Parametre v XML feede predstavujú vlastnosti produktov, napríklad farbu, veľkosť či rôzne ďalšie funkcie. Často však vo feedoch chýbajú, sú v nekvalitnej podobe alebo spomínané vlastnosti nájdete skôr v názve tovaru. Pre bezchybné spracovanie inzercie preto venujte pozornosť parametrom PARAM a ich správnemu vyplneniu.

Ak u vašich produktov nemáte vytvorené parametre, Mergado Editor vám ich pomôže doplniť so špeciálnou funkciou – pravidlom Nastavenie parametrov produktov.

Postup v Mergado Editore:

  1. V editore prejdite do záložky Pravidlá a kliknite na Nové pravidlo.
  2. Pravidlo pomenujete a vyberiete typ - Nastavenie parametrov produktov.
  3. Zvolíte, na aký výber sa má pravidlo aplikovať.
  4. Následne na ľavej strane zadajte názvy parametrov a na pravé zodpovedajúce hodnoty, ktorými ich chcete naplniť.
  5. Pravidlo stačí aplikovať a vytvorené parametre sa naplnia potrebnými hodnotami.
Nastavenie parametrov produktov v Mergado Editore.

2. Poraďte si ľahko s dopravou a jej cenou

Bezchybné nastavenie dopravy je ďalší kľúčový faktor nielen pre úspešnosť inzercie tovaru, ale taktiež výrazne ovplyvňuje rozhodovanie zákazníkov. Nepodceňte to – v Mergade dopravu vybavíte opäť pomocou jedného pravidla Nastavenie ceny dopravy.

Postup v Mergado Editore:

  1. V ľavom menu kliknutím na symbol + na riadku Pravidlá prejdite na Nové pravidlo.
  2. Pravidlo pomenujte a vyberte typ pravidla Nastavenie ceny dopravy.
  3. Pravidlo aplikujte na Všetky produkty.
  4. Teraz už stačí vyplniť cenu dopravy k jednotlivým dopravcom. Buď kliknite na tlačidlo Predvyplniť ľavú stranu a zobrazí sa vám kompletný zoznam dopravcov vo vašej krajine, alebo postupne vyberajte a pridávajte jednotlivých dopravcov zo zoznamu v rolovaní.
  5. Vpravo potom vyplňte príslušnú cenu dopravy. Vyplňujte iba numerickú hodnotu bez uvedenia meny.
  6. Takto pripravené pravidlo uložte. K pravidlu sa môžete kedykoľvek vrátiť a upraviť ho.
Nastavenie ceny dopravy.

3. Párovanie produktov na pár klikov

Produkty z vášho XML feedu sa musia na porovnávačoch tovaru väčšinou povinne párovať na im podobný sortiment

Čo to znamená? Pre správne zaradenie tovaru do príslušných kategórií musíte e‑shop priradiť k vytvorenej produktovej karte. Pokiaľ sa produkty nespárujú, strácate možnosť zviditeľnenia sortimentu.

Dobre napárované kategórie e‑shopu na kategórie porovnávače sú preto nevyhnutné. Bežne sa stáva, že svojim názvom presne nezodpovedajú stromu kategórií daného porovnávača alebo sú pomenované príliš všeobecne. Aby ste nemuseli takéto kategórie upravovať ručne, v MERGADE zautomatizovali aj toto nastavenie.

Ako postupovať v editore

  1. V ľavom menu kliknutím na symbol + na riadku Pravidlá prejdite na Nové pravidlo.
  2. Vpíšte názov pravidla a vyberte typ pravidla Hromadné premenovanie kategórií.
  3. Pravidlo aplikujte na Všetky produkty.
  4. Jedným kliknutím na tlačidlo Navrhnúť kategórie predvyplníte ľavú stranu aktuálnymi názvami kategórií, ktoré sa vo vašom produktovom feedu vyskytujú. 
  5. Vpravo stačí začať vpisovať kľúčové slovo a MERGADO vám automaticky ponúkne možnosti zodpovedajúce stromu kategórií daného porovnávača tovaru či marketplaces.
  6. Kategórie vpravo prejdite a skontrolujte správnosť výberu kategórie, prípadne výber opravte. Pokiaľ sa vám zdá, že kategória vôbec nezodpovedá, môžete zadanú kategóriu zmazať a vpísať kľúčové slovo, ktoré kategóriu definuje lepšie. Pomocou našepkávača potom zo zoznamu jednoducho vyberte vhodnejšiu kategóriu. 
  7. Pre uloženie pravidla kliknite na tlačidlo Vytvoriť a je hotovo. Pravidlo sa uloží v zozname aplikovaných pravidiel, kde sa k nemu môžete kedykoľvek vrátiť a editovať ho alebo zmazať.
Hromadné premenovanie kategórií.

4. Naučte sa upraviť názvy produktov

Nesmiete zabudnúť ani na samotný názov produktu. Na jeho označenie používajte tag <PRODUCTNAME>, ktorý by nemal obsahovať ďalšie informácie (napr. vložený darček, doprava zadarmo a podobne). Čo by však obsahovať mal, je výrobca, produktový rad a jeho kód.

Ak predsa len názov obsahuje nepovolený text, napr. „darček zadarmo“, odstránite ho na tri kliky v Mergade. Vyberte si pravidlo Nájsť a nahradiť, kde v ľavom stĺpci vyplníte varianty textu na odstránenie (aj s medzerou na začiatku), kedy každú umiestnite na jeden riadok, a stĺpec vpravo necháte prázdny (texty sa nahradia za prázdne hodnoty, teda sa odstránia).

Pravidlo Nájsť a nahradiť.

5. Výhody nepovinných elementov vo feede

Medzi nepovinné elementy vo feede patria štítky ako napríklad Custom label, ktoré slúžia na oštítkovanie produktových výberov pre Google Merchant

Prečo ich doplniť, keď sú nepovinné? Dokážu totiž pokryť aj zložité vyhľadávacie dotazy nakupujúcich a priviesť tak väčšiu návštevnosť z vyhľadávačov.

Mergado Editor má aj na tento prípad jednoduché riešenie, s ktorým to zvládne každý marketér či e‑shopár.

Stačí, keď pomocou Custom labelu v Mergado Editore oštítkujete výbery produktov, napríklad podľa cenovej hladiny, ROI, marže a podobne. Následne v Google Merchant vyberiete tovar s týmto štítkom a zapnete kampaň špeciálne len na to. A navyše, zákazníci tieto štítky ani neuvidia.

Zhrnutie

Či sa jedná o drobné úpravy XML feedu, alebo komplexné nastavenie reklamných kampaní, Mergado Editor ponúka riešenie pre všetky e‑shopárske problémy

Využite editor na presné zacielenie svojich reklám a doladenie produktových informácií. Na prvých 30 dní ho máte úplne zadarmo v plnej výbave so všetkými funkciami.

Mergado na 30 dní zadarmo
  • feed si upravíte sami a ušetríte náklady za prácu programátora
  • plný prístup ku všetkým funkciám už v skúšobnej verzii

Petra Marková

Slovenský trh a ľubozvučnú slovenčinu má v Mergade na starosti content špecialistka Petra. Textuje, bloguje, prekladá a s vášňou tvorí obsah na sociálne siete. A keď práve nehľadá tie správne slová, venuje svoj čas bytovej džungli, pečeniu, kaviarňam alebo cestovaniu.