Ponúkať bezkontaktnú dopravu v Maďarsku je kľúčové
Okrem toho, že najvyužívanejšia metóda dopravy objednávok bol balík do ruky, vzrástla v Maďarsku obľuba využívania bezkontaktných parcel boxov. V tejto dobe ju preferujú zákazníci práve preto, že im umožňuje neprísť do kontaktu s kuriérom alebo eliminuje nutnosť stáť v radoch na pošte či výdajniach. Znižuje tým riziko nákazy.
Využite parcel boxy siete Foxpost alebo Maďarskej pošty
Kuriérska služba Foxpost v súčasnosti v Maďarsku prevádzkuje vyše 140 boxov s cieľom dosiahnuť dvoch stoviek pobočiek.
Výhody:
- ich sieť pokrýva 49 maďarských miest
- objednávky môžete ich prostredníctvom bezplatne vrátiť do 14 dní
- rastie ich popularita, ich prostredníctvom zákazníci prijali okolo 3 milióny objednávok
- ekologické riešenie dopravy balíkov
Ako nastaviť pravidlá pre dopravu v Mergade
Dobre nastavená ponuka dopravcov a cena dopravy vo feede sú dôležité úkony pri správe inzercie na vyhľadávačoch tovaru. S Mergadom dopravu nastavíte hromadne a automatizovane pre mnoho veľkých i malých porovnávačov.
Všetky odpovede ohľadom nastavenia dopravy nájdete v článku:
Bezkontaktné možnosti platby prilákajú zákazníkov
Podľa nedávnej správy webu Ecommerce News má viac ako polovica (58 %) z takmer 3,5 milióna maďarských online nakupujúcich zlé skúsenosti s nakupovaním na internete. V 9 z 10 prípadov zákazník opustí objednávku ešte pred zaplatením. Jedným z najčastejších dôvodov, prečo ľudia nedokončia objednávky, sú neznáme alebo nedostatočné platobné metódy.
Umožniť zákazníkom platiť pomocou aktuálne najobľúbenejších metód je kľúčový faktor zlepšenia výkonnosti e‑shopov.
Payment Request API urýchľuje platby bez získavania údajov zákazníka
Chcete svojim zákazníkom urýchliť platobný proces? Payment Request API vie nahradiť webové platobné formuláre a tým spríjemniť užívateľský zážitok (a pritom zaručiť jeho bezpečnosť).
Výhody Payment Request API
- užívateľ nevypĺňa webový formulár, len použije v prehliadači uložené údaje
- nemusí zadávať meno a číslo karty, stačí zadať jej bezpečnostné heslo
- obchodník tak nezistí zákazníkove údaje, pretože ich služba posiela šifrovane
- celá platba prebieha na oveľa menej kliknutí
- je kompatibilný s Google Pay, Samsung Pay a Apple Pay
- je dostupná na širokom množstve prehliadačov: Chrome, Safari, Opera, Microsoft Edge a ďalšie
1. Aké máš skúsenosti s používaním platby kartou ako platobnou metódou na maďarskom trhu?
Podľa dát od našich cca 60 zákazníkov v Maďarsku môžeme povedať, že dominantná je stále dobierka s približne 70% podielom. Karty sú druhá najobľúbenejšia možnosť, platí nimi 25 — 30% zákazníkov. Pár percent tvorí prevod na účet. V Maďarsku sa trh vyvíja podobne ako v Českej republike — obľúbenosť platby kartou bude stále rásť.
2. Ako vysoko zaraďuješ obľúbenosť platby kartou medzi ďalšími metódami — dobierka, bankový prevod, elektronická peňaženka, zaplatenie do 14 dní?
Odložené platby či elektronickú peňaženku zákazníci v Maďarsku ešte vôbec nepreferujú. Myslím si, že to ešte 1 — 2 roky potrvá, než naberú na popularite. Z online platieb jednoznačne vedie platba kartou. U “našich” e‑shopov je to 25 — 30% z celkových platieb. Čo by som slovenským e‑shopárom odporučil, je určite platba v HUFech a checkout v maďarčine. Slovenčinou pri platení nabúrate dôveru klienta.
3. Aký máš názor na kvality Payment Request API platieb?
Podľa mňa je to jedna z alternatív, ako jednoducho na pár klikov zaplatiť bez toho, aby človek prepisoval údaje z karty. Vhodné riešenie, pokiaľ nakupuješ u nejakého nového merchanta a nemusíš tam vkladať kartové údaje. U merchantov, kde už človek pravidelne nakupuje, má pravdepodobne uloženú kartu priamo v košíku. Celkovo to však za mňa nie je téma, tých možností je strašne veľa. Už možnosť platiť priamo v košíku Apple Pay, Google Pay, rôzne iné payment možnosti. Je to v podstate len zjednodušenie zadávania karty.
4. Má používanie Payment Request API budúcnosť v maďarskej e‑commerce?
Znovu platí, že v Maďarsku je e‑commerce pozadu a tento trend bude populárny až za pár rokov.
Čo potrebujete vedieť o maďarskom trhu
Pri porovnaní so Slovenskom je isté, že zaujímavý vývoj Maďarsko ešte len čaká. Ak včas a správne zareagujete, budete s e‑shopom pri tom. Prečítajte si, na čo sa v maďarskej e‑commerce sústrediť, aby na nej váš e‑shop uspel.
1. Založte si maďarské s.r.o., čiže Kft. Prevádzka e‑shopu v Maďarsku bez miestnej firmy má náročnejšie podmienky, najmä pri registrácii rôznych služieb.
2. Dbajte na recenzie a starostlivosť o zákazníka. Aj keď ich dôvera v e‑shopy a online platby postupne rastie, Maďari si stále veľmi zakladajú na nákupe v kamenných predajniach. Aby ste ich presvedčili, že je váš e‑shop dôveryhodný, venujte pozornosť získavaniu kvalitných recenzií prostredníctvom bezproblémového dodania tovaru a kvalitnej zákazníckej podpory.
TIP: Ak to umožňuje váš rozpočet, dôveryhodnosť e‑shopu efektívne zvýšite prevádzkou aspoň menšieho showroome.
3. Investujte do marketingu. Priemerná výška CPC v Maďarsku je v porovnaní s ostatnými krajinami nízka. Pohybuje sa v rozmedzí 0.07 – 0.20 EUR za preklik podľa typu siete.
4. Zapojte sa do obľúbených zľavových akcií. Aj na maďarskom trhu fungujú akcie a zľavy. Pripravte inzerciu na to, aby dobre oslovila zákazníkov napr. na Black Friday, Cyber Monday atď.
5. Počítajte s vyšším daňovým zaťažením. Maďarské DPH je jedným z najvyšších na svete — 27%. Je preto dobré vedieť, že vaša marže nebude rovnaká ako napr. na Slovensku či v Česku.
6. Predávajte tam, kde sa to oplatí. Mimo aglomeráciu Budapešti a niekoľkých väčších miest (Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Győr, Pécs, Kecskemét, Szeged) žije menej hnuteľná klientela. Zákazníci v ostatných oblastiach uskutočnia málo objednávok, preto tu neočakávajte veľké objemy tržieb.
1. Akým špecifikám maďarského trhu venovať pozornosť pri expanzii?
Maďari majú výrazne väčšiu dôveru k e‑shopom, ktoré majú aj kamennú predajňu. Rovnako vo veľkej miere uprednostňujú doručovanie na dobierku alebo doručovacie boxy ako napríklad Pick-Pack Point. E‑shopári by tiež mali myslieť na prispôsobenie e‑shopu špecifikám lokálneho trhu ohľadom dopráv a platobných metód. Pre každú expanziu je tiež dôležitá kvalita textov a zákaznícka podpora, ktorá sa bezchybne dohovorí maďarsky.
2. Akým smerom sa maďarský trh bude uberať v nasledujúcich rokoch?
Tak ako všade, aj v Maďarsku sa kvôli koronakríze rozprúdil online trh, takže ľudia boli donútení skúsiť aj iné spôsoby nákupov. Momentálne je na maďarskom trhu po jarnom nakupovacom šialenstve skôr útlm. Avšak vďaka novo získanej skúsenosti online nákupov možno očakávať, že sa k nim budú vracať už častejšie. Druhý trend bude digitalizácia segmentov, ktoré zatiaľ v online neboli tak silné, ako je doručovanie potravín, drogérie a niektorých ďalších.
3. Kde je pre e‑shopy v maďarskej e‑commerce priestor pre zlepšenie?
V porovnaní s Českom majú maďarské e‑shopy stále veľa textu na úvodnej stránke a vizuál majú často podľa slovenských “noriem” zastaraný. Podľa môjho názoru by mohli viac a efektívnejšie využívať online marketingové kanály. Veľa z maďarských e‑shopov i platforiem, na ktorých sú e‑shopy prevádzkované, má problém s rýchlosťou na mobilných zariadeniach.
4. Ako prilákať zákazníkov z menej hnuteľných oblastí?
Maďari všeobecne veľmi radi počujú na slová zľava, Bbzplatne, ale tiež veľa ocenia kvalitný zákaznícky servis.
S Mergadom nastavíte inzerciu pre mnoho maďarských formátov sami
Zvažujete preniknúť na maďarskú e‑commerce? S Mergadom využijete formáty pre porovnávače tovaru, ktorý už používate a prevediete ich na tie, ktoré aktuálne potrebujete. S našim virtuálnym správcom dokážete automatizovane upravovať dátové feedy. V Mergade zvládnete inzerciu e‑shopu spravovať sami — zrýchlite tým každodenné marketingové úkony a ušetríte náklady za prácu programátorov.
Mergado na 30 dní zadarmo
- feed si upravíte sami a ušetríte náklady za prácu programátora
- plný prístup ku všetkým funkciám už v skúšobnej verzii
Aké formáty v Maďarsku podporuje Mergado:
Maďarská e‑commerce je, a ešte niekoľko rokov bude, prostredie plné príležitostí. Ak ste už na domácom trhu uspeli, vydajte sa s e‑shopom do Maďarska čo najskôr. A pamätajte: dôležité je pochopiť lokálne podmienky, správne využiť aktuálne trendy a používať efektívne marketingové nástroje, ktoré vám sprehľadnia a zautomatizujú inzerciu.